Mobilā versija
Brīdinājums +12.5°C
Vanda, Veneranda, Venija
Sestdiena, 23. septembris, 2017
3. augusts, 2012
Drukāt

Internetā iepērkas 62% Latvijas interneta lietotāju

Foto - LETAFoto - LETA

Internetā iepērkas 62% Latvijas interneta lietotāju un tas ir par trīs procentpunktiem vairāk nekā pērn, liecina interneta izpētes uzņēma “Gemius” interneta auditorijas pētījuma “gemiusAudience” dati par šī gada jūniju. Saskaņā ar to vismaz reizi gadā internetā iepērkas 758 000 Latvijas interneta lietotāju.

Salīdzinājumam – 2007.gadā šādu cilvēku skaits sasniedza 44%, 2008.gadā – 51%, 2009.gadā – 54%, bet 2010.gadā – 57%.

Kā liecina pētījuma rezultāti, 12% respondentu elektroniski iepērkas gandrīz katru mēnesi, 27% – dažas reizes gadā, bet 23% – reizi gadā.

38% interneta lietotāju atzinuši, ka nemēdz iepirkties internetā vispār.

Biežāk internetā iepērkas interneta lietotāji vecumā no 25 līdz 34 gadiem – 29%. Līdzīgas tendences ir interneta lietotāju auditorijai 15-24 un 35-44 gadu vecumā – abas vecuma grupas veido 23% no kopējās interneta lietotāju auditorijas, kas iepērkas internetā. Savukārt visretāk iepērkas vecāka gadagājuma interneta lietotāji – vecuma grupā no 45 līdz 54 gadiem to dara 16%, bet vecumā no 55 līdz 74 gadiem – tikai 9%.

No tiem, kas iepērkas internetā, 53% ir sievietes, 47% – vīrieši.

Salīdzinot ar šo pašu periodu pērn, par trīs procentpunktiem pieaudzis to interneta lietotāju skaits, kas iepērkas internetā gandrīz katru mēnesi. Savukārt par diviem procentpunktiem samazinājies to skaits, kas elektroniski iepērkas salīdzinoši reti – reizi gadā vai retāk.

Kā norāda “Gemius”, kaimiņos Igaunijā internetā iepērkas jau 94% interneta lietotāju. No tiem 17% atzinuši, ka iepērkas internetā vismaz vienu reizi mēnesī, 25% – gandrīz katru mēnesi, 18% – dažas reizes gadā, bet 34% – reizi gadā vai retāk.

“gemiusAudience” pētījums tiek veikts, izmantojot anonīmas aptaujas anketas internetā. Kopējais izlases lielums 2012.gada jūnijā bija 22 071 respondents.

“Gemius” ir starptautisks pētniecības uzņēmums, kas piedāvā profesionālus pētniecības risinājumus, analīzi un konsultāciju pakalpojumus, sākot ar mērījumiem, kas vērsti uz interneta vietni un lietotājiem, līdz tehnoloģiskiem risinājumiem, ko izmanto, lai pētītu lietotāju uzvedību noteiktās interneta vietnēs, interneta lietotāju sociāli demogrāfiskos datus, interneta vietnes lietojamības mērījumus un interneta kampaņu efektivitātes mērījumus.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+