Mobilā versija
+4.9°C
Sabīne, Sarma, Klaudijs
Pirmdiena, 5. decembris, 2016
20. septembris, 2012
Drukāt

Ivanova LADY WITH VEIL uznāciens


ReklāmfotoReklāmfoto

Gleznotāja Rituma Ivanova izstāde “Gaga Dance…” Rīgas galerijā būs aplūkojama līdz 22. septembrim.
 Popmūzikas karaliskais pāris Maikls Džeksons un Madonna, pretenciozā dziedātāja Eimija Vainhausa, mūždien jaunā Bjorka, kinozvaigznes Džonijs Deps, Brižita Bardo, Katrīna Hepberna, Ingrida Bergmane, supermodeles Linda Evandželista, Keita Mosa…

 

 

Zvaigžņu plejādi varētu vēl turpināt, meklējot sakarības un tās arī atrodot – viennozīmīgā faktā, ka visi šie talantīgie mākslinieki ir tuvākas vai tālākās pagātnes izklaides industrijas vai mārketinga trika augstākās pilotāžas radītas globālas ikonas, kuras cilvēki pazīst, ir iemīlējuši un pēluši, slavējuši un godājuši. Bet kāda saistība ir latviešu jaunās paaudzes māksliniekam Ritumam Ivanovam ar minētajām slavenībām? Vienlaikus pavisam tieša un arī pastarpināta saistība. Jau kuro gadu Rituma lielformātu gleznu tēli ir zvaigznes. “Mūs vienmēr kaut kas uzrunā, intriģē, aizrauj. Es vairāk skatos uz to, kā mēs visi reaģējam, ne tikai es viens – tā nav mana privāta izvēle. Tas ir tas, ko mēs pieņemam visi kopā un kas izkristalizējas sociumā. Viņi ir mūsdienu dzīves sastāvdaļa. Viņi ir spilgtas personības – izteiksmīgas ar savu vizuālo un mūsdienu situācijas apliecinājumu katrs savā veidā – vai tā būtu mode, mūzika vai māksla. Mani interesē apsēstība, jo tur es varu ielikt savu skatījumu. Parādīt to, kas vēl līdz šim varbūt nav pamanīts, nav ieraudzīts,” skaidro mākslinieks. Viņa gleznas nav iespējams sajaukt ar kādu citu, viņa oriģinālajā gleznošanas manierē – pašizgudrotajā svītru tehnikā veidotie portreti, sejas, daudzfigūru kompozīcijas un akti, šķietami veido lietus lāses efektu, radot sajūtu it kā fotogrāfija mirktu vibrējošā ūdenī. Attēls svītroto triepienu dēļ ir tāds izplūdis – kā slikti noregulētā televizorā vai vecā kinolentē. Kolorīts ir gandrīz monohroms un pietuvināts melnbalta kadra estētikai. Mākslinieks veiksmīgi apvieno poparta paņēmienus ar 70. gados dzimušo fotoreālismu, kuram raksturīga realitātes precīza attēlošana, veicot atsevišķu kadrējumu palielinājuma efektu. Strādājot pie gleznas idejas, mākslinieks izmanto fotoaparātu, pati glezna – roku darbs.

 

R. Ivanovs pieder pie tiem gleznotājiem, kas izpelnās gan atzinību par spilgti individuālu, izkoptu rokrakstu, gan klusākus vai skaļākus spriedumus par mākslas pārvēršanu amatnieciskā biznesa projektā. Laikam jāatceras vecais teiciens, ka trūkumi ir labo īpašību turpinājums.

 

R. Ivanova izstāde “Gaga Dance” laika ziņā sakrīt ar popdīvas Lady Gaga pasaules koncerttūri. Tas ir kā sava veida veltījums popzvaigznei Lady Gaga, kas veidots, interpretējot mākslinieces slavenākos videoklipus (“Alexandro”, “Bad Romance” u.c.) un analizējot viņas fenomenu.

Uz jautājumu, kādēļ tieši Lady Gaga, R. Ivanovs saka: “Mani vienmēr ir interesējuši spilgti vizuāli tēli. Tieši to esmu atradis Lady Gaga radošajā darbībā. Viņas koncertinscenējumi un videoklipi ar spēcīgu dziedātājas vizuālo imidžu ietver mūsdienu kultūras esenci – tehnokrātijas laikmetu un spēcīgu erotisko momentu, pat teatrālismu. Taču pati Lady Gaga mani pievelk ar savu noslēpumainību, tādu attēloju viņu gleznā “Lady With Veil”, kas man personiski asociējas ar Johannesa Vermēra (1632 – 1675) portretiem. Lady Gaga izplatītie attēli ir kā mūsu laikmeta emocionāls barometrs, tie darbojas izteiksmīgi, pat izņemti no izklaides konteksta”.

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+