Mobilā versija
-1.5°C
Voldemārs, Valdemārs, Valdis
Svētdiena, 11. decembris, 2016
28. aprīlis, 2012
Drukāt

Ikviens seniors var būt fiziski aktīvs 


Līdz ar siltā laika sākšanos daudzviet Latvijā rīko visdažādākos pasākumus, un ikvienam senioram ir iespēja nodarboties ar fiziskajām aktivitātēm, piemēram, ar seniora vecumam tik piemēroto nūjošanu. 


 

Tā 28. aprīlī Salaspils Botāniskajā dārzā plkst. 16 (reģistrācija) notiks nūjošanas pasākums, uz kuru aicināti visi interesenti. Plkst. 16.30 – iesildīšanās un apmācība nūjošanas instruktora vadībā. Dalība un nūju noma ir bez maksas.

1. maijā Mežaparkā notiks “Veselīga dzīvesveida diena”, un tie seniori, kurus interesē nūjošana, aicināti plkst. 11.30 reģistrēties un saņemt nūjas Latvijas Tautas sporta asociācijas teltī laukumā pie Lielās estrādes, lai plkst. 12.30 sāktu kopīgo iesildīšanos un dotos pārgājienā. Būs arī nūjošanas apmācības. Dalība pasākumā bez maksas.

Jau sākot ar 1. martu, līdz novembra beigām ikviens Rīgas seniors var doties uz bezmaksas nūjošanas nodarbībām, kas tiek piedāvātas visos Rīgas Sociālā dienesta dienas centros. Nav jābaidās, ka nekad neesat nūjojis, jo sertificēts nūjošanas instruktors bez maksas iemācīs to darīt un nodrošinās arī nūjošanai nepieciešamo inventāru.

Ar nūjošanas nodarbību grafiku iespējams iepazīties Rīgas Sociālā dienesta dienas centros pilngadīgām personām.

 

 

 

PADOMI

 

Iesaka Latvijas Ārstu biedrības prezidents Pēteris Apinis:

l Veselīga dzīvesveida kritērijs ir sporta aktivitātes piecas reizes nedēļā ar katram organismam (atbilstoši dzimumam, vecumam, veselības stāvoklim, svaram, fiziskajai sagatavotībai un diagnostiski veiktam veselības novērtējumam) specifisku intensitāti un ilgumu;

l svarīgi nepārslogot sevi: sports vecāka gadagājuma cilvēkam ir prieks, nevis izsīkšanas iespēja. Labāk visu veikt ilgi un patīkami, nevis īslaicīgi un maksimālā režīmā. Vismaz sākumā treniņu laikā jāmēra pulss, un, ja neesat ar sportu līdz tam nodarbojies un savu sirdsdarbību nezināt, – nemēģiniet trenēties ar pulsu virs 150 reizēm minūtē;

l neaizmirstiet iesildīties un izstaipīt muskuļus un saites. Vecākam cilvēkam iesildīšanās un atsildīšanās ir daudz nozīmīgākas nekā jaunībā; sāpes Ahilleja saites rajonā visbiežāk liecina par nepareiziem apaviem un neizstaipīšanos pirms treniņa;

l sāpes ir organisma aizsargreakcija. Nelietojiet pretsāpju līdzekļus, lai sportotu, labāk mainiet sporta veidu – parasti locītavas nesāp peldot;

l grupā vienmēr sportot ir jautrāk un patīkamāk. Vieta, kur sportošanu visvieglāk uzsākt, – tautas sacensības “Magnēts” (orientēšanās, nūjošana) – katras otrdienas, trešdienas, ceturtdienas vakarā Pierīgā. Informāciju var atrast: www.magnets.lv. Skriešana mežā pa mīkstu sūnu netraumē locītavas un mugurkaulu.

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+