Mobilā versija
Brīdinājums -2.4°C
Voldemārs, Valdemārs, Valdis
Svētdiena, 11. decembris, 2016
17. marts, 2016
Drukāt

Izglītības ministrs vēlas pagarināt mācību gadu (50)

Foto-Karīna MiezājaFoto-Karīna Miezāja

Ministrs žurnālistiem ceturtdien pastāstīja, ka mācību gadu varētu pagarināt tādēļ, ka skolēniem šobrīd ir pārāk liela slodze. Ministrs pauda uzskatu, ka skolās nepieciešams ieviest papildu jaunu obligāto sporta stundu un veselības mācību, taču pārāk lielās skolēnu slodzes to nav kur ielikt.

“Ja skatās uz mācību plānu jebkura klasē, tad darba nedēļā vienkārši veselības mācību un sportu nav, kur ielikt. Un nedēļas slodze ir pārāk liela, tātad mēs nonākam pie pilnīgas nepieciešamības mācību gada pagarināšanai. Es teiktu, ka divas nedēļas ne rudenī, jo 1.septembris ir svēts, bet pavasarī” izteicās Šadurskis.

Šadurskis norādīja, ka skolēnu vidū rodas dažādas veselības problēmas, jo viņiem ir mazkustīgs dzīvesveids. Tādēļ nepieciešams nodrošināt papildu fiziskās aktivitātes, bet veselības mācība skolēnus izglītotu par fizisko aktivitāšu nepieciešamību un veselīga uztura nozīmību.

Trešās sporta stundas ieviešanu atbalsta arī veselības ministrs Guntis Belēvičs norādot, ka: “trešā sporta stunda nedēļā būtu nepieciešama kā minimums, lai bērni un jaunieši būtu fiziski nedaudz aktīvāki, jo, ja darba dienās aptuveni piektdaļa bērnu četras un vairāk stundas skatās televizoru, nedēļas nogalēs nedaudz zem 40% šādu bērnu, un datorspēles darbadienās spēlē trīs un vairāk stundas virs 30% zēnu un brīvdienās virs 50% zēnu, tad tas ir ar steigu jālabo”.

Izglītības un zinātnes ministrs norādīja, ka pret trešās sporta stundas ieviešanu neviens neiebilst, bet skolēnu noslogotības dēļ, tai nedēļā nav laika, tāpēc, atrodot risinājumu mācību gada pagarināšanā, trešo sporta stundu varētu ieviest jau no 2016./2017.mācību gada.

Šadurskis informēja, ka, ja nemainās citi nosacījumi, tad mācību gada pagarināšanai būtu pozitīva fiskāla ietekme. Samazinātos stundu skaits nedēļā, bet kopējais stundu skaits gada griezumā nemainītos. Tā kā pedagogi tiek tarificēti par kontaktstundu skaitu, tad šādu reformu rezultātā “skolotāji strādā tikpat, bet saņem mazāku algu”, izteicās Šadurskis.

Šā gada mācību gads sākās 2015.gada 1.septembrī. 1.–8. klases un 10.–11. klases izglītojamiem mācību gads beidzas 2016. gada 30.maijā. 9.klases izglītojamiem mācības beidzas 2016.gada 13. maijā, bet mācību gads beidzas 2016.gada 10.jūnijā.12.klases izglītojamiem mācības beidzas 2016.gada 13.maijā, bet mācību gads beidzas 2016.gada 17.jūnijā. 9.un 12.klases izglītojamiem, kuri atbrīvoti no noteiktajiem valsts pārbaudījumiem, mācību gads beidzas 2016.gada 30.maijā.

Ceturtdien Veselības ministrija iepazīstināja ar Pasaules Veselības organizācijas Starptautiskā skolēnu veselības paradumu pētījumu, kurā piedalījās arī Latvija.

Pētījums dod ieskatu 42 Eiropas un Ziemeļamerikas valstu 11, 13 un 15 gadu vecu skolēnu veselībā un veselības paradumos, tajā skaitā Latvijas datos salīdzinājumā ar citām valstīm. Pētījums sniedz jaunākos zinātniskos pierādījumus daudzās veselības paradumu jomās, piemēram, par jauniešu veselību un labklājību, atkarības vielu lietošanu, fizisko aktivitāti, uztura paradumiem, mutes un zobu veselību, traumām.

Pēc VM paustā, pētījuma secinājumos Latvija ir izcelta kā pozitīvais piemērs, realizējot tādas politiskās iniciatīvas, kā rezultātā tiek ietekmēti bērnu un jauniešu veselības paradumi.

Preses konferencē piedalās veselības ministrs Guntis Belēvičs, izglītības un zinātnes ministrs Šadurskis , Pasaules Veselības organizācijas pārstāvniecības Latvijā vadītāja Aiga Rūrāne, Slimību profilakses un kontroles centra vecākā sabiedrības veselības analītiķe, pētījuma koordinatore Iveta Pudule.

Pievienot komentāru

Komentāri (50)

  1. Pirmkārt vajag to mierīgi izsvērt un tad viennozīmīgi nozākāt vai celt. Vispirms lielie pārgudrinieki vai Jums ir kāds bērns, kurš mācās sākumskolā tas būtu 1.-4, klase, katru dienu 4 dienas 6 stundas, vienu dienu 7 stundas, tātad mājās tiek apmēram 15.00, jāpaēd,tad bērnam ir arī kādi pulciņi, vai mūzikas skola vismaz 2 reizes nedēļā, faktiski nosacīti brīvs ap 18.00, bet tagad ir jāsāk mācīties. Katru dienu uz nākamo dienu jāmācās vismaz 4 priekšmeti, tātad tas atkal vismaz 1,5-2 stundas un nu jau vakars, bet vēl jāspēlē instruments, mūzikas literatūra vai kas cits. Praktiski ap 22.00 tas beidzās knapi nomazgāties, lai atkal ap 6.40 celtos, jo stundas 8.00. Nu tad padomājiet vispirms par bērnu noslogotību un vai patiešām šīs divas nedēļas kas sastāda apmēram 70 stundas ko risinās. Bērni ir pārslogoti, paskatieties kas 4 klasē jāmācās dabas zinībās, sociālajās zinībās, kur regulāri ir gari projekta darbi, kur mājās jāizgatavo mūzikas instrumenti, kur jātaisa eksperimenta ar magnētiem klasē jādemonstrē, latviešu valoda, literatūrā apgūst jauno laiku murgus, kurus neizprot vecāki kur vēl bērni, jo izrauti tādi fragmenti no grāmatas, ka neko nevar saprast. Liekas, ka visas mācību grāmatas ir sastādījuši cilvēki, kuriem nekad nav bijusi saskare ar bērniem. Es negribu aizstāvēt un. protams, esmu par to, ka ir jābūt mājas darbiem, bet nevar būt arī tā, ka pietiekami sarežģītās matemātikas apguvi faktiski vienkārši pārskata vienā stundā kaut ko apgūst otrā dienā jau pārbaudes darbs kaut viela nav apgūta īpaši, ja klasē 30 bērni. Tā varētu skaitīt un skaitīt, tajā pašā sportā ir pārbaudes darbi,par laukuma izmēriem,groza augstumiem utt, kad visu to apgūt.

  2. ,,Tā kā pedagogi tiek tarificēti par kontaktstundu skaitu, tad šādu reformu rezultātā “skolotāji strādā tikpat, bet saņem mazāku algu”, izteicās Šadurskis.”
    Šis ir pats svarīgākais teikums, kas pamato šo nepieciešamību

  3. Lai vispirms mācību gada pagarinātāji izpēta , cik skolēnu sporta stundās piedalās ! Trešdaļa slapstās sporta zāles malā un gaiteņos. Nav jau žēl , ka sporta skolotājiem dzīve vieglāka, bet , ja pārējos priekšmetos nespējnieki ar atbrīvojuma zīmēm nepiedalītos – laimīgi būtu gan matemātiķi, gan visi citi….
    Belēvičs lai vispirms sakārto savu ministriju pēc veselības mācības labākajiem standartiem ! Kad tur būs priekšzīmīga kārtība – varēs racionalizēt dzīvi citur. Pietika jau eksperimentu ar bulciņām.

  4. es nesaprotu to Hell, Atbildēt

    no kurienes viņš rāvis tos 3 mēnešus skolotāju atvaļinājumam??? Pati visu mūžu esmu bijusi skolotāja, bet TĀDU atvaļinājumu neesmu baudījusi!!? BET KĀ GRIBĒTOS GAN!!! Kā to būtu varējusi pavadīt kopā ar saviem bērniem un vīru!!?

  5. Mācību gadu pagarināt vajag par 4 nedēļām. Pamatskolas apguvi noteikt 8 gados. Te būs līdzekļi skolotāju algām un nebūs jāuztur 4 mēnešus gadā tukšas skolas!

  6. Laikam eiropas spējīgajās valstīs, Nekur nav tik garš vasaras brīvlaiks skolniekiem, kā Latvijā. Viņiem ka pasaki, šiem mute paliek vaļā! Protams mūsu Bērniem vajag vairāk mācīties! Kautkā pārkārtot to mācību klāstu. Un nejau tikai dēļ fiskultūras vajag mācību gadu pagarināt! Bet vēl Intensīvāk vajag mācīties! Lai viņiem pēc 20-30 gadiem būtu cita Pasaule! Lai iekabinātu jebkuram EU spējīgo valstu skolu vai augstskolu beidzējam. Lai pēc Latvijas skolas beigšanas būtu spējīgs mācīties jebkurā Augstskolā ārzemēs! Bet gribu patiekt, par esošo, ko vajag! Intensīvāk skolā jāmācā bērniem lasīt, rakstīt! Lai nebūtu tikai Tups, daunis, ka tikai datoru dricelēt prot! Bez rokraksta, bez skaistas, tīras Latviešu valodas! Ir Jāpiespēž, Jāpieprasa lasīt grāmatas! Lai veidojas, izkopjas valoda! Lai attīstās domāšana! Fiziku, ķīmiju jau sākt mācīt agrāk, no 4 klases! Algebru, Ģeometriju intensīvi! Finanses! Likumus! Vispār viņu izpratni! Latviešu tautai Nākotnē vajag Gudras galvas, Domāt spējīgu, Gudru sabiedrību! Nevis, kā tagad, ka gaida no Debesīm brīnumu, kurš atnāks un ar karoti mutē ielies!

    • Bērni jau tā pārslogoti. Jāsamazina matemātikas stundu skaitu. ķīmija un fiziska, un sports nedrīkst būt obligātas stundas. Eksāmens matemātikā, ķīmijā un fizikā nedrīkst būt obligāts – ja kāds bērns grib, tad lai mācās un kārto eksāmenu, bet ne visa klase. Apžēlojieties par bērniem, ļaujiet viņiem beigt vidusskolu un iestāties augstskolā. Ja skolā mācīta matemātika, tad augstskolā to otrreiz nevajag mācīt (izņemot tiem, kuri mācās fizmatos).

  7. Kategoriski nepiekritu... Atbildēt

    Labak samaziniet macibu stundas slodzi, lai berni mazak slimotu. parslogotiba bernus nomac un zud ari velme sportot jo psihologiski pargurusi.

    • ja es būtu ministre, tad noteiktu, ka skolā stundu skaits nedrīkst būt lielāks par 6. Un bērniem vielu jāmāca tā, lai nebūtu mājas darbu. Ja skolotājas nespēj iemācīt bērnus, tad tādas skolotājas jāatlaiž no darba. Nav normāli, ka bērni neatnāk uz mājām no skolas gudrāki, jo skolotāja neko nav varējusi iemācīt.

      • Ne tik šerpi ... Atbildēt

        Ar varu zināšanas neiedosi. Liela daļa skolēnu mācīto ,,neņem pretī,, . Varbūt ari mammām būtu jāpainteresējas- negrib vai nevar ?

  8. jo muusu platuma graados maz saules veesas vasaras beerniem un pieaugushajiem organismaa ir D vitamiina deficīts diemzeel tas ir ceelonis loti daudzaam smagaam saslimsanaam taa kaa minstra kungs daudz ko nenem veeraa sen par to ir runaats ka beerniem nevajag atnemt jau taa loti īso v a s a r u

  9. Kāda jēga pievienot vairāk sporta stundu, ja tieši tie jaunieši, kuriem ir veselības problēmas un kuri nevēlas dzīvot aktīvu dzīves veidu, tā pat dabūs ārsta zīmi un varēs nesportot. Labāk būtu ieviesuši likumu, kurā ārsti nevar nepamatoti attaisnot skolēnus no fiziskajām aktivitātēm. Skolēni ir gudri, ja negribēs nodarboties ar sportu, tad mācēs no tā izsprukt. Protams, sports ir laba lieta tā pat kā veselības mācība, bet es labprātāk divas nedēļas, jau no tā īsās vasaras, pavadītu spēlējot volejbolu vai vienkārši pastaigājoties, nevis sēžot skolas solā! Padomājiet lūdzu loğiski, šo statistiku veido tie skolēni, kuri paši negrib nidarboties ar fiziskām aktivitātēm, bet tie skolēni, kuri tomēr to dara, nebūs apmierināti ar to, ka viņiem jāatstrādā tas, ko citi skolēni nedara!

    • Pirkrītu, ka sports ir laba lieta, bet mērens sports, ne tie visi trakie normatīvi kuriem daudzi netiek līdzi jo visi nav tik atlētiski un stipri. Arī salauztas rokas un kājas ir gadījušās.

  10. Valsts ilgtermiņa pastāvēšanai, kritiskāk būtu uzsākt visu skolu latviskošanu.

  11. Mācību gadu vajag sākt ātrāk. Ne 1. septembrī, bet augusta vidū. Tāpat pirmās nedēļās ir adaptācija, ekskursijas u.t.t., tad Miķeļi, !8. novembris un Ziemassvētki jau klāt. I semestris ir par īsu. Dažos mācību priekšmetos tikai vienu ieskaiti paspēj uzrakstīt. Jūnijā gan nevienam mācīties vairs negribas, pat maija beigās jau “muļķi laiž”.

  12. Tas nu gan ir kaut kāds murgs. Ko tās divas nedēļas mainīs mūsu mācību gadā? Mēs laikam mazāk noslogoti būsim, ja? Muļķības. Nekādas divas nedēļas nevajag, pietiek jau ar tiem trakajiem 9 mēnešiem.
    Un par sportu runājot – ja jau pieliks klāt to 4 sportu (10.klase), tad vispār – ko darīt tiem, kuri tie sportu gaida vismazāk no visām stundām.? Domājiet par citām, svarīgākām lietām, nevis sienieties klāt kaut kādām gada pagarināšanām!

    • Ja nepatīk sports, tad var dabūt ārsta zīmi un atbrīvojumu. Cik tavā klasē meitenēm ir atbrīvojums? Manā laikam pusei.

      • Jā, ne jau visi ārsti tā pēc nepatikas atbrīvo no sporta. Tās viņi nedrīkst darīt. Klasē ir tikai viena meitene, kura nesporto ārsta zīmes dēļ.. Ne jau visās skolās tā ir…

  13. Politiķis no XL partijas Atbildēt

    Skolotājiem par brīvajiem mēnešiem nemaksā. Ja brīvlaiks būs 8 mēneši un mācību laiks 4, tad valstij nevajadzēs tik daudz naudas priekš skolotāju algām un budžetā būs 50% ietaupījums.
    Lai taupītu valsts naudu, tad skolas mācību gadu jāsamazina uz 4 mēnešiem un no 12 apmācības gadiem jāpāriet uz 7. Tādējādi darba tirgū ātrāk ienāks jauni strādnieki (nebūs darbaspēka trūkuma un nebūs jāieved bēgļus), kuri maksās nodokļus un uzturēs gan pensionārus, gan ierēdņus un citus valsts kalpotājus.

  14. galigi galvu saspiedusi,tā jau skolotājiem nevar samaksāt cilvēcigu algu nu vēl pagarinas mācibu laiku?????? Tak atkal grib dancot pakaļ eiropai,jo kā citiem ir tā mums arī vajag,neskatoties ne uz ko!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  15. nevajaga ieviest vel kadas mulkibas.pietiek,ka jau veselibas ministrs nodarbojas ar mulkibam,gribot visu ierobezot un noved medicinu lidz bankrotam.beidziet nirgaties par tiem cilvekiem,kuri vel palikusi saja bedre,ko sauc pas Latviju.

  16. latvietis parastais Atbildēt

    tas nozimā ka šis neko nedarīs, bet muldēs vien kā ķīlis. sola algas pāri 1000 bet pēc 3 gadiem kad pats noteikti nebūs vairs ministrs, tagad atsāk zelet jau nez cik reizes apzeleto mācibu gada pagarināšanu…. īsāk sakot muldēs un solis pa 9 mēmajiem lai nekas nebutu jādara

  17. otrais Belēvičs…populists

  18. Jau tā ir grūti un ir liela slodze Atbildēt

    Mācību gads – 4 mēneši. Nekādu eksāmenu. Nekādu mājas darbu. Nekādu kontroldarbu. No skolām jāizmet matemātiku, fiziku, ķīmiju un arī nevajadzīgo sportu. Beidziet mocīt bērnus!!
    Un augstskolā arī jāuztaisa vieglākas programmas un vielu jāsaīsina, jo tagad viss ir ļoti izstiepts laikā. Tagad tāda atsēdēšana vien sanāk – 1.kursā māca to pašu ko pēdējā; nemitīga atkārtošana un neko jaunu un unikālu nemāca. Bakalaura grādu jādod pēc 1.kursa, bet maģistru pēc 2.

  19. Skolās apgūst dažādas nesaprotamas zināšanas , bet vidusskolu beidzis skolnieks stājoties darbā neprot uzrakstīt vienkāršu iesniegumu. Pārāk sarežģīta ir skolu programma. Vajadzētu mācīt daudz vienkāršākas un dzīvē nepieciešamas lietas. Padziļinātās zināšanas lai paliek augstskolām .

  20. Loģiski, ka skolotāji un skolu direktori cīnīsies līdz pēdējam, lai tikai nezaudētu apmaksāto 3 mēnešu atvaļinājumu! Nu kurā profesijā vēl tā ir? Viņi taču ir tā pieraduši, plus vēl brīvdienas mācību gada laikā, adaptācijas nedēļas un kas tik vēl. Bērnu izglītība viņiem pilnīgi nerūp, par to šaubu nekādu nav.

    • Kaut cilvēki reiz papūlētos noskaidrot, ka nav pedagogiem 3 mēnešu apmaksāts atvaļinājums. Bet tas jau laikam par daudz gribēts! Un vai nav interesanti, ka tiek atzīts, ka vienīgais bonuss skolotāja darbā ir mazliet garāks atvaļinājums kā citiem?

    • Lai jau skolu pedagogiem ir atvaļinājums astoņas nedēļas vasarā, bet tas, ka skolas brīvlaikos skolotāji izmanto brīvdienas, dzīvo mājās, nu nekādi nedrīkst tā būt. Kāpēc pirmsskolas pedagogi strādā bez brīvdienām, darbdienās visu darba dienu ir pakļauti troksnim, jo pirmsskolēni ir dzīvīgi, skaļi. Skolā skolotājam vismaz ir starpbrīži un stundu laikā tomēr ir klusums. Te nu atbildība uz skolu direktoriem, ka pieļauj skolotājiem neapmeklēt darbu. Manos skolas gados, ja kāds skolēns netika mācībās līdzi, skolotājs pastrādāja individuāli bez samaksas. Šodien viņš jau netērēs laiku, ja nesamaksās. Nav tās cilvēciskā attieksmes, kas bija kādreiz. Visur nauda, nauda.. Ir arī fakts, ka skolēns ir kļuvis par preci. Jo vairāk skolēnu piedalās olimpiādēs, jo tā sola prestižāka. Bet vai visās skolās skolēni var būt vienādi spējīgi, ja sagadās tā, ka ar visu lkvalitatīvo mācīšanu, skolēna prāts neņem pretī?

  21. vāram tik talak visu putrā ,vesliibaa viens gudrs ,skalotaajiem ar tagad :)))

  22. noteikti japagarina ,paraak daudz brivdienu :))))taapec ir nesekmiigie skolu beidzot mjaapiestradaa ciitiigaak ,eksamenos visi zinatu labi vai teicami vai izcili

    • Saproti, ka klāt pievienos sportu un veselības mācību, nevis priekšmetus, kuros ir eksæmeni, vai tml…

    • Būtu tie deputāti labāk paši pasportojuši vismaz divas vai trīs stundas nedēļā, katru dienu nosēdējuši vienā ēkā līdz 16:30 un vēl ietu uz mūzikas skolu vai mākslas skolu, reizēm aizgājuši uz kādu pulciņu un pēc tam paskatītos kā viņi grib pagarināt mācību gadu. Tā jau ir katra paša izvēle vai ir fiziski aktīvi vai nē!
      Bet ar tādu dienas režīmu kā man, es noteikti negribu skolā sēdēt vēl divas nedēļas, it īpaši vasaras sākumā! Diemžēl globālās sasilšanas dēļ, tieši vasaras beigas ir aukstākas, bet sākums siltāks, tādēļ es tik labā laikā tiešām negribu sēdēt skolā!

  23. Vajadzētu pārskatīt mācību saturu, lai nedublētos. Temats Veselīgs uzturs ir Sociālajās zinībās, dabaszinībās un ētikā. Tas pats par higiēnu, pienākumiem, vēl klases stundās tas atkārtojas…Tā jau to saturu pārblīvē.

  24. Iedrošinos kā ilggadīgs skolas eksdirektors un pedagogs ar 44 gadu stāžu iebilst Šadurska fantāzijām par mācību gada garuma staipīšanu.
    Pirmkārt. Lai zinātu, cik garam jābūt mācību gadam, precīzi
    jāzina:
    – mācību saturs, tā apjoms;
    – jāaprāķina mācību apjoma apgūšanai nepieciešamais laiks;
    – jānosaka skolēnu brīvdienu optimāls izkārtojums mācību gada laikā, atsakoties no mācību laika nevajadzīgas izniekošanas (projektu nedēļiņas, ķeksīša pasākumiņi, mācību stundu saīsināšana vai atcelšana nejēdzīgu kvalifikācijas “celšanas” kursiņu, konkursiņu sakarā un lērumiem citu tingeļtangeļu.
    Otrkārt. Jau izskandināts, ka IZM veidos JAUNU mācību saturu, standartu, tātad taps arī JAUNAS mācību priekšmetu un audzināšanas programmas, no kā izriet, ka nojausma par mācību apjomam nepieciešamo laiku nav pat vēl aptuveni izzināma.
    Treškārt. Ja mācību satura pārskatīšana vienreiz par visām reizēm nebūtu tikai darbības imitācija un modes ākstīšanās, tad no satura jāizmet laukā viss nederīgais un jāatstāj tikai derīgais.
    Ceturtkārt. Ja saprātīgi un precīzi īsteno punktu “treškārt”, tad mācību gadam vajadzētu saīsināties, nevis pagarināties.
    Piektkārt. Ja Šadurskis, allaž uzsverot, ka ir matemātiķis, nav apguvis tik primitīvu aritmētiku, tad ministra krēsls jānomaina pret apkopējas slotu un lupatu.

  25. Lai pats sev pagarina macibu gadu,,,,,nenormalais ar tadu macību programmu lai domaa ar savaam smadzeneem ko dara

  26. Ko mācījos skolā pirms 50 gadiem, to pašu bērni mācās arī tagad , tikai x3. Vispirms vajadzētu mācību programmas izlikt uz pelavsieta ( izglītības ministrs noteikti tādu sietu zina ) un pamatīgi izsijāt, lai izkrīt viss liekais, nevajadzīgais, uzpūstais. Tad, – kārtīgi iemācīt pamatus, – lasītprasme, rakstītprasme un rēķināšana. Un tikai pēc tam vēl šo to, bet ne jau, piemēram, vidusskolā 11. klasē , manuprāt ,visu gadu šūnas uzbūvi mācās, ja tur dakteris būs tikai retais. Iedot vispārējo vidējo izglītību labā līmenī. Speciālās prasmes un iemaņas lai mācās tehnikumos, koledžas, universitātēs. Tad bērni būs zinoši un pilnīgi pietiks ar mācību gadu. Pat saīsināt varēs, lai ravē burkānus, lasa ogas un sēnes, vieglāk būs nākamo ziemu pārlaist.

    • Un tikai pēc tam vēl šo to, bet ne jau, piemēram, vidusskolā 11. klasē , manuprāt ,visu gadu šūnas uzbūvi mācās, ja tur dakteris būs tikai retais. Iedot vispārējo vidējo izglītību labā līmenī. – Vai patiesi? Par kādu labu vispārējo vidējo izglītību gan var būt runa, ja reiz pietiek ar pamatzināšanām – lasīt, rakstīt, rēķināt – skolu beidzot un kaut kas padziļināts tiek mācīts citās izglītības iestādēs? Cik garas gan būtu studijas augstskolā, ja pasniedzējiem nāktos tagadējo vidusskolas vielu mācīt augstskolu pirmajos kursos? Un cilvēkam ar labu vispārējo izglītību gan vajadzētu zināt, ka zināšanas par šūnas uzbūvi nepieciešamas ne tikai dakteriem.
      Un man sevišķi patīk ieteikums mācību gadu saīsināt, lai bērni varētu nodoties sēņošanai un ogošanai – kā to labi var izdarīt aprīlī un maijā…

      • un vēl stulba ģeometrija ,japierāda kaut kādas teorēmas ,kuras tiek pierādītas laikam visu mūžu ,mat.skolotajas jau no galavas kladē neieskatoties …manam borščām to nevajadzēja un nevajadzēs ,a cik nervus tas saēda man ,to zina tikai vecaki mani un es..fui vnk fui

    • Vot, dikti gribeetos zinaat, ko tad shodien tie beerni maacaas 3 x vairaak, kaa mees savulaik? Tagad vidusskolaa 1 gadu kjiimija, otru fizika, bet mees savulaik ij kjiimiju, ij fiziku maaciijaamies visu vidusskolas laiku. Un asotnjus eksaamenus nolikaam, vidusskolu beidzot. Jaa, un pareizi uzrakstiit iesniegumu arii maaceejaam.

      • Bet ko jus macijaties sakumskola??? Atceraties?? Es piem vel tik linijas vilku pirmaja klase vai reizrekinu ceturtajaa. A tagad bernus skola nenem ja nemak rekinat un lasit tekosi.. i reizrekinu jau otraja klase macas… tas normali? Berniem velme macities zud jau kaa tikko uzsak skolas gaitas…

        • A tagad bernus skola nenem ja nemak rekinat un lasit tekosi – kura skola pateica “Nē, neņemam!” tajā brīdī, kad noskaidrojās, ka bērns nemāk tekoši lasīt un nemāk rēķināt? Vai tomēr kādam nav iestāstīti histēriski pārspīlējumi, ko?

  27. ................! Atbildēt

    Iedrošinos kā ilggadīgs skolas eksdirektors un pedagogs ar 44 gadu stāžu iebilst Šadurska fantāzijām par mācību gada garuma staipīšanu.
    Pirmkārt. Lai zinātu, cik garam jābūt mācību gadam, precīzi
    jāzina:
    – mācību saturs, tā apjoms;
    – jāaprāķina mācību apjoma apgūšanai nepieciešamais laiks;
    – jānoskaka skolēnu brīvdienu optimāls izkārtojums mācību gada laikā.
    Otrkārt. Jau izskandināts, ka IZM veidos JAUNU mācību saturu, standartu, tātad taps arī JAUNAS mācību priekšmetu un audzināšanas programmas, no kā izriet, ka nojausma par mācību apjomam nepieciešamo laiku nav pat vēl aptuveni izzināma.
    Treškārt. Ja mācību satura pārskatīšana vienreiz par visām reizēm nebūtu tikai darbības imitācija un modes ākstīšnās, tad no satura jāizmet laukā viss nederīgais un jāatstāj tikai derīgais.
    Ceturtkārt. Ja saprātīgi un precīzi īsteno punktu “treškārt”, tad mācību gadam vajadzētu saīsināties, nevis pagarināties.
    Piektkārt. Ja Šadurskis, allaž uzsverot, ka ir matemātiķis, nav apguvis tik primitīvu aritmētiku, tad ministra krēsls jānomaina pret apkopējas slotu un lupatu.

  28. Kā tad,ka vajag pagarināt-tad nebūs tik noguruši un spriņģos kā kazlēni. Kā kaut kas jāatņem vai jāpasliktina apstākļi,tā visi ir vienisprātis,ka tā vajag. Kad algas jāpaceļ un zināšanu kvalitāte-tad neviena nav. Bērni jau tagad netiek līdzi programmām un sēž skolas solā kā auni un attiecīgs arī vērtējums. Drīz pirmklasniekiem blakus datormācībai būs arī algebra. Laikam mazie bērni par maz sēž pie datora un bendē actiņas un stāju. Vajag tak vēl pie kaut kā pasēdēt pilnai laimei. Nepietiek jau ar to,ka skolas gaitas jāuzsāk kā profesoriem-ar zināšanām. Laikam Šadurskis aizmirsis kā pats sāka skolā iet 8 gados ar ”Sāksim mācīties”. Tagad 6 gados bērniņiem jābūt 3 klases līmenī.

  29. Nevajag pagarināt mācību gadu, bet atteikties no nevajadzīgām mācibu stundām (ētika, soc. zinības utt.)

  30. Jau tā saules maz pilsētu dūmos un putekļos!

    • Protams pagarināt,bezjēdzīgi klīst un strādā nedarbus,!

      • Ko nozīmē pagarināt???…tikko pieliks klāt 3.sportu, tad jau pagarinās vēl visu nedēļu( stundu saraksts taču ir praktiski visam gadam!!!)..tad ar garo sarakstu vilks vēl līdz jūnija vidum???..nu nē!!!

Draugiem Facebook Twitter Google+