Mobilā versija
-1.7°C
Niklāvs, Nikola, Nikolajs, Niks
Otrdiena, 6. decembris, 2016
18. oktobris, 2016
Drukāt

IZM varētu rosināt paaugstināt valsts valodas zināšanu prasības pedagogiem (2)

Foto - Timurs SubhankulovsFoto - Timurs Subhankulovs

Līdzīgi kā centralizētajos eksāmenos, arī eksakto zinību piloteksāmenā labākie rezultāti ir valsts ģimnāzijām un Rīgas skolām.

Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) varētu rosināt paaugstināt valsts valodas zināšanu prasības pedagogiem.

Pašlaik Izglītības likumā noteikts, ka valsts vai pašvaldību izglītības iestādēs, kā arī valsts augstskolu vidējās izglītības iestādēs par pedagogu nevar kļūt persona, kurai nav Ministru kabineta noteiktajā kārtībā izsniegta dokumenta, kas apliecina valsts valodas prasmi augstākajā pakāpē.

Augstākais valsts valodas prasmes līmenis ir C līmenis, tomēr katram valsts valodas prasmes līmenim ir arī divas pakāpes. Pašlaik par pedagogiem var strādāt gan ar C1, gan ar C2 valsts valodas prasmju līmeni.

Izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis (V) šodien Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas sēdē pauda viedokli, ka būtu īstais laiks prasīt C2 valsts valodas zināšanu līmeni. Tas nozīmējot – tiem, kam ir C1 līmenis, valodas testu vajadzēs veikt vēlreiz.

Šāda iniciatīva vēl gan neesot izstrādāta, un par to tikai tiekot diskutēts.

Šāda diskusija deputātiem sākusies, spriežot par Izglītības likuma grozījumiem un mazākumtautību skolām, kā arī likumprojektā paredzēto iespēju atlaist valstij un Satversmei nelojālus pedagogus.

Pievienot komentāru

Komentāri (2)

  1. Ka tik tas diskusijas atkal neievelkas 25 gadu garuma.

  2. Kāpēc ” varētu ” ? Kāpēc nedara?

Draugiem Facebook Twitter Google+