Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls
Foto – LETA

Kā vērtējat autoceļu stāvokli šopavasar?
 0

Ietaupītais tiks ceļiem, kas ved uz lauku saimniecībām

Reklāma
Reklāma
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija
Viedoklis
Krista Draveniece: Puikam norauj bikses, meitai neļauj pačurāt. Kādi briesmoņi strādā mūsu bērnudārzos? 115
TV24
Vai rudenī tiks palielinātas pensijas? Saeimas deputāts par plānotajām izmaiņām pensiju aprēķinā
Lasīt citas ziņas

Guntis Apinis, 
VAS “Latvijas valsts ceļi” (“LVC”) Vidzemes reģiona direktors:
 “Pērn šajā laikā vēl bija dziļa ziema un sniegs Vidzemē noturējās līdz pat aprīļa beigām. Šogad, vismaz pagaidām, asfaltētās ceļu segas ir stipri labākas nekā pērn maija sākumā, kad nokusa sniegs. Patlaban arī jaunas bedrītes tik intensīvi neveidojas. Grants ceļi, kas ir remontēti un līdzināmi, arī iepretim pērnajam pavasarim ir ļoti normālā stāvoklī. Nenoliedzami, tas skaidrojams ar laikapstākļiem. Bija maz sniega, iztikām bez milzīga aukstuma un lieliem atkušņiem, kas ļoti pasaudzējis ceļus. Iepriekš neremontētie grants seguma ceļi gan, iespējams, vēl šķīdīs, jo ir atsevišķi posmi, kur atkususi tikai zemes virskārta. Skaidrs, ka šoziem izdevies ietaupīt uz ceļu tīrīšanas rēķina. Un, kā jau satiksmes ministrs paziņoja, šajā ziemā ietaupītais tiks novirzīts vietējo ceļu sakārtošanai, kas ved uz saimniecībām un lauku mājām. Pārsvarā tie ir grants ceļi, kuru labošanai palīdzību lūgušas gan pašvaldības, gan iedzīvotāji.”

Māris Kramēns, 
”LVC” Kurzemes reģiona direktors:
 “Visumā ceļi Kurzemes reģionā šopavasar ir apmierinoši. Labākā stāvoklī nekā citus pavasarus šogad ir gan grants, gan asfalta ceļi. Ir atsevišķas mūsu reģiona nodaļas, kuru ceļu tīklos jau atcelti pagaidu kravas autotransporta satiksmes ierobežojumi, kas nozīmē, ka ceļi jau apžuvuši un pa tiem atkal var braukt smagsvara tehnika. Patlaban vēl grūti pateikt, kā tieši tiks izmantoti šoziem ietaupītie līdzekļi. Parasti tos lielākoties izmantojam bedrīšu remontam, taču šopavasar ministrs paudis, ka tos atvēlēs tieši vietējās nozīmes ceļiem. Patlaban gatavojam sarakstu ar objektiem, kam nepieciešams remonts. Skaidrs, ka tādu ir daudz vairāk nekā atvēlēto līdzekļu. Taču pieļauju, ka šogad izdosies sakārtot vairāk autoceļu nekā citos gados.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Antra Roze, 
”LVC” Centra reģiona 
Rīgas nodaļas vadītāja:
 “Kopumā situācija ir nedaudz labāka kā citus gadus. Tas gan pamatā attiecas uz asfalta ceļa segumiem. Bedres šopavasar neveidojas tik katastrofālos apjomos. Taču to vairāk varam uzskatīt par tādu procesa aizkavēšanos, jo skaidrs, ka sabrukušajos un neatjaunotajos ceļu posmos bedres agrāk vai vēlāk radīsies tik un tā. Turklāt, raugoties uz pašreizējiem laika apstākļiem, jābūt gataviem, ka viss vēl priekšā. Lietus patlaban var pastiprināt jaunu bedru veidošanos. Grants segumi gan šogad līdzīgā stāvoklī kā citus pavasarus.”

Jānis Čudarāns, 
”LVC” Latgales reģiona direktors:
 “Pateicoties sausajam rudenim un tam, ka šoziem bija maz sniega, ceļi, salīdzinot ar citiem pavasariem, ir labākā situācijā. Grants ceļi citus pavasarus, kad bijuši stipri nokrišņi, žūst ļoti ilgi. Šogad tas, visticamāk, notiks ātrāk, lai arī pagaidām sasalums zem ceļiem vietām vēl turas. Protams, ja tagad sāksies ārkārtīgi spēcīgi nokrišņi, situācija uz grants ceļiem vēl var pasliktināties. Ziemā tīrīšanai iztērētā nauda jau patiesībā ceļiem nekādu labumu nenes, tā paredzēta satiksmes drošībai. No šoziem ietaupītā varēsim ceļiem atdot atpakaļ to, ko no tiem paņemam. Jāpiekrīt ministram, ka šī nauda būtu jāveltī vietējo ceļu sakārtošanai.”

Vladimirs Kononovs, 
VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” valdes priekšsēdētājs:
 “Sakarā ar ziemai neraksturīgajiem laika apstākļiem autoceļu segums netika pārmitrināts, tāpēc to stāvoklis ir visai apmierinošs. Par to liecina arī salaboto bedrīšu platība. Proti, 2013. gadā no janvāra līdz martam tika salabotas bedrītes 15 000 m2 platībā, šogad – 7000 m2. Arī grants ceļu segums šajā pavasarī ir labākā stāvoklī, jo to uzlabošanas darbus – planēšanu un profilēšanu – varējām veikt jau ziemā. Līdzekļu ekonomija 2014. gadā no plānotā finansējuma ir apmēram četri miljoni eiro (ar PVN), ko iecerēts novirzīt vietējo ceļu tīkla sakārtošanai. Plānojam, ka varēsim uzlabot braukšanas ap­stākļus aptuveni 200 km grants ceļu.”

Fakti


* Bojātā asfalta seguma remontdarbi jeb tā saucamais masveida bedrīšu remonts tiks sākts, kad diennakts vidējā gaisa temperatūra nebūs gaidāma zemāka par plus pieciem grādiem pēc Celsija.

* Bedrīšu remontu vienlaikus veiks aptuveni 100 brigādes visā valsts teritorijā.

* Līdzko apžuvuši, tiek līdzināti un atjaunoti arī grantētie ceļi.

Reklāma
Reklāma

Avots: “LVC”

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.