Igaunijas arhitektu grupas “Plus” Pērnavas jaunās stacijas projekts “Water strider” (“Ūdensmērītājs”) uzvarēja skiču konkursā. Stacijas ēka ir kā aptuveni 200 metru ar varu apjumta caurule, kas atrodas virs sliedēm un balstās uz “ūdensmērītāja” kājām.
Igaunijas arhitektu grupas “Plus” Pērnavas jaunās stacijas projekts “Water strider” (“Ūdensmērītājs”) uzvarēja skiču konkursā. Stacijas ēka ir kā aptuveni 200 metru ar varu apjumta caurule, kas atrodas virs sliedēm un balstās uz “ūdensmērītāja” kājām.
Publicitātes vizualizācija

Igaunijā jau nākamajos mēnešos piedāvās “Rail Baltica” trases projektu 6

Latvijā noslēgusies “Rail Baltica” Eiropas platuma sliežu projekta ietekmes uz vidi sākotnējā publiskās apspriešanas procedūra. Igaunijā to beidza jau pērn decembrī. Nākamajos mēnešos Igaunijas sabiedrībai piedāvās jau konkrētu dzelzceļa trases variantu.

Reklāma
Reklāma

Pēc “vecā” likuma

Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem
Kokteilis
Numeroloģijas tests: aprēķini savu laimīgo skaitli un uzzini, ko tas par tevi atklāj 10
Aivars Lembergs sašutis par kārtējo slogu uz Latvijas patērētāju kakla: “Tā mēs iegriezām Krievijai – pērkam dārgākus dārzeņus no Krievijas”
Lasīt citas ziņas

Igaunijā atšķirībā no Latvijas dzelzceļa trases apspriešana notiek pēc “vecā” likuma, kas dod iespēju pašvaldībai teikt galavārdu trases izvēlē. Vēlāk gan apstiprināts jauns likums, kas galavārdu paredz valdības lēmumam. Lai piemērotu jauno likumu, apspriešana būtu jāsāk no sākuma.

“Rail Baltica” trase Igaunijā stiepjas cauri trīs apriņķiem, tostarp Harju apriņķim, kur atrodas galvaspilsēta Tallina, Raplas apriņķim un Pērnavas apriņķim, kam ir robeža ar Latviju.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pērnavas apriņķa iedzīvotāji, kur trases stiepsies aptuveni 110 kilometru garumā, patlaban cīnās ar plānotājiem un Igaunijas Ekonomikas ministriju par izmaiņām trases projektā. “Cīnīties” nozīmē atkārtotu pārvaldības komitejas un darba grupas informēšanu par apriņķa nostāju, vietējo iedzīvotāju parakstu vākšanu un sūtīšanu plānotājiem. Apgabala vadībai ir, iespējams, pamatoti argumenti, tāpēc vietējie cilvēki cer uz labvēlīgu lēmumu.

Kaujinieciskais apriņķis

“Mēs jau izcīnījām vienu uzvaru, nodrošinot vilciena apstāšanos Pērnavā, būvēsim šeit jaunu staciju. Otrā uzvara ir tā, ka kursēs arī reģionālais vilciens. Ir vajadzīga vēl trešā uzvara, lai vilcienu nebūvē purvā, lai trase apliec lauksaimniecības zemes un stiepjas pa veco dzelzceļa trasi,” teic apriņķa domes vadītājs Kalevs Kaljuste. Viņš rāda uz kartes, ka pērnaviešu piedāvājums ir par 1,5 kilometriem garāks nekā valdības apstiprinātajā variantā. Vilciens šo attālumu ar ātrumu 240 km/h veic 15 sekundēs.
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.