Mobilā versija
Brīdinājums +2.0°C
Gunārs, Vladimirs, Gunis
Ceturtdiena, 8. decembris, 2016
1. septembris, 2015
Drukāt

Izaicinājuma cimds mests. Saruna ar Zigmaru Liepiņu (9)

Foto - Anda KrauzeFoto - Anda Krauze

Saruna ar VSIA “Latvijas Nacionālā opera un balets” valdes priekšsēdētāju Zigmaru Liepiņu

Šo piektdien, 4. septembrī, Latvijas Nacionālā opera un balets jauno sezonu sāks ar grandiozu koncertu, kas būs veltīts institūcijas jaunajam nosaukumam. Koncerta programma veidota divās daļās, no kurām pirmajā daļā Latvijas Nacionālais balets dejos skaistākos fragmentus no iepriekšējās sezonas, bet otrajā daļā īpaša vieta būs atvēlēta arī latviešu opermūzikas spožākajām pērlēm, skanēs itāliešuu opermūzikas ģēniju skaņdarbi, kā arī fragmenti no diviem jauniestudējumiem – Džuzepes Verdi “Makbeta” un Johana Štrausa (dēla) operetes “Sikspārnis”. Bet sarunu ar Zigmaru Liepiņu sākam ar praktiskākām finanšu lietām, par kurām šodien, ļoti iespējams, spriedīs valdības sēdē.

– Iepriekšējā laikā daudzu gadu garumā Latvijas Nacionālā opera strādāja “uz parāda”, ik gadu no nodokļu maksātāju līdzekļiem pieprasot segt zaudējumus ap 500 000 LVL apjomā. Kopš operas groži ir jūsu rokās, no šā parādu jūga tikts laukā. Kā tas izdevies?

– Esam koncentrējušies uz izdevumu samazināšanu un ienākumu palielināšanu. Kā arī esam ieviesuši modernāku tehnoloģiju biļešu pārdošanai, mums ir sava sistēma biļešu izcenojumiem. Vairs neturamies pie vienādām standarta cenām, biļešu cena ir mainīga un balstīta uz pieprasījumu. Jo tas lielāks, jo biļete kļūst dārgāka. Attiecīgi, ja pieprasījums ir mazāks, biļete kļūst lētāka.

– Tātad uz Operas apmeklētāju maciņa rēķina?

– Kā jebkurā lietā pasaulē. No Rīgas uz Berlīni jūs šad tad varat aizlidot pat par 50 eiro, bet, ja gribēsiet sēsties lidmašīnā tūlīt pat, aviokompānija biļetes cenu paaugstinās vairāk reižu. Uz pasaulē slavenā latviešu diriģenta Marisa Jansona koncertu ar Bavārijas Radio simfonisko orķestri viena kategorija biļešu maksāja pat vairāk nekā 200 eiro, turpretim otrajā balkonā uz bērnu baletu biļete maksā 5 eiro. Paceļam cenas uz maksātspējīgo klausītāju rēķina. Protams, to darām ļoti uzmanīgi, sekojot biļešu pārdošanas plūsmai.

– Un ar to pietiek?

– Ir arī citi veidi, piemēram, ir optimizēti honorāri māksliniekiem, viesmāksliniekiem vairs nemaksājam tik pārdabiski lielas summas, kā tas tika darīts iepriekš.

Pievienot komentāru

Komentāri (9)

  1. Zigmār!
    Paldies!
    Veiksmi!

  2. Visvaldis Mucenieks Atbildēt

    Baleta piekabināšana Operas nosaukumā, protams, bija izils stulbums. Līdz tam pat Žagars nebija aizdomājies. Žēl, ka visnotaļ sakarīgais Zigmars Liepiņš to atbalstīja. Vai tad slavenajās pasaules operās neuzved baletus? Taču nevienam tur nav ienācis prātā tās pārdēvēt. Labi vismaz, ka nama fasādi pagaidām nesacūkos.

  3. Gribētos redzēt Zelta zirgu ar burvīgajām dekorācijām.

  4. VĒLU LIEPIŅA KUNGAM SPĒKU, IZTURĪBU, NERVUS UN VESELĪBU TO VISU SAVEST KĀRTĪBĀ!!! LAI OPERA UN BALETS STRĀDĀTU NORMĀLI, LAI DARBINIEKI NEDZĪVOTU REGULĀRĀ STRESĀ UN NEZIŅĀ!!! CIK PAZĪSTU CIENĪJAMO LIEPIŅA KUNGU, TICU VIŅAM UN VIŅA KOMANDAI!!! BŪS LABI, JA SKAUĢI UN NELIEŠI NEJAUKSIES PA VIDU , NEMAITĀS GAISU AR SAVĀM PERIPĒTIJĀM UN TĪŠU PRĀTU NEGREMDĒS LABI IESĀKTO!!! LAI VEICAS!!!

  5. Liepiņ balets rullē, bet ļoti neprasmīgi, kā sacīt jāsaka, zivs bojājās no galvas….operu jau mēs agrāk zinājām, tur vienmēr bijis smagi.

  6. Kalniņa simtgadē padlaikā Baņuta tika iestudēta oriģinālversijā!

  7. Potjomkina sādžas – Latvijas “veiksmes stāsts”.
    Opera jau tikai viena no tūkstoša …

  8. Saeimā var pieņemt jebkuru lēmumu.Operai jābūt valsts īpašumā neviss Domes.Pie pieprasītās nomas maksas gaida bankrots vai nereālas biļešu cenas.

Jaunajā "Oņeginā" nav "fašistu" un "mūsējo". Pilnā saruna ar Rubiķi un Kalniņu (2)Diriģents Ainārs Rubiķis un režisore Rēzija Kalniņa operā "Jevgeņijs Oņegins" aicinās uz "romantikas, ilūziju un realitātes cīņu". Kā viņu redzējums atšķirsies no Andreja Žagara iestudējuma 2010. gadā?
Draugiem Facebook Twitter Google+