Mobilā versija
+2.0°C
Sabīne, Sarma, Klaudijs
Pirmdiena, 5. decembris, 2016
17. marts, 2015
Drukāt

Igaunijā jau nākamajos mēnešos piedāvās “Rail Baltica” trases projektu (6)

Publicitātes vizualizācijaPublicitātes vizualizācija

Latvijā noslēgusies “Rail Baltica” Eiropas platuma sliežu projekta ietekmes uz vidi sākotnējā publiskās apspriešanas procedūra. Igaunijā to beidza jau pērn decembrī. Nākamajos mēnešos Igaunijas sabiedrībai piedāvās jau konkrētu dzelzceļa trases variantu.

Pēc “vecā” likuma

Igaunijā atšķirībā no Latvijas dzelzceļa trases apspriešana notiek pēc “vecā” likuma, kas dod iespēju pašvaldībai teikt galavārdu trases izvēlē. Vēlāk gan apstiprināts jauns likums, kas galavārdu paredz valdības lēmumam. Lai piemērotu jauno likumu, apspriešana būtu jāsāk no sākuma.

“Rail Baltica” trase Igaunijā stiepjas cauri trīs apriņķiem, tostarp Harju apriņķim, kur atrodas galvaspilsēta Tallina, Raplas apriņķim un Pērnavas apriņķim, kam ir robeža ar Latviju.

Pērnavas apriņķa iedzīvotāji, kur trases stiepsies aptuveni 110 kilometru garumā, patlaban cīnās ar plānotājiem un Igaunijas Ekonomikas ministriju par izmaiņām trases projektā. “Cīnīties” nozīmē atkārtotu pārvaldības komitejas un darba grupas informēšanu par apriņķa nostāju, vietējo iedzīvotāju parakstu vākšanu un sūtīšanu plānotājiem. Apgabala vadībai ir, iespējams, pamatoti argumenti, tāpēc vietējie cilvēki cer uz labvēlīgu lēmumu.

Kaujinieciskais apriņķis

“Mēs jau izcīnījām vienu uzvaru, nodrošinot vilciena apstāšanos Pērnavā, būvēsim šeit jaunu staciju. Otrā uzvara ir tā, ka kursēs arī reģionālais vilciens. Ir vajadzīga vēl trešā uzvara, lai vilcienu nebūvē purvā, lai trase apliec lauksaimniecības zemes un stiepjas pa veco dzelzceļa trasi,” teic apriņķa domes vadītājs Kalevs Kaljuste. Viņš rāda uz kartes, ka pērnaviešu piedāvājums ir par 1,5 kilometriem garāks nekā valdības apstiprinātajā variantā. Vilciens šo attālumu ar ātrumu 240 km/h veic 15 sekundēs.

Pievienot komentāru

Komentāri (6)

  1. par Latviju jau tikai VIENS TEIKUMS – ka PABEIGTA APSPRIEŠANA. Viss garais raksts ir par Igauniju.

  2. Bezgala nekaunīgi tas viss augstākminētais tiek ignorēts!To nekādi mēs nevaram pieļaut.
    Būs jāiet visai Rīgai mārupiešiem palīgā un jābloķē pilnīgi visas projekta darboņu ieceres to darba vietās un ja vajadzēs, ari šo kampēju dzīves vietās!

  3. Nav saprotams,kā var uzskatīt šī projekta apspriešanu par pabeigtu, ja paši iedzīvotaji, kuriem tā bija domāta , tā nedomā? Un TĀ NEBIJA APSPRIEŠANA, BET TĀS IMITĀCIJA! Jo vienk. tika ļauts pamatoti sašutušajiem un arī kontruktīvi iebilstošajiem cilvēkiem izteikties, bet nekādas projekta izmaiņas, nedz virzienu ziņā, nedz nepamatotā lidostas atzara ziņā, nedz staciju daudzuma palielināšanā, nedz tuneļa būves atcelšanas ziņā nav notikušas UN NEKUR NAV BIJIS DZIRDAMA IEBILDUMU APSPRIEŠANA. Un arī gaisa pilonu un gaisa pārvadu, kā arī pārejas tuneļu daudzuma, platuma konkrēta apspriešana vispār nav notikusi, par atbildēm par nerunājot.

  4. Nav saprotams,kā var uzskatīt šī projekta apspriešanu par pabeigtu, ja paši iedzīvotaji, kuriem tā bija domāta , tā nedomā? Un TĀ NEBIJA APSPRIEŠANA, BET TĀS IMITĀCIJA! Jo vienk. tika ļauts pamatoti sašutušajiem un arī kontruktīvi iebilstošajiem cilvēkiem izteikties, bet nekādas projekta izmaiņas, nedz virzienu ziņā, nedz nepamatotā lidostas atzara ziņā, nedz staciju daudzuma palielināšanā, nedz tuneļa būves atcelšanas ziņā nav notikušas UN NEKUR NAV BIJIS DZIRDAMA IEBILDUMU APSPRIEŠANA. Un arī gaisa pilonu un gaisa pārvadu, kā arī pārejas tuneļu daudzuma, platuma konkrēta apspriešana vispār nav notikusi, par atbildēm par nerunājot. Bezgala nekaunīgi tas viss tiek ignorēts!
    Būs jāiet visai Rīgai mārupiešiem palīgā un jābloķē pilnīgi visas projekta darboņu ieceres to darba vietās un ja vajadzēs, ari šo kampēju dzīves vietās!

  5. Igauņu dzelzceļš jau tagad attīstībā ir gadus 50 Latvijai priekšā, viņi dzīvo, strādā nākotnei, Latvijā pietiek jaudas vien sistēmiski koruptīvai shēmošanai. Interesanti, kad nopirks to vienu vai divus jaunos vilcienus un par kādu cenu…pirms vēlēšanām????

  6. Igaunijā RB būs “vietējās satiksmes līnija” no Pērnavas uz Tallinu, kamēr Latvijā? Būs viena pietura, Salaspilī, kā to teica sākumā, vai arī Rīgā un Mārupē, kā to saka tagad, pie kaut kāda atzara labākajā gadījumā.

    Žurnālisti varbūt varētu noskaidrot, kas par RB uzturēšanu maksās, jo skaidrs, ka tā nebūs ne Brisele, nedz RB lobisti, visi neiļi un linkaiši, un būvnieki, kam tagad sakārojies 4 miljardus eiro par šo BAMu!

    Mums pašiem tagad nav naudas, par ko uzturēt dzelzceļu no Valmieras uz Valku, uz Limbažiem, Liepāju, Ventspili,

    bet šim RB brīnumam gan būs. Tiešām?

"Mežvidu" tomātu karaļi pārstrādās arī ogas un kaņepes (6)SIA "Latgales dārzeņu loģistika" plāno paplašināt siltumnīcas un attīstīt ogu un pat kaņepju pārstrādi.
Pasaulē
Gribējām, kā labāk, sanāk, kā vienmēr: Valsts izģērbj mazo uzņēmēju (10)Iecere no nākamā gada 1. janvāra noteikt minimālo sociālās apdrošināšanas iemaksu līmeni izpelnījusies ievērojamu pretestību, jo uzņēmēji brīdina, ka labie nodomi var beigties ar bēdīgām sekām.
Draugiem Facebook Twitter Google+