Mobilā versija
+4.9°C
Guna, Judīte
Piektdiena, 9. decembris, 2016
27. jūnijs, 2012
Drukāt

Iznākusi tematiskā avīze “Kusties vesels!”

ta_kusties2

Ja fiziskā aktivitāte būtu nopērkama tablešu veidā, – tās būtu vispieprasītākās zāles pasaulē, – tā spriež Latvijas sporta medicīnas speciālisti.

 

Viņi laikam izpētījuši, ka lielais vairums cilvēku gribētu ievērot kustīgu, aktīvu, veselīgu dzīvesveidu. Kas traucē? Vēl piebildīsim, ka šīs zāles var dabūt par velti vai par samērā nelielu samaksu. Bet prasa zināmu gribasspēku – te laikam tas āķis! Nelīdz pat tas, ka aktīvs dzīvesveids sen atzīts par mūsdienīgu, modernu, stilīgu. Eiropieši tik un tā izceļas ar mazkustīgumu, Latvijā sportošanu aizstāj TV seriāli, – tādus secinājumus pauž jaunais izdevums, LA Tematiskā avīze “Kusties vesels!”.

Protams, runa jau nav par nopietnu sportošanu, kas patiesi dažu labu varētu atbaidīt, runa ir, piemēram, par kārtīgu izstaipīšanos, un izlocīšanos no rīta, dienā tad vēl par dažu kilometru nostaigāšanu kājām raitā solī, brīvdienās – par paskriešanu, papeldēšanu, jā, un padejošanu. Deju vispār mūsu dienās mēdz saukt par nopietnu konkurenti aerobikai, turklāt tas taču ir arī tik skaisti!

 

Izdevuma pirmā daļa informē lasītāju par fizisko aktivitāšu lielo nozīmi ārstniecības procesos – sirds veselībai, muguras un locītavu kaišu novēršanai.

 

Stāstījums ir ieinteresējošs, jo liek priekšā jaunas atziņas, metodes, ieteikumus – te figurē hiroprakse, dažādi masāžas veidi, trigera punktu skaidrojums, akupunktūra, siltuma un aukstuma nozīme, rolfings, inversija, hidroterapija, – un nav nemaz tik sarežģīti, kā varētu izklausīties!

Otrā daļa ir vēl interesantāka un, galvenais, praktiskāka – stāsta par vingrinājumiem, ko ikviens tiešām var saņemt par pliku velti, ja vien spēj sevi nedaudz iekustināt. Efektīvi vinginājumi var sanākt jebkurā pagalmā vai pilsētas parkā – tas parādīts uzskatāmi, ar fotoilustrācijām.

Bet tos, kuri spēj veselības stiprināšanā ieguldīt arī nedaudz līdzekļu (jebkurā gadījumā krietni mazāk nekā regulārai ķīmisko zāļu lietošanai), izdevuna autore, žurnāliste Vineta Vizule izskaidro, piemēram, dejas kā terapijas – zumbu, kapueiru, kontaktimprovizācijas, pastāsta par stiepšanās mākslu – pilatēm. Aizvien lielāku atzinību mūsdienās gūst lēno kustību metodes, tās izveidotas arī jau sen pazīstamo tehniku – taiči, aikido, cigun, jogas – ietvaros.

Lasi un tūlīt ķeries pie lietas – var sākt ar mazumiņu, iespējams, šie ikdienas vingrinājumi ne tikai neliksies grūti, bet tik ļoti iepatiksies, ka liksies dīvaini dzīvot bez tiem. Kusties vesels!

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+