Mobilā versija
-2.4°C
Baiba, Barbara, Barba
Svētdiena, 4. decembris, 2016
2. aprīlis, 2015
Drukāt

Imigranta stāsts

Publicitātes fotoPublicitātes foto

Šobrīd ienesīgākie franču aktieri Omārs Sijs un Šarlote Geinsbūra atveido galvenās lomas romantiskajā drāmā “Samba”, ko veidojuši tie paši režisori, kuru komēdija “Neaizskaramie” pirms dažiem gadiem kļuva par necerētu kases grāvēju arī tālu aiz Francijas robežām, savācot gandrīz 350 miljonus eiro lielu peļņu.

Lai arī pirms dažiem gadiem Omāra Sija vieta franču kinematogrāfa Panteonā nebija akmenī cirsta, nu viņš ir kino dzimtenes viena no spilgtākajām un, nenoliedzami, arī ienesīgākajām kinozvaigznēm, kura harisma un romantiskais tēls ir pateicīgs ne vienam vien žanram, bet jo īpaši – ar komēdijas piešprici veidotām filmām. 2011. gadā uzņemtie “Neaizskaramie” Siju padarīja par Eiropas zvaigzni, un līgumu ar jauno aktieri steidza noslēgt arī Holivuda – viņš piedalījies arī pagaidām pēdējā “X cilvēku” franšīzes daļā –, taču kāpēc strādāt tālu prom no dzimtenes, ja neslikti scenāriji nonāk pie aktiera arī Francijā?

Izaicinājums strādāt kopā ar Šarloti Geinsbūru jau labi iepazīto režisoru Olivjē Nakašes un Ērika Toldedano jaunākajā filmā bija gana trekns āķis, lai Omārs Sijs piekristu galvenā varoņa Sambas lomai, pēc Delfīnes Kulines romāna motīviem uzņemtajā lentē nospēlējot senegālieti, kura dzīvei laimi sološajā Eiropā, šķiet, pienākušas ne tās laimīgākās beigas. Imigrantu tēma arvien spilgtāk sevi piesaka Eiropas kino, un dažādos izpildījumos tā atklāj visdažādākos dzīvesstāstus, un “Sambam” ir paveicies ar labiem priekšnoteikumiem. Filmas pirmizrāde notika jau pērnajā rudenī Toronto kinofestivālā, izpelnoties gana labas atsauksmes, taču līdz “Neaizskaramo” panākumiem tai nenoiet dažādu iemeslu dēļ, un pirmkārt un galvenokārt tā ir tēma, kas ierindas skatītājam var šķist pārāk smaga un arī garlaicīga. Taču nebūtu vietā “Sambu” dēvēt par drūmu sociālo drāmu, jo tās stāsta daudzslāņainībā ir vieta gan sentimentam, gan romantikai, gan jokiem – “Coca Cola” reklāmas parodija ir lieliska! – un pat trillera elementiem, kā arīdzan tūrisma epizodēm. Tās Parīzi atklāj ne ar skaistu pastkartīšu palīdzību, bet nošņurkušiem veikalu skatlogiem, pārpildītiem sociālajiem centriem, piedrazotām ielām un nabadzīgiem ūķīšiem, kuros naktis aizvada nelegālie imigranti, un darbā iekārtošanas kantoriem, kuru darbinieki piever acis uz strādātgribētājiem.

UZZIŅA

“Samba”

Francija, 2014.

Režisori Olivjē Nakaše, Ēriks Toldedano

Galvenajās lomās: Omārs Sijs, Šarlote Geinsbūra

No 3. aprīļa “Kino Citadele”, “Cinamon”, “Splendid Palace”

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+