Foto – LETA

Izpēta latviešu valodas mācību saturu 0

Liepājas Valsts 1. ģimnāzijas latviešu valodas skolotājs Normunds Dzintars, izstrādājot promocijas darbu filoloģijā, izpētījis, kā attīstījies latviešu valodas mācību saturs pamatskolā laikā no 1940.gada līdz 1991. gadam.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 24
Putins ir izmēģinājis jaunu “superieroci”, kādu pasaule “vēl nav redzējusi” 156
Kokteilis
Magnētiskās vētras 2024. gada aprīļa beigām – visbīstamākās dienas
Lasīt citas ziņas

Sevišķa uzmanība pievērsta lingvodidaktiskajam aspektam. Pagājušajā nedēļā Liepājas Universitātē darbs arī aizstāvēts un skolotājs ieguvis doktora grādu. Recenzentes bija habilitētā filoloģijas doktore, izglītības un zinātnes ministre Ina Druviete, filoloģijas habilitētā doktore Ilga Jansone un filoloģijas doktore Ilze Lokmane. Gan recenzentes, gan citi vērtētāji no Latvijas un ārvalstīm atzinīgi novērtēja pētījumu un ieteica to sagatavot izdošanai. I. Druviete uzsvēra: “N. Dzintara promocijas darbs ir vērtīgs ne tikai lingvodidaktikas un tās vēstures pētniekiem, bet arī uzskatāms par nozīmīgu ieguldījumu Latvijas jaunāko laiku vēstures izpētes un pat politikas zinātnes jomā.” Pētījums, kurš izstrādāts asociētās profesores Diānas Laivenieces vadībā, atklāj latviešu valodas mācību priekšmeta satura attīstību no 1940. līdz 1991. gadam. Pedagoģijas doktore Zenta Anspoka ir pārliecināta, ka N. Dzintara pētījums būs vērtīgs avots arī mācību līdzekļu autoriem, to recenzentiem, lai kritiskāk izvērtētu iepriekšējo laika posmu sasniegumus, novērstu vairākas problēmas, kas mūsdienu skolas praksē pastāv un pat aug augumā, piemēram, skolēni ir spiesti mācīties no mācību līdzekļiem, kuros ir zinātniskas un metodiskas kļūdas, kā arī no mācību grāmatām, kuras nav vai tikai daļēji pārbaudītas praksē.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.