Izlīdzinātais maksājums un faktiskais elektrības patēriņš: Latvenergo skaidro 2

Tuvojoties gada beigām,  arvien vairāk Latv­energo klientu, kas norēķinās par elektrību ar Izlīdzināto maksājumu, vēlas salīdzināt apmaksāto elektrības daudzumu ar faktiski patērēto un noskaidrot, vai nav izveidojusies būtiska starpība. Varam uzreiz nomierināt laikraksta lasītājus – visiem mūsu klientiem, kas norēķinās par elektrību ar Izlīdzināto maksājumu, janvāra beigās nosūtīsim Izlīdzinātā maksājuma summas pārrēķinu ar detalizētu informāciju par patērēto un samaksāto elektrības apjomu.

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Jau rīt Krievijas raķetes var lidot uz jebkuru valsti. Zelenskis par iespējamiem draudiem Eiropai 188
Kokteilis
FOTO. Ieva Brante demonstrē lielisku veidu, kā parādīt krāpniekiem viņu īsto vietu
Lasīt citas ziņas

Kāpēc nevaram sniegt precīzu atbildi par apmaksāto elektrības daudzumu uzreiz, kad klienti pie mums vēršas?

Izlīdzinātā maksājuma gadījumā datus par klientu faktisko patēriņu un skaitītāja rādījumiem mēs no sistēmas pakalpojumu sniedzēja AS “Sadales tīkls” saņemam reizi gadā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tomēr jūs varat būt droši, ka kopumā samaksāsiet tikai par patērēto elektroenerģijas daudzumu atbilstoši tajā brīdī spēkā esošajai cenai. Paskaidrojam sīkāk, kā notiek maksājumu summas aprēķins.

Izvēle veikt maksājumus par elektrību ar Izlīdzināto maksājumu ir vienošanās apmaksāt noteiktu kilovatstundu skaitu atbilstoši vidējam elektrības patēriņam, piemēram, 100 kWh mēnesī jeb 1200 kWh gadā. Tas nozīmē: neatkarīgi no tā, cik kilovatstundu konkrētajā mēnesī patērēsiet un kāds būs jūsu skaitītāja rādījums mēneša beigās, jūsu maksājums katru mēnesi būs vienāds, piemēram, izvēlētajā gadījumā – 16,90 eiro.

Tādējādi Izlīdzinātais maksājums nav tieši saistīts ar konkrētā mēnesī patērēto elektroenerģijas apjomu un iepriekš apmaksāto skaitītāja rādījumu.

Aptuveni reizi gadā AS “Sadales tīkls” pārbauda skaitītāja rādījumu jūsu adresē un nosūta to mums. Šie dati sniedz mums informāciju par to, kāds ir jūsu vidējais elektrības patēriņš un vai gada laikā esat patērējis elektrību vairāk vai mazāk, nekā esat samaksājis ar Izlīdzināto maksājumu. Ja ir izveidojusies starpība starp apmaksāto un faktiski patērēto elektrības daudzumu, to sadalām 12 daļās – nākamajiem 12 mēnešiem – un pievienojam jaunajai Izlīdzinātā maksājuma summai, kas aprēķināta atbilstoši jaunajam vidējam patēriņam (vai atskaitām no tās, ja ir izveidojusies pārmaksa). Kopējo jaunā Izlīdzinātā maksājuma summu nākamajiem 12 mēnešiem nosūtām jums. Svarīgi piebilst, ka starpības aprēķinu veicam atbilstoši tai cenai, kāda bijusi spēkā laikā, kad patēriņš veidojies. Tādējādi varat būt pilnīgi droši, ka nepārmaksāsiet arī tad, ja elektroenerģijas cena izmainīsies.

Reklāma
Reklāma

Ja gadījumā jūsu patēriņš būtiski mainās, varat mainīt Izlīdzinātā maksājuma summu atbilstoši jūsu jaunajam patēriņam pašapkalpošanās portālā elektrum.lv sadaļā Mani Līgumi.

Īpašos gadījumos, kad mainās elektrības cena vai citi nosacījumi, mēs aicināsim jūs, negaidot AS “Sadales tīkls” nākamo elektrības skaitītāju apsekošanu, paziņot mums skaitītāja rādījumus, lai varam pārrēķināt Izlīdzinātā maksājuma summu.

No nākamā gada mainīsies elektrības cena, tāpēc klientiem ar Izlīdzināto maksājumu decembrī nosūtīsim aicinājumu nodot skaitītāja rādījumus.

Pamatojoties uz tiem, veiksim pārrēķinu un janvārī nosūtīsim visiem klientiem jauno maksājuma summu.

Informācija par Izlīdzināto maksājumu ir pieejama arī portālā elektrum.lv.

Ja Jums ir papildu jautājumi par Izlīdzināto maksājumu, nosūtiet tos mums e-pastā uz [email protected] vai zvaniet pa tālruni 80 200 400.