Mobilā versija
Brīdinājums +1.6°C
Antonija, Anta, Dzirkstīte
Trešdiena, 7. decembris, 2016
30. maijs, 2012
Drukāt

Izmeklē politiķu un mediju sakarus

blers_afp_7

Bijušais Britānijas premjerministrs Tonijs Blērs noklaušināšanā britu plašsaziņas līdzekļu ētikas izmeklēšanas komisijā atzinies, ka bijis pārāk pietuvināts globālajam mediju magnātam Rupertam Mērdokam, kura koncernam “News Corporation” pieder virkne avīžu un televīzijas kanālu Austrālijā, ASV, Britānijā un citviet. 


Blērs sniedzis liecību lordu palātas, kas ir augstākā tiesu iestāde Britānijā, deputāta Braiena Līvsona vadītajā izmeklēšanas komisijā, kas izskata pārkāpumus Mērdokam piederošo mediju darbībā, ziņo raidsabiedrība BBC. Blērs skaidroja, ka laikā, kad viņš bijis valdības vadītājs (no 1997. līdz 2007. gadam), pieņemts stratēģisks lēmums – nevērsties pret mediju varu. Ja šāda cīņa tiktu sākta, viņa vadītā leiboristu valdība nespētu paveikt neko citu, apgalvoja ekspremjers, kas ir krusttēvs vienam no Mērdoka bērniem un savulaik saņēmis Mērdokam piederošā laikraksta “The Sun” atbalstu. Blērs atzina, ka ciešas attiecības viņu saistījušas arī ar “News International” bijušās vadītājas Rebekas Brūksas ģimeni. Brūksa apsūdzēta par taisnīguma graušanu saistībā ar mobilo tālruņu noklausīšanos, kurā bija iesaistīti tabloīda “News of the World” darbinieki.

Blērs par Britānijas ietekmīgākajiem laikrakstiem ar daudzmiljonu metienu nodēvējis Mērdokam piederošo “The Sun” un “Associated Newspapers” piederošo “Daily Mail”.

 

“Ja reiz tie vēršas pret tevi, ir beigas,” viņš atzina, piebilstot, ka “tas jāņem vērā, veidojot savu stratēģiju”. Lai gan viņa attiecības ar Mērdoku bijušas tuvas un viedokļi sakrituši, viņam neesot bijis vajadzīgs “kāds, kas pateiktu, ko man darīt”, apgalvoja ekspremjers.

 

Viņa liecību tiesas zālē pārtrauca kāds protestētājs, kas bijušo britu premjeru nosauca par “kara noziedznieku”, jo viņš savulaik pieņēma lēmumu par valsts iesaistīšanos karos Irākā un Afganistānā.

Tiesneša Līvsona vadītā izmeklēšanas komisija, kas izvērtē preses kultūru, praksi un ētiku, tagad pievērsusies politiķu un mediju sakariem. Britānijas premjerministrs Deivids Kemerons, kurš vada konservatīvo un liberāldemokrātu koalīcijas valdību, pērn ierosināja izveidot mediju ētikas izmeklēšanas komisiju, reaģējot uz gaismā nākušajiem faktiem, ka Mērdoka laikraksta “News of the World” žurnālisti veikuši plaša apjoma tālruņa sarunu noklausīšanos. Turpinoties skandāla izmeklēšanai, vairākiem Mērdoka laikrakstu žurnālistiem un redaktoriem izvirzītas oficiālas apsūdzības. Tabloīds “News of the World”, kas iznācis kopš 1843. gada un piederēja Mērdoka koncernam kopš 1969. gada, pērn 10. jūlijā iznāca pēdējo reizi. Izmeklēšanā atklāts, ka “News of the World” pārstāvji neatļauti piekļuvuši vairāku personu, tajā skaitā karadarbībā Irākā un Afganistānā kritušo karavīru tuvinieku, mobilo tālruņu īsziņām, raksta avīze “The Daily Telegraph”.

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+