Foto – LETA

Izglītos par Bonus-Malus 0

Lai informētu autovadītājus par Bonus-Malus sistēmu un Bonus-Malus klasi, kā arī lai skaidrotu, kādi faktori ietekmē Bonus-Malus klasi, kā notiek tās pārrēķins un kā tas var ietekmēt OCTA cenu, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) rīkos sociālu drošības kampaņu “Lielāks – labāks”.

Reklāma
Reklāma

 

Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Putins ir izmēģinājis jaunu “superieroci”, kādu pasaule “vēl nav redzējusi” 154
Lasīt citas ziņas

Bonus-Malus klase un no tās izrietošā OCTA cena ir cieši saistīta ar ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) skaitu, līdz ar to Bonus-Malus jautājums katram autoīpašniekam ir aktuāls 
ne tikai no informatīvā, bet arī drošības aspekta.

Bonus-Malus sistēma tika izveidota ar mērķi diferencēt autovadītājus pēc to apdrošināšanas vēstures, nosakot katra autovadītāja riska pakāpi. Kopīgas sistēmas, kurā ikviens apdrošinātājs redz autoīpašnieka apdrošināšanas vēsturi, dati ļauj noteikt katra autoīpašnieka riska pakāpi. Atkarībā no Bonus-Malus klases cenas par OCTA polisi var atšķirties no dažiem desmitiem līdz pat simtiem latu.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Kamēr nebija ieviesta vienotā Bonus-Malus datubāze, bija situācijas, kad autoīpašnieki pēc negadījuma izraisīšanas nomainīja apdrošinātāju un tādā veidā, izmantojot apdrošinātāju nezināšanu, varēja iegūt tikpat izdevīgu cenu polisei kā tie, kuri nav izraisījuši nevienu negadījumu. Šobrīd tas vairs nav iespējams, tā kā dati par apdrošināšanas vēsturi ir pieejami visām apdrošināšanas sabiedrībām vienkopus,” skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

Aprēķinot Bonus-Malus klasi, tiek ņemts vērā apdrošināšanas dienu skaits jeb periods, uz kādu ir apdrošināts transportlīdzeklis, un apdrošināšanas gadījumu jeb izraisīto CSNg skaits pēdējo 11 gadu laikā. Lai Bonus-Malus klase nesamazinātos, katrā no periodiem apdrošināšanas dienu skaitam ir jābūt vismaz 275 un nedrīkst būt izraisīti CSNg.

LTAB augustā veiktā pētījuma rezultāti liecina, ka autovadītāji nezina, ka Bonus-Malus klasi ietekmē ne tikai pēdējo 11 gadu laikā notikušo CSNg skaits, bet arī apdrošināšanas ilgums, respektīvi, cik dienas gadā transportlīdzeklis ir apdrošināts. 68% respondentu uzskata, ka, veicot Bonus-Malus pārrēķinu, tiek ņemts vērā tikai pēdējais gads, nevis vēsture par pēdējiem 11 gadiem.

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.