×
Mobilā versija
Brīdinājums +10.7°C
Līga
Sestdiena, 23. jūnijs, 2018
22. februāris, 2018
Drukāt

Iesaka vienā priekšmetā apvienot Latvijas un pasaules vēsturi (10)

"Skola2030" mācību satura ieviešanas vadītāja Zane Oliņa piedalās preses konferencē, kurā informē par pilnveidotā mācību satura Sabiedriskās apspriešanas rezultātiem. Foto - LETA"Skola2030" mācību satura ieviešanas vadītāja Zane Oliņa piedalās preses konferencē, kurā informē par pilnveidotā mācību satura Sabiedriskās apspriešanas rezultātiem. Foto - LETA

Vērtējot piedāvājumu jaunajam mācību saturam, ieteikts atkal vienā mācību priekšmetā apvienot Latvijas un pasaules vēsturi, liecina jaunā mācību satura sabiedriskās apspriešanas rezultāti.

Apskatot sociālo un pilsonisko mācību jomu, liels atbalsts skolotāju vidū bijis Latvijas un pasaules vēstures atkalapvienošanai vienā mācību priekšmetā. Šie priekšmeti patlaban izglītības iestādēs tiek mācīti atsevišķi.

Atzinīgi vērtēta arī patriotisma kā pilsoniskās līdzdalības izpausmes attīstīšana – bērnos un jauniešos patriotisms tiks veicināts ar viņu iesaisti un līdzdalību. Vienlaikus pozitīvi vērtēta starpdisciplināra pieeja ekonomikas apgūšanā – kopā ar Latvijas Banku saturā tiek iekļauti visi būtiskākie jēdzieni, detalizēti pārskatīta mācību pieeja tādiem “jūtīgiem” jautājumiem kā budžeta plānošana, tai skaitā arī ģimenes vai personīgā budžeta.

Taču, vērtējot sociālo un pilsonisko mācību jomu, tika uzsvērts, ka būtu nepieciešams atsevišķiem vecumposmiem precizēt sasniedzamos rezultātus, jo saturā esot norādītas pārāk augstas prasības.

Visvairāk šajā mācību jomā saņemts komentāru par kristīgo vērtību iekļaušanu mācību saturā, kā arī nepieciešamību saglabāt kristīgo mācību. Jaunā satura izstrādātāji uzskata, ka mācību saturā jau ir pastiprināts jautājumu loks, kas saistīts ar reliģijas izglītību, turklāt lielāks uzsvars likts uz vispārcilvēciskajām vērtībām, to skaitā kristīgajām vērtībām.

Satura izstrādātāji uzsvēra, ka kristīgā mācība saglabāta kā iespēja, ja vecāki to izvēlas, savukārt tās saturs nav mainīts.

Kā ziņots, jaunā mācību satura piedāvājums sabiedriskās apspriešanas laikā kopumā novērtēts atzinīgi, turklāt, ņemot vērā saņemtos priekšlikumus, izstrādātāji plāno vēlreiz pārskatīt satura iespējamu pārklāšanos, lai mazināto pārslogotību, kā arī konkretizēt citus jautājumus, šodien preses konferencē sacīja projekta “Skola 2030” mācību satura ieviešanas vadītāja Zane Oliņa.

Jaunā mācību satura sabiedriskās apspriešanas laikā tā izstrādātāji saņēmuši 887 priekšlikumus.

Pievienot komentāru

Komentāri (10)

  1. Iesaku programmu sastādītājiem visu laiku paturēt prātā to, lai apgūstamā viela būtu atbilstoša normālas attīstības (ne izcila izņēmuma, ne atpalikuša, bet normāla) bērna spēju līmenim. Lai dažkārt būtu arī prieks, ka bērns viegli, pats saviem spēkiem var apgūt vielu, nevis visu laiku just spriedzi, ka kaut ko nesaprot, ka kaut kas ir par grūtu. Tāpat “vainīgi” jūtas arī vecāki. Kādēļ vecākiem visu mūžu jāmācās visās tajās klasēs, kuras jāiziet cauri viņu bērniem? Ja paši jau nevar sekot vielai, tad jāņem privātskolotāji… Vai mums ir dubultmācību valsts? Jo viela sarežģītāka, jo arī skolotājs dažkārt neprot vieglā veidā to izskaidrot un ieskaidrot (jā, kādēļ gan vienmēr bijuši skolotāji, kam ir talants pastāstīt tā, ka viss ir skaidrs, bet ir skolotāji, kas cenšas un paši jūtas iztukšoti no lielas centības, bet bērnam viņa sniegums nepielec…?) Un tā: no pārāk sarežģītām mācībām visa sabiedrība ir nervoza: gan bērns, gan vecāki, gan skolotāji. Prieks un gandarījums ir tikai veiksmīgiem izņēmumiem… Es personīgi esmu nogurusi visu laiku justies tā kā vainīga ka mans bērns nav perfekts, ka it kā saprot, ka vienmēr mazliet pietrūkst, lai būtu tiešām mierīgs prāts…

  2. Izskatās, ka latviešu izglītībai šī Sorosa kompānija nodarīs lielu postu.

  3. Ilmārs 5 līmeņa profisionāls maģistrs mērniecībā un zemes ierīcībā Atbildēt

    Kā var apvienot DIVAS dažādas vēstures?

  4. Sen bija laiks to darīt. Citādi arī man no saviem skolas laikiem, ja bija švaka skolotāja un atprasīja tikai pa paragrafiem, arī abas vēstures nācās apvienot galvā pašai pēc skolas…

    • Var saprast, ka neesat bbijusi pārāk spējīga kā skolniece un vēl joprojām nespējat aptvert, cik svarīgi ir mācīt kā atsevišķu priekšmetu skolās Latvijas vēsturi, jo pieņemu, ka skolā gājāt padomju laikā, kad Latvijas vēstures mācīšana vairāk fokusējās uz krustnešu iebrukumu Baltijā un Lielo Tēvijas karu. Nav jau brīnums, ka nezināt Latvijas vēsturi kā lielākā daļa trīsdesmit, četrdesmitgadnieku un vecāki. Šo kļūdu pieļaut jaunās paaudzes izglītošanā varētu salīdzināt ar brīvprātīgu dalības ņemšanu masu pašnāvībā. Tā ir nodevība pret mūsu valsti un tautu!

      • Šitādas emmas nederēja pār skolotājām, aizrotēja uz ministriju :)))

      • Es piekreet pavisam ar Jums. Nepieciesham ka berni saprot to vietu kur vini atrodas un tad talaak.
        Jasaak ar novadam un no turiens plashak. Latvijas geografija un kaa novad valdeeb strada. Tad par
        Zemgale, Latgale, Vidzeme un Kurzeme. Un tad Latvijas vesture no saakum lidz shodien. Un tad pasaules geografiju kur ari var ielikt dalu no pasaules vesturi. Un tad pasaules vesture kur ari macas ka
        tas saskar ar latvijas vestur. Un pirms atstaj skolu jamacas par Latvieshu valdeebu un kaa taa stradaa
        (vai nestradaa). Ludz piedod ka nav garum zimes. Un apskat kaa dar ciitur — piemeram Zviedreeja u.t.t.

  5. Tādiem programas ieteicējiem. Latvijai nav jākaunas no savas vēstures bet no šådas latviešu vēstures devalvētājiem. Tā ir pilnīgi pretvalstiska un nepiełaujama mankurtu cienīga pieeja.

  6. Lienes ielas dil-EMMA Atbildēt

    Pasaules vēsturi vēl kaut kā varētu pakārtot Latvijas vēsturei, bet kā apvienot Pasaules un Latvijas globusus?

Draugiem Facebook Twitter Google+