Mobilā versija
+0.5°C
Niklāvs, Nikola, Nikolajs, Niks
Otrdiena, 6. decembris, 2016
29. janvāris, 2014
Drukāt

Izpēta latviešu valodas mācību saturu

Foto - LETAFoto - LETA

Liepājas Valsts 1. ģimnāzijas latviešu valodas skolotājs Normunds Dzintars, izstrādājot promocijas darbu filoloģijā, izpētījis, kā attīstījies latviešu valodas mācību saturs pamatskolā laikā no 1940.gada līdz 1991. gadam.

Sevišķa uzmanība pievērsta lingvodidaktiskajam aspektam. Pagājušajā nedēļā Liepājas Universitātē darbs arī aizstāvēts un skolotājs ieguvis doktora grādu. Recenzentes bija habilitētā filoloģijas doktore, izglītības un zinātnes ministre Ina Druviete, filoloģijas habilitētā doktore Ilga Jansone un filoloģijas doktore Ilze Lokmane. Gan recenzentes, gan citi vērtētāji no Latvijas un ārvalstīm atzinīgi novērtēja pētījumu un ieteica to sagatavot izdošanai. I. Druviete uzsvēra: “N. Dzintara promocijas darbs ir vērtīgs ne tikai lingvodidaktikas un tās vēstures pētniekiem, bet arī uzskatāms par nozīmīgu ieguldījumu Latvijas jaunāko laiku vēstures izpētes un pat politikas zinātnes jomā.” Pētījums, kurš izstrādāts asociētās profesores Diānas Laivenieces vadībā, atklāj latviešu valodas mācību priekšmeta satura attīstību no 1940. līdz 1991. gadam. Pedagoģijas doktore Zenta Anspoka ir pārliecināta, ka N. Dzintara pētījums būs vērtīgs avots arī mācību līdzekļu autoriem, to recenzentiem, lai kritiskāk izvērtētu iepriekšējo laika posmu sasniegumus, novērstu vairākas problēmas, kas mūsdienu skolas praksē pastāv un pat aug augumā, piemēram, skolēni ir spiesti mācīties no mācību līdzekļiem, kuros ir zinātniskas un metodiskas kļūdas, kā arī no mācību grāmatām, kuras nav vai tikai daļēji pārbaudītas praksē.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+