Mobilā versija
Brīdinājums +2.0°C
Gunārs, Vladimirs, Gunis
Trešdiena, 7. decembris, 2016
8. aprīlis, 2013
Drukāt

Izstādīt, rādīt, pārdot

Foto - Andris OzoliņšFoto - Andris Ozoliņš

Visā preču un pakalpojumu pārdošanas virpulī ļoti nozīmīgu vietu ieņem izstādes. Tieši izstādēs iegūst visaptverošu informāciju par produktu, jo tur plaši izmanto visuzskatāmāko līdzekli – demonstrāciju stendus. Tieši izstādēs var iepazīties savstarpēji konkurējošas un parasti vienā tirdzniecības vietā neapskatāmas dažādu preču grupas.

Izstādēs var nodibināt personiskos kontaktus un noslēgt visizdevīgākos darījumus. Visbeidzot, izstādēs var labi atpūsties un iegādāties eksponātus ar pievilcīgu atlaidi.

“Ja ne šodien, tad rīt Latvija ekonomiski stabilizēsies un pārņems daudzas attīstīto valstu ekonomiskās darbības formas un pat, iespējams, izdomās savas. Tas attieksies arī uz dažādu izstāžu rīkošanu, jo, pateicoties savam ģeogrāfiskajam izvietojumam, multinacionālajam iedzīvotāju sastāvam un labām iestrādnēm izstāžu rīkošanā, tā nākotnē varētu ieņemt nozīmīgu vietu starptautisko izstāžu rīkotāju sarakstā,” uzskata SIA “BT1” projektu grupas direktors Andris Pencis.

 

“Bauma” Minhenē

Kā pamudinošs piemērs var kalpot pasaulē plašākā arhitektūras, būvmateriālu un celtniecības izstāde “Bau 2013” kas 14. – 19. janvārī norisinājās Minhenē. Tur 17 hallēs 183 tūkstošu kvadrātmetru platībā izstādījās vairāk nekā 2000 dalībnieku no 40 valstīm.

“Bau 2013” apmeklēja 238 000 cilvēku no visas pasaules, ienesot pilsētas kasē ievērojamu peļņu. Pasākumu organizēja “Mese Munchen International”, viena no pasaules vadošajām izstāžu sabiedrībām, kas veido ap 40 izstāžu gadā. Uzņēmums ir izveidojis globālu tīklu ar vairāk nekā 60 ārvalstu pārstāvniecībām, kas darbojas 90 valstīs, Latvijā – SIA “AHK-Service”.

Aprīļa beigās Minhenē notiks starptautiskā būvniecības tehnikas, transporta un iekārtu izstāde “Bauma 2013”. Lai piedalītos šāda līmeņa populārās izstādēs, līgumi par dalību jāpiesaka gadu iepriekš, un tas nav lēts prieks.

“Latvijas uzņēmēji cer arī uz valdības atbalstu, lai tuvākajā nākotnē varētu iekarot šo svarīgo virsotni un pavērt vietējiem uzņēmējiem plašākas perspektīvas,” atzīmē Māris Balčūns, “Mese Munchen International” pārstāvis Latvijā.

 

Ražotāja 
ceļojošā izstāde

Tomēr milzīga, stacionāra izstāde nav vienīgais ceļš savas produkcijas popularizēšanai. Viens no pasaules vadošajiem celtniecības materiālu ražotājiem “Knauf” rīkojas oriģinālāk un vērienīgāk. Lai iepazīstinātu klientus – profesionāļus – ar savu produkciju, tas organizē savas ceļojošās izstādes “Knauf Werktage”. Ja kalns nenāk pie Muhameda, Muhameds iet pie kalna.

“Knauf mājā” profesionāļi – plānotāji, arhitekti, celtniecības materiālu eksperti un apdares veidu speciālisti – tiekas ar ekspertiem no attiecīgām “Knauf” grupām, dalās ar informāciju un apmainās viedokļiem par jauniem produktiem, sistēmu risinājumiem un nozares tendencēm.

Izstādē aplūkojamas jaunās, produktīvās iekārtas, piemēram programmējams darbagalds ģipškartona plākšņu frēzēšanai. Ar šo darbagaldu var izgatavot liektus, locītus stūrus, precīzi izveidot 90 vai 120 grādu frēzējumu. Locītām kolonnām un plaknēm var izveidot precīzas pusapaļas gropes. No apstrādātām plāksnēm var veidot dekoratīvu sienas apdari.

Izstādes apmeklētājam rodas iespaids, ka jebkuru māju var izgatavot, izmantojot tikai “Knauf” sistēmas. Un tā arī ir. Ģipškartona iespējas ir ļoti plašas. Fasādēm paredzētas speciālas smilšakmens novilkuma plāksnes, kas ļauj imitēt masīva akmens stūra mūrējumu. Interesanti bija dekoratīvie akustiskie paneļi.

Sienu plāksnes imitēja metālu, ādu un koku. Uz izturīgas grīdas var uzklāt gleznu. Sienas ar piecām drošības pakāpēm, kas derēs arī bankām. Uz izturīgiem grīdas paneļiem var uzklāt jebkuru koši krāsainu zīmējumu. Siltās grīdas izveidot sausā veidā… Mājā varēja aplūkot visu “Knauf” saimi, jo globālajā grupā ietilpst “Knauf Gips”, “Knauf Perlite”, “Knauf Integral”, “Knauf Insulations”, “Richter system”, “AMF Deckensystem”, PFT, “Marbos”, “Sakret”, “Damstoff” un citas zināmas firmas.

Šogad izstādes paredzētas sešās pilsētās. Ceturtā pēc kārtas izstāde no 20. līdz 22. martam notika Hamburgā “Schuppen 52” milzīgajā renovētajā hallē. Hamburga tika izraudzīta ne velti, jo ir otrā lielākā Eiropas ostas pilsēta ar attīstītu transporta sistēmu.

“Katru gadu apmeklējot “Werktage”, mēs, Latvijas speciālisti, ievērojam kādu jaunu zīmolu, kas pievienojies globālajai “Knauf” grupai, tādā veidā nodrošinot labāku ekonomisko izdzīvošanu. Patīkami, ka “Knauf” ražotne ir atvērta arī Latvijā, Sauriešos,” atzīmē Andris Vēciņš, SIA “Knauf” produktu virzības menedžeris Baltijā.

Veicot saimniecisku darbību, gadās arī kuriozi. Kāds no grupas uzņēmumiem iegādājās kalnus Itālijas ziemeļos ģipša ieguvei. Tomēr vietējo vides draugu spiediens skaistās ainavas aizstāvībai bija tik liels, ka ģipša ieguvi nācās atlikt. Tā vietā “Knauf” šobrīd ražo… vīnu no nogāzēs augošiem vīnogulājiem. Un zinātāji saka, ne sliktu.

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+