Mobilā versija
Brīdinājums +0.6°C
Īrisa, Irīda, Airisa
Svētdiena, 22. oktobris, 2017
9. februāris, 2017
Drukāt

“Inbox.lv” – izremontēts. “LA” vērtē populārā e-pasta servisa jauno koncepciju (2)

Foto - Dace ZnotiņaFoto - Dace Znotiņa

Būtiskākās izmaiņas šobrīd skārušas tieši portāla dizainu un struktūru, kas bija un ir svarīgi, tomēr aizmirsts, šķiet, pats galvenais "Inbox.lv" trumpja dūzis – e-pasts.

Jauna portāla struktūra un dizains kopā ar uzlabotiem vienmēr “Inbox.lv” raksturīgajiem produktiem – tāda ir sen gaidītā uzņēmuma vadības ideja, atjauninot krietni novecojušo un pabalējušo, bet pārsteidzošā kārtā joprojām neticami populāro portālu. Uzņēmuma vadība padarīto sauc par revolucionārām izmaiņām. Es gan tik skaļus vārdus nelietotu.

Būtiskākās izmaiņas šobrīd skārušas tieši portāla dizainu un struktūru, kas bija un ir svarīgi, tomēr aizmirsts, šķiet, pats galvenais “Inbox.lv” trumpja dūzis – e-pasts, ko joprojām izmanto milzīgs skaits latviešu. Tā teikt – jaunas tapetes uzlīmētas, linolejs ieklāts, bet aizmirsts, ka sienas un grīdas taču ir izpuvušas. Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Andris Griķis gan norādīja, ka arī e-pasta izskats un funkcionalitāte mainīsies, taču šīs izmaiņas sagaidāmas labākajā gadījumā pēc pusgada. Šķiet, tieši ar e-pas­ta sakārtošanu vajadzēja sākt. Turklāt pirmās lietotāju atsauksmes nebūt nav izcili pozitīvas – kritikas vilnis skāris vienmēr “Inbox.lv” esošo un uzmācīgo reklāmas laukumu daudzumu, kas, daudzuprāt, pat palielinājies. Es gan teiktu, ka ar reklāmām nav tik traki, turklāt uzņēmums nav nekāds labdarības fonds un nauda arī jāpelna.

Ja vērtējam portāla jauno izskatu un funkcionalitāti – bez šaubām, viss ir kļuvis ērtāks, mūsdienīgāks un pārskatāmāks, taču izmaiņas tomēr nešķiet tik radikālas, kā varētu vēlēties. Acīmredzot uzņēmums nav vēlējies šokēt savus lietotājus, tādējādi tos zaudējot. Nedaudz pamainījies uzņēmuma logo, kas, pēc uzņēmuma vadītāju teiktā, kļuvis latviskāks. Tam par pamatu ņemti “DDB Latvia” pētījuma rezultāti, kur secināts, ka “Inbox.lv” joprojām darbojoties kā tilts, kas neļauj ārzemju latviešiem pilnībā saraut saikni ar Latviju.

Citi vērā ņemami uzlabojumi – sākumekrānā būs redzami pēdējie pienākušie e-pasti, līdz ar to obligāti vairs nebūs jāienāk pašā e-pastā, arī dizains beidzot kļuvis atsaucīgs – līdz šim, dodoties portālā, lapas izmērs nepielāgojās mobilā tālruņa vai planšetdatora ekrāna izmēram. Tagad šī būtiskā kļūda ir izlabota. Tāpat nozīmīgs jaunums ir arī labi zināmās “Inbox.lv” un “Apollo” sadarbības pārtrūkšana – tagad jaunā un krietni pārskatāmākā ziņu logā tiks piedāvātas vairāku drukāto mediju, tostarp arī “Latvijas Avīzes”, aktuālākās ziņas, kuras kārtos un vērtēs pašu “Inbox.lv” tehnisko darbinieku radīts mākslīgā intelekta dzinis. Kā atzina A. Griķis, ziņu lentē noteikti neparādīsies dzeltenās preses un nepatiesu ziņu raksti, no kuriem portāls centīsies norobežoties. Tiem, kuri draudzējas ar tehnoloģijām un ir sociālo tīklu lietotāji, noteikti patiks iespēja e-pastam piekļūt, izmantojot sociālo tīklu “Facebook” un “Twitter” profilus. Sagaidāmas arī vēl dažas izmaiņas un jauninājumi.

Kā jau ierasts teju katru gadu, arī pērn “Inbox.lv” bija visvairāk mīlētais pašmāju zīmols, turklāt audzēja gan apgrozījumu, gan peļņu. Apgrozījums audzis par 2%, sasniedzot 3,25 miljonus eiro, bet peļņa sasniegusi 532 500 eiro, kas ir par ievērojamiem 150 000 eiro vairāk nekā 2015. gadā. Pēc TNS datiem, dienā “Inbox.lv” izmanto vidēji 65,6% Latvijā dzīvojošo iedzīvotāju, kamēr “Gmail.com” – 30,3%.

Pievienot komentāru

Komentāri (2)

  1. Inbokss ir krietni piedir$is savu mājas lapu, taču kluča lielumā un dadzveidībā tam Lavijas Avīzi nepārspēt! Mans vecais kompītis rīstās un laiž pār lūpu atpakaļ, censdamies sagremot šo milzu mēslu čupu. Tā turpiniet; drīz jūs lasīs tikai grafists un mazp!sāns …

Draugiem Facebook Twitter Google+