“Skola2030” mācību satura ieviešanas vadītāja Zane Oliņa piedalās preses konferencē, kurā informē par pilnveidotā mācību satura Sabiedriskās apspriešanas rezultātiem. Foto – LETA

Iesaka vienā priekšmetā apvienot Latvijas un pasaules vēsturi 10

Vērtējot piedāvājumu jaunajam mācību saturam, ieteikts atkal vienā mācību priekšmetā apvienot Latvijas un pasaules vēsturi, liecina jaunā mācību satura sabiedriskās apspriešanas rezultāti.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
TESTS. Jūsu īkšķu novietojums, sakrustojot pirkstus, atklāj daudz par jūsu personību
Veselam
7 produkti, kas visiem šķiet veselīgi, taču patiesībā tādi nav 16
“Pasažieriem bez sejas maskas var tikt atteikta iekāpšana transportlīdzeklī!” Paziņojums autobusa salonā samulsina braucēju 55
Lasīt citas ziņas

Apskatot sociālo un pilsonisko mācību jomu, liels atbalsts skolotāju vidū bijis Latvijas un pasaules vēstures atkalapvienošanai vienā mācību priekšmetā. Šie priekšmeti patlaban izglītības iestādēs tiek mācīti atsevišķi.

Atzinīgi vērtēta arī patriotisma kā pilsoniskās līdzdalības izpausmes attīstīšana – bērnos un jauniešos patriotisms tiks veicināts ar viņu iesaisti un līdzdalību. Vienlaikus pozitīvi vērtēta starpdisciplināra pieeja ekonomikas apgūšanā – kopā ar Latvijas Banku saturā tiek iekļauti visi būtiskākie jēdzieni, detalizēti pārskatīta mācību pieeja tādiem “jūtīgiem” jautājumiem kā budžeta plānošana, tai skaitā arī ģimenes vai personīgā budžeta.

CITI ŠOBRĪD LASA

Taču, vērtējot sociālo un pilsonisko mācību jomu, tika uzsvērts, ka būtu nepieciešams atsevišķiem vecumposmiem precizēt sasniedzamos rezultātus, jo saturā esot norādītas pārāk augstas prasības.

Visvairāk šajā mācību jomā saņemts komentāru par kristīgo vērtību iekļaušanu mācību saturā, kā arī nepieciešamību saglabāt kristīgo mācību. Jaunā satura izstrādātāji uzskata, ka mācību saturā jau ir pastiprināts jautājumu loks, kas saistīts ar reliģijas izglītību, turklāt lielāks uzsvars likts uz vispārcilvēciskajām vērtībām, to skaitā kristīgajām vērtībām.

Satura izstrādātāji uzsvēra, ka kristīgā mācība saglabāta kā iespēja, ja vecāki to izvēlas, savukārt tās saturs nav mainīts.

Kā ziņots, jaunā mācību satura piedāvājums sabiedriskās apspriešanas laikā kopumā novērtēts atzinīgi, turklāt, ņemot vērā saņemtos priekšlikumus, izstrādātāji plāno vēlreiz pārskatīt satura iespējamu pārklāšanos, lai mazināto pārslogotību, kā arī konkretizēt citus jautājumus, šodien preses konferencē sacīja projekta “Skola 2030” mācību satura ieviešanas vadītāja Zane Oliņa.

Jaunā mācību satura sabiedriskās apspriešanas laikā tā izstrādātāji saņēmuši 887 priekšlikumus.