Apledojusi ietve.
Apledojusi ietve.
Foto: LETA

Ievērojami pieaudzis izkaisītā sāls daudzums pilsētās. Ko iesākt? 0

Privātais nekustāmo īpašumu pārvaldīšanas un apsaimniekošanas uzņēmums “Civinity” vērš uzmanību uz to, ka pēdējos gados izkaisītā sāls daudzums pilsētas ielās ziemas mēnešos ir ievērojami pieaudzis, salīdzinot ar agrākiem gadiem, kad ziemas bija daudz stabilākas.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības tests: jūsu dzimšanas mēneša zieds atklāj par jums vairāk, nekā spējat iedomāties 17
“Kā krāpnieks zināja, ka neesmu izņēmusi paciņu?” Lasītāja atmasko neīsto “Latvijas Pastu” 1
Mākslīgais intelekts nosauc piecus “neveiksmīgākos” latviešu politiķus 115
Lasīt citas ziņas

Pieaugošais sāls pielietojums ielās negatīvi atsaucās gan uz apkātējo vidi – zālieni, koki un citi apstādījumi, kā arī uz ēku pamatiem, īpaši metāla konstrukcijām, kas sāk paātrināti korodēt.

“Civinity” vēlas aicināt lēmuma pieņēmējus ņemt vērā pēdējo gadu negatīvo praksi, kad sāls daudzums ielās tiek kaisīts pieaugošā proporcijā un noteikt normas tā izmantošanā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Maisījums, kas sastāv no smiltīm, vai grants ar nelielu sāls piejaukumu, pietiekoši labi nodrošina pretslīdi uz ietvēm, kaut arī neizkausē sniegu līdz pašam asfaltam.

Apsaimniekošanas uzņēmums norāda, ka Rīgas Domes noteikumi nosaka, ka ietvēm un pagalmu celiņiem jābūt notīrītiem līdz astoņiem rītā, obligāti nokaisītiem ar pretslīdes materiāliem, nedrīkst būt kupenu un sniega sanesumu, kā arī puteņa laikā sniega tīrīšana jānodrošina visas dienas garumā.

Taču, kā to panākt, ir apsaimniekotāja vai īpašnieka ziņā. Vienkāršakais un vieglākais ir palielināt sāls proporciju pretslīdes maisījumā un nodrošināt, ka ietve ir tīra līdz pat asfaltam. Tomēr jāatcerās par ilgtermiņa sekām šādai praksei.

“Civinity” ir aprēķinājuši, ka uz Rīgas ielām kaisītais sāls, kas kopā ar sniegu tiek sašķūrēts uz zaļās zonas, pamatīgi izposta zālienu. Šādu „mēslojumu” nespēj izturēt arī koki, kuru mizu un sakņu sistēmu bojājumu dēļ nīkuļo un kalst.

Zāle neatjaunojas līdz pat vasaras otrajai pusei, un visbiežāk ir jānoņem augsnes virskārta, tā jāizved, jāuzklāj jauna un vēlreiz jāiesēj zāliens. Tāds darbs vienam kvadrātmetram izmaksā aptuveni piecus līdz astoņus eiro. Kopējās izmaksas seku likvidēšanai ir ļoti lielas.

“Civinity” Latvijas uzņēmumu valdes loceklis Ardis Pāvilsons aicina visus apsaimniekotājus un sabiedrību kopumā saprotošāk un atbildīgāk izturēties pret apkārtējo vidi un palīdzēt nodrošināt tīru un zaļu pilsētu un valsti arī turpmāk.

“Mēs esam novērojuši, ka iedzīvotāji visbiežāk par notīrītu ietvi uzskata tikai tādu, kas ir tīra līdz melnam asfaltam,” atzīmē A. Pāvilsons.

Reklāma
Reklāma

Tomēr iedzīvotājiem ir jāsaprot, kādus līdzekļus tas prasa un kādas var būt tālejošas sekas šādai rīcībai, turklāt tas nebūt nav vajadzīgs, jo ietve, kas nokaisīta ar smiltīm vai granti ir tikpat droša un komfortabla staigāšanai.

Ielu tīrīšanai jānotiek pārdomāti un savlaicīgi. Piemēram, preventīva sāls maisījuma kaisīšana dažas stundas pirms sniegputeņa samazina tā patēriņu par 40 – 70%.

“Civinity grupa” ir starptautisks uzņēmums, kas piedāvā dažādus augstas kvalitātes pakalpojumus nekustamo objektu pārvaldības, uzturēšanas un apsaimniekošanas jomā Lietuvā un Latvijā.

“Civinity grupa” Latvijā pārvalda namu apsaimniekošanas, administrēšanas un uzturēšanas uzņēmumus Rīgā un Jūrmalā: AS “Hausmaster”, SIA “CS Komercserviss”, SIA “Jūrmalas namsaimnieks”, SIA “Labo Namu Aģentūra”, SIA “Home master” un ” VBS Serviss” .

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.