Mobilā versija
Brīdinājums -2.7°C
Tenis, Dravis
Otrdiena, 17. janvāris, 2017
12. marts, 2015
Drukāt

Iespēja ietaupīt, vairāk informācijas. Kā internets mainījis iepirkšanās paradumus

Foto - ShutterstockFoto - Shutterstock

Internets ir mainījis teju jebkuru mūsu dzīves jomu, tai skaitā tas ir būtiski ietekmējis iepirkšanās paradumus. Latvijas nacionālais e‑dienests “Inbox.lv” apkopojis jaunos spēles noteikumus, kas lieti var noderēt gan uzņēmējiem, gan patērētājiem.

Pircēji ir kļuvuši informētāki

Jau ieejot veikalā, mūsdienu vidējais pircējs ir krietni vairāk sagatavojies, izpētot gana daudz materiālu internetā. Situāciju vairs nenosaka veikala pārdēvēja spēja pārliecināt, bet daudz svarīgāka ir informācija, tostarp atsauksmes, kas par produktu vai pakalpojumu pieejamas globālajā tīmeklī.

78% “Inbox Polls” aptaujas dalībnieku atklāj, ka par jauniem produktiem un pakalpojumiem visērtāk uzzināt internetā nekā televīzijā, drukātajos medijos vai radio.

Svarīga iespēja ietaupīt

Iespēja ietaupīt vienmēr būs aktuāla. Vairāk nekā 40% “Inbox Polls” aptaujāto norāda, ka internetā īpašu uzmanību viņi pievērš tieši akciju piedāvājumu reklāmām.

To, ka izdevīgāki darījumi ir aktuāli, apstiprina arī starptautiskās kompānijas “Invesp” pētījums, kur 80% aptaujāto pircēju uzsver, ka preces iegādi vēl vairāk veicinātu bezmaksas piegāde.

Internetā iegādājas teju jebko

Lai arī tradicionāli tiešsaistes pirkumu spicē ir apģērbs, elektronikās preces, mediji (grāmatas, DVD, CD utt.), tomēr tendences liecina, ka mainās arī plaša patēriņa un mājsaimniecības preču iegādes principi.

“Price Waterhouse Coopers” globālais patērētāju ieradumu pētījums “Total Retail Survey” ar vairāk nekā 19 tūkstošiem dalībnieku parāda, ka pērn vairāk nekā 60% respondentu vismaz daļu pārtikas, kosmētikas un ar veselību saistītos produktus, kā arī sporta ekipējumu iegādājušies tiešsaistē.

Reklāma internetā kā informācijas avots

Ņemot vērā patērētāja vēlmi izzināt produktu pirms pirkuma, mainās veids, kā uztver reklāmu internetā. Nereti tā kļūst par noderīgu informācijas avotu, kas ļauj vieglāk orientēties piedāvājumu klāstā.

“Inbox Polls” aptauja liecina, ka vairāk nekā trešā daļa jeb 36% respondentu, atbildot uz jautājumu, par kurām precēm informāciju ērtāk uzzināt internetā nekā televīzijā, drukātajos medijos vai radio, minēja tūrisma pakalpojumus, apģērbu un aksesuārus un elektronikas preces, tostarp datorus, mobilos tālruņus un televizorus.

Turklāt aptaujātie norādīja, ka visērtākais interneta reklāmas veids, kā uzzināt par produktiem un pakalpojumiem, ir e-pasta sūtījumi (25%), cenu salīdzināšanas katalogi, piemēram, salidzini.lv, kurpirkt.lv (24%), dažāda veida reklāmkarogi (21%) un raksti par preci vai produktu (20%).

“Inbox Polls” aptauja veikta 2014.gadā, interneta vidē izvaicājot 1340 respondentu.

Pievienot komentāru

Eksperti: Kūdras ieguves biznesam noteikts ļoti strikts darbības rāmisLai Latvijā sāktu kūdras licencētu ieguvi, uzņēmējiem jārēķinās ar stingru normatīvo aktu regulējumu, kas paredz izvērtēt visus iespējamos riskus un ietekmes.
Saimniecībā notika par EK mācības: PVD neizpratnē par nelaimi Krimuldā (6)Pagaidām nav zināms, kāpēc Āfrikas cūku mēris (ĀCM) skāris cūku novietni “Rukas” Krimuldas novada Krimuldas pagastā, kurā bija 5023 dzīvnieki, šorīt intervijā
Mājsaimniecības neizmanto iespējas samazināt elektrības rēķinus un maksā vairāk (15)Elektrību tērējam vairāk, mājsaimniecības aizvien neizmanto iespējas samazināt rēķinus
Pasaulē
Draugiem Facebook Twitter Google+