Ilustratīvs foto.
Ilustratīvs foto.
Foto: Ieva Leiniša/LETA

Izmeklētāji: Triju pasažieru lidmašīnu satuvošanās virs Lietuvas nebija avārijas situācija 0

Aprīlī notikusī triju pasažieru lidmašīnu satuvošanās gaisā virs Lietuvas Marijampoles pašvaldības teritorijas nav klasificējama kā avārijas situācija, secināts Lietuvas valsts aeronavigācijas uzņēmuma “Oro navigacija” iekšējā izmeklēšanā.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Numeroloģijas tests: aprēķini savu laimīgo skaitli un uzzini, ko tas par tevi atklāj
Krimināls
Krituši visi antirekordi – savākts 600 000 narkomānu izlietoto šļirču. Atrasta arī traģiskā “narkozombiju” viela 8
Krievija identificē divas “smirdīgas” valstis, kas būtu tās nākamais mērķis 228
Lasīt citas ziņas

Izmeklēšanas atzinumos norādīts, ka lidmašīnas gan atradušās pārāk tuvu cita citai, taču saskaņā ar Eiropas Savienībā lietoto aviācijas incidentu izmeklēšanas metodiku notikušais nav vērtējams nedz kā avārija, nedz kā bīstams incidents.

Izmeklēšanas gaitā konstatēts, ka 20.aprīlī Lietuvas gaisa telpā starp divām lidmašīnām netika uzturēts minimālais noteiktais atstatums, bet, abās lidmašīnās iedarbojoties Gaisa kuģu sadursmju novēršanas sistēmai (ACAS), to apkalpes saņēmušas ieteikumus, kā izvairīties no sadursmes. Pildot šos norādījumus, viena no apkalpēm saņēmusi vēl vienu sistēmas brīdinājumu – izvairīties no sadursmes ar trešo lidmašīnu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pateicoties sekmīgiem sistēmas un cilvēku lēmumiem, nopietnākus incidentus izdevies novērst.

Kā iepriekš jau norādījusi “Oro navigacija”, provizoriskā izmeklēšana liecināja, ka incidenta laikā horizontālais atstatums starp lidmašīnām bijis vismaz pieci kilometri, bet vertikālais – vismaz 200 metri.

Par notikušo nesen vēstīja Lietuvas portāls “15min.lt “. Saskaņā ar tā rīcībā esošo informāciju virs Lietuvas vienpadsmit kilometru augstumā lidojušas Polijas aviokompānijas LOT lidmašīna reisā no Varšavas uz Tallinu, Turcijas lidsabiedrības “Corendon” lidmašīna no Oulu Somijā uz Haniju Grieķijas Krētas salā un Tunisijas “Nouvelair” lidmašīna no Helsinkiem uz Monastīru Tunisijā.

Kā sprieda portāls, tāda situācija varēja izveidoties aviodispečera pārguruma dēļ.

Savukārt “Oro navigacija” ziņu aģentūru BNS informējusi, ka dispečeram nedz pirms maiņas, nedz tās laikā nav bijis sūdzību par veselību un atpūtai paredzēto pārtraukumu viņš atzinis par pietiekamu.

Valsts aeronavigācijas uzņēmums norādījis, ka pērn Lietuvā fiksēti divi līdzīgi incidenti. Šobrīd “Oro navigacija” ievieš modernāku sistēmu, kas brīdinās par lidmašīnu bīstamu satuvošanos.

Par minēto incidentu informētas visas atbildīgās institūcijas – Eiropas Aviācijas drošības aģentūra, Transporta kompetenču aģentūra un atbildīgās Tieslietu ministrijas amatpersonas.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.