Mobilā versija
+2.1°C
Niklāvs, Nikola, Nikolajs, Niks
Otrdiena, 6. decembris, 2016
28. janvāris, 2014
Drukāt

Ivars Belte: Uz Latvijas Televīziju tiek izdarīts masīvs spiediens (12)

Foto - LETAFoto - LETA

LTV ģenerāldirektors Ivars Belte

Autors: Ivars Belte, Latvijas Televīzijas valdes priekšsēdētājs

Esmu nolēmis ar savu un Latvijas Televīzijas vadības viedokli dalīties publiskajā telpā, apzinoties, ka tas var tikt interpretēts dažādi. Ņemot vērā, ka arvien intensīvāk jūtam nepatiesas un apmelojošas informācijas apzinātu izplatīšanu Latvijas informatīvajā telpā, nolēmu vērsties pie plašas sabiedrības ar savu un Latvijas Televīzijas viedokli.

Kopš 2013. gada rudens, kad pirmo reizi pēc 2008. gada ekonomiskās krīzes sākuma pie LTV1 un LTV7 sāka atgriezties skatītāji, tajā skaitā jaunieši un ekonomiski aktīvā paaudze, un LTV kļūst par mediju, par kuru arvien vairāk saka “daudz, ko redzēt”, esam sākuši saņemt pārmetumus, aizrādījumus un “ieteikumus”, kuri nu jau tiek balstīti ne tikai uz polemiku, bet arī uz sagrozītiem un melīgiem faktiem. Bet, ja nav pilnīgi nekā konstruktīva ko teikt, tad sociālajos tīklos parādās dižošanās ar savu epitetu krājumu, kā to pirms pāris dienām nodemonstrēja PBK žurnālists Andrejs Mamikins.

Šis ir laiks, kad diemžēl aktivizējušies vairāki viedokļu bloki, kuri ir gatavi ar visiem iespējamiem līdzekļiem apturēt Latvijas sabiedriskā medija izaugsmi un attīstību, vājināt to un degradēt tā pirmos veikumus spēcīgas komandas un augstas kvalitātes satura izveidē.

Iespējams, ka arī Latvijas Televīzijas spēcīgais, neietekmējamais Ziņu dienests ir “nokaitinājis” daudzus politiķus un politiskos grupējumus, kuru “zvani draugam” un citi ietekmes instrumenti vairs Zaķusalas mājā nedarbojas.

Zolitūdes traģēdijas laikā LTV Ziņu dienests strādāja 24/7 ar visaugstāko pašatdevi un profesionalitāti un pierādīja, ka ir viens no spēcīgākajiem, analītiskākajiem ziņu dienestiem valstī, kura viedoklī ieklausās arī vadošie politiķi. Sekojot tālākajiem notikumiem, neizslēdzu iespēju, ka šādā neatkarīgā un spēcīgā ziņu dienestā draudus sev saskatīja gan atsevišķi politiķi, gan arī atsevišķu ekonomisku un politisku grupējumu kontrolēti mediji.

Laika posmā pēc Zolitūdes traģēdijas publicists Lato Lapsa sāka pastiprināti pievērst uzmanību Latvijas Televīzijai, tās Ziņu dienestam un uzņēmuma vadībai. Metodoloģija – publicistam Lato Lapsam raksturīgā. Vadošs LTV darbinieks ārpus darba laika saņēma no Lato Lapsas telefona numura sūtītas īsziņas ar neētiskiem tekstiem, Latvijas Televīzija kā uzņēmums saņēma pieprasījumus pēc informācijas sniegšanas par LTV darba procesa iekšējiem jautājumiem ar piebildēm, ka “Atbildes nesaņemot šīs darba dienas laikā, uz to tiks norādīts publikācijā, kurā tiks arī atspoguļota neoficiālā informācija…”

It kā nesaistīti pēc neilga laika Latvijas Radio 1 raidījumā “Krustpunktā” Lapsas nospraustajai tematikai sekoja Gintas Mūrnieces un Ivo Leitāna gatavotais materiāls.

Laikraksts, kas apgalvo, ka ir vadošais dienas laikraksts – “Diena” un portāls “diena.lv” ar lielu interesi publicē producentes Žaklīnas Cinovskas apgalvojumu, ka Latvijas Televīzija un tās darbinieki ir nozaguši viņas idejas – izmantot galdus, kāpnes, lampas gadu mijas koncertam. Šis viedoklis tika publicēts četrus (!) mēnešus pēc tam, kad Ž. Cinovskas pieteikums konkursam tika noraidīts un teju divus mēnešus pēc koncerta filmēšanas!

Nepaejot ilgam laikam, vairākos medijos sadaļā “viedokļi” parādījās plaši Latvijas Televīzijas personālu un darbību “analizējoši” materiāli, kas vienkārši bija balstīti uz meliem un sagrozītiem faktiem visticamāk ar vienu mērķi – vājināt Latvijas Televīzijas komandas darba kvalitāti, neatkarību un likt sabiedrībai apšaubīt to, ka Latvijā iespējams izveidot tādu sabiedrisko mediju, kas nav ietekmējams un kontrolējams.

Viens pēc otra “viedokļu” sadaļās parādījās materiāli portālā “Tvnet”, NRA, sandraveinberga.lv, kas skaidri norādīja – Latvijas Televīzijas saturs nav uzlabojies, Latvijas Televīzijas vadība nepilda savus pienākumus atbilstošā kvalitātē.

Diemžēl lietā tiek likti instrumenti, kurus nevaram nosaukt par ētiskiem, un viens no tādiem ir baumu izplatīšana. Vairāku mēnešu garumā valdības un Saeimas kuluāros mediju vidē intensīvi tika izplatītas un uzturētas baumas par atsevišķu vadošu Latvijas Televīzijas darbinieku nomaiņu jau visdrīzākajā laikā. Tika minēts gan konkrēts cilvēks, kuru atlaidīs, gan konkrēts cilvēks, kurš būs vietā. Laiks pierādīja, ka šādām baumām nebija pamata, un to izplatītāji ir velti tērējuši savu laiku. Latvijas Televīzija pēdējo mēnešu laikā ir pierādījusi, ka darīs visu, lai nosargātu un saglabātu mūsu televīzijas redakcionālo neatkarību un pārliecību mūsu žurnālistos, ka viņi var brīvi, profesionāli darīt savu darbu, nebaidoties no tā, ka tiks “aizskartas kādas intereses”.

Saliekot kopā visu šo it kā šķībo un greizo mozaīku, ir skaidrs, ka, augot Latvijas Televīzijas spēkam un neatkarībai, aug arī nelabvēļu skaits. Ir skaidrs, ka pret Latvijas Televīziju ir uzsākta apjomīga, intensīva “melnā PR” kampaņa, par ko liecina fakts, ka tiek apzināti un mērķtiecīgi sists pa LTV būtiskākajiem veikumiem – LTV mugurkaulu – Ziņu dienestu un citiem spēcīgajiem satura veidotājiem, kā arī pa televīzijas satura neatkarību.

2014. gads Latvijas Televīzijai būs gan smags, gan interesants gads. Tuvojoties vēlēšanām un augot LTV kā medija ietekmei un kvalitātei, arvien biežāk mēs tiksim sisti un dauzīti. Jaunums ir tas, ka mēs paudīsim arī savu viedokli, atbildēsim uz sitieniem profesionāli un tiesiski korekti. Laiks, kad Latvijas Televīziju varēja apmelot, nesaņemot pamatotu pretreakciju, ir pagājis. Vēlos uzsvērt, ka arvien esam ieinteresēti konstruktīvā kritikā un dialogā, kas vērsts uz pilnveidošanos, izaugsmi un sadarbību ar sabiedrību, bet, cienījamie “neatkarīgie žurnālisti”, “eksperti” un “komentētāji” – ja apzināti tiks izplatīti meli un nepatiesa informācija, mēs reaģēsim.

Valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību Latvijas Televīzija ir moderns medijs, kas atspoguļo sabiedrības intereses televīzijas kanālos LTV1 un LTV7 (internetā – www.ltv.lv un www.lsm.lv). VSIA LTV skatītājiem Latvijā un ārpus tās robežām piedāvā operatīvu, objektīvu informāciju par sabiedriskajiem procesiem Latvijā, Baltijā un pasaulē. Sabiedriskās raidorganizācijas darbību uzrauga Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP). Pašreiz uzņēmums nodrošina vairāk nekā 450 darbavietas. Latvijas Televīzija ir pirmā televīzija Baltijā. LTV (tolaik – Rīgas televīzijas studijas) pirmā pārraide notika 1954. gada 6. novembrī.

Pievienot komentāru

Komentāri (12)

  1. LTV bija un ir kangaru , sarosītu un okupantu rupors. LTV ienaidnieki latviska Latvija un latvju tauta

  2. Bravo!Žurnālisti sāk cīņu savā starpā par vietu pie vēlēšanu siles.

  3. Ivo Leitāns savā tvītā: “Vispār daudz vairāk mulsina, ka nekāda Beltes paziņojuma par spiedienu un nomelnošanu nebija pēc Drošības policijas izmeklēšanas darbībām LTV Ziņu dienestā.” Pamatots aizrādījums, Beltes kungs!

  4. Šitas no L.Lapsas ir jauki (Leta raksta): “Lapsa apmulsis par to, ka viņa masīvais spiediens ir nācis gaismā un ticis atmaskots. Turpmāk viņš izmantošot mazāk masīvas spiediena izdarīšanas metodes, kas neliktu LTV valdes priekšsēdētājam justies tik “saplacinātam”, par ko liecinot šodien izplatītais LTV vadības paziņojums”.

  5. Kāpēc Lembergs sēdēja Vecgada vakarā TV?

  6. Vienīgais, kas var sist pa Latvijas televīziju un tās neatkarību, faktiski ir dažādi subjekti bez vērtībām, īpaši tādi, kas grozās ap PBK vai nākuši no tās vidus, vai pārstāv PBK bezvērtību vadību. Kas attiecas uz Žaklīnu, viņa jau 18 gadu vecumā sāka darboties pa televīziju, kamēr dažādi no PBK nākuši bezvērtību vadoņi vēl deldēja savas bikses skolas solā. P.S. Tā jau ir – kurš tad cits , ja ne pats sev sitīs uz pleca un teiks , ka ir ak! ak! ak! cik neatkarīgs.

  7. Jāizdara vēl lielāku spiedienu, jo daudzi LTV žurnaļugas (LNT un TV3 tas ir vēl izteiktāk) ar okupantiem un krievruņiem runā krieviski un tā dod signālu, ka Latvijā katram latvietim ar slāviem un okupantiem jārunā tikai un vienīgi “atbrīvotāju” valodā. Jāspiež uz to, lai LTV sižetos neparādītos dažādi krievruņi un šovinisti, kuri principā negrib runāt latviski.

  8. Beltes kungs! Plāna gan jums ādiņa, ja par dažiem tādiem rakstiņiem šitāda mēroga uztraukums.

  9. Nu jau, nu jau… Nu Belte runā tāddā stilā, kā politiķi un citi cilvēki, kam vajāšanas mānija, – kuri katru žurnālista interesi (pat jebkuru bez ļauna nodoma) uzskata par pasūtījumu, “melno kampāņu” utt. Vai tad LTV kāda neaizsakaramā svētā govs? Vai tad sabiedrībai nav tiesības painteresēties, pakasīties, kā par nodokļu maksātāju naudu strādā sabiedriskā televīzija?

  10. Par sazvērestību pret LTV neko nezinu,Cinovskas žēlošanās ka galdiņi,kāpnes un lampas ir viņas ideja manuprāt neatbilst patiesībai,kautkas līdzīgs jau tika rādīts PSRS laika “zilajā uguntiņā”.Vairāk būtu iebilstams pret notetovētajiem bērnu raidījumu vadītājiem,diezvai vajadzētu to reklamēt bērniem,agrāk tetovējās tikai noziedznieki.Radu pirmklasnieks, saskatījies raidījumus, staigā ar flomasteru un piedāvā visiem tetovēties un grib jau īstu tetovējumu pats. Iespējams tie kas jaunības dullumā būs tetovējušies vēlāk par to būs kauns,likvidēt tetovējumus nav vienkārši.

  11. Drosmīgs solis publiski paust bažas par politisko spiedienu, centieniem ietekmēt LTV neatkarību. Raksts vedina domāt, ka notiek slepenais karš pret “nepaklausīgiem viedokļiem”. Žetons Beltem par drosmi kritiski domāt publiskajā telpā.

Ērika Oša zīmējums
Ēriks Ošs. Nauda jāatstrādā

“Rīgas Nacionālais zooloģiskais dārzs” par 2,1 miljoniem eiro plāno īstenot projektu “Āfrikas savanna”. Rīgas pašvaldības nākamā gada budžeta projektā “Āfrikas savannai” paredzēti 1,125 miljoni eiro, bet Saeima, apstiprinot nākamā gada budžetu, tā saukto deputātu kvotu ietvaros šim projektam piešķīra 400 000 eiro. Zooloģiskajā dārzā tiks izbūvētas mītnes, āra pastaigu laukumi. Būvprojekts paredz veidot jauktu ekspozīciju, kurā apmeklētājiem vienlaikus tiktu rādītas žirafes, zebras, antilopes, surikāti un degunragputni, kā arī iekļauta huzārpērtiķu sala. Āfrikas savannas ekspozīcija iecerēta aptuveni 3000 kvadrātmetru platībā.

Egils Līcītis: Tumsa zūd, ja "Delna" slēdz gaismu (2)Ja "Delna" būtu ar garāku pastāvēšanas vēsturi, to noteikti uzaicinātu pie Daugavas rakšanas un upes gultnes maģistrālās līnijas vilkšanas.
Lasītāju aptauja
Vai jums nācies saskarties ar nelojāliem pedagogiem?
Draugiem Facebook Twitter Google+