Izglītība ceļ augstāk
 0

Pirms vairāk nekā 2000 gadiem starp pirmajiem Atēnu likumiem bija: katram grieķu pilsonim jābūt fiziski un garīgi skaistam un harmoniskam – blakus mācībām vai darbam jāspēlē kāds mūzikas instruments un jāsporto, lai prastu labi pārvaldīt savu zemi un sargāt to pret iebrucējiem! 


Reklāma
Reklāma

 

Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
Jau rīt Krievijas raķetes var lidot uz jebkuru valsti. Zelenskis par iespējamiem draudiem Eiropai 188
Lasīt citas ziņas

Lai politiķi, ministri, augstākās amatpersonas atgūtu sabiedrības uzticību, viņiem jānoklausās lekcijas par tautas un valsts vēsturi, zinātni, mākslu, jāapgūst prasme runāt skaidrā latviešu valodā.

Būtībā visas nelaimes sākas no cilvēku nepietiekamas izglītības.

CITI ŠOBRĪD LASA

Galvenās vērtības jāiemāca jau bērnībā. Apkopojot to, ko nesavtīgākie, gudrākie cilvēki ir teikuši, rodas prasība Izglītības un zinātnes ministrijai pārveidot pamatskolas izglītību un pirmajos gados mācīt:

Pieklājīgi uzvesties mājās, skolā, sabiedriskās vietās, cienot citus cilvēkus. Nepieļaut bērnu visatļautību un nesodāmību.

Labā, skaidrā, mierīgā latviešu valodā runāt, lasīt, rakstīt ar roku. Nepieļaut datoratkarību. Modernās tehnoloģijas varēs apgūt vēlāk.

Sakārtot apģērbu, matus glīti, atbilstoši cilvēka būtībai, augumam.

Iepazīt tautas un valsts attīstības vēsturi un tautas gara kultūru.

Spēlēt kādu mūzikas instrumentu vai dziedāt korī, iet deju ansamblī, lai veicinātu smadzeņu darbību, domāšanu. Piedalīties sporta nodarbībās.

Periodiski apmeklēt mākslas sarīkojumus, izstādes. Iepazīt dzīvo dabu.

Apgūt prasmi ikdienā nepieciešamajiem mājas darbiem, pat sīkremontiem.

Sargāt veselību.

Izcilais filozofs Imanuels Kants (1724 – 1804) teicis: ”Izglītība dod orientāciju pasaulē. Laimīgas tās tautas, kurām ir lieli rakstnieki ar augstiem ideāliem.” Jaunatne, iepazīstot tos, ietekmējas. Tālredzīgi tautas vadītāji to atbalsta, jo zina, ka “nepraktiskajai” humanitārajai izglītībai ir vissvarīgākās praktiskās sekas.

Atbalstīsim pedagogus un bibliotekārus cildenajā izglītības darbā!