Mobilā versija
+4.7°C
Guna, Judīte
Sestdiena, 10. decembris, 2016
1. novembris, 2015
Drukāt

Izveidot sevi no jauna. Saruna ar Ilzi Jurkāni (12)

Jurkane_Ilze
CV

Ilze Jurkāne, baņķiere un finansiste, raksta presē un uzstājas televīzijā, ir kulinārijas eksperte, pavārgrāmatas "Dzīves garša" autore,

dzimusi 1951. gada 12. novembrī Ņūdžersijā, ASV,

16 gadu vecumā uzsāk darba gaitas pasaules naudas centrā Volstrītā, iegūst bakalaura grādu biznesa vadībā,

strādājusi Amerikas bankās – "Citibank" viceprezidente, "Bank of America" bija gados jaunākā Senior viceprezidente bankas vēsturē,

1991. gadā pārceļas uz Latviju, kļūst par Latvijas Bankas prezidenta padomnieci. Bijusi Latvijas Investīciju bankas prezidente, Saules bankas viceprezidente, Baltijas Trasta bankas – GE Money Bank viceprezidente, Baltijas karšu centra direktore. 1995. gadā ieviesa bankomātus un debetkartes Latvijā.

Šobrīd – konsultante un lektore finanšu firmā, Latvijas ražotāju un mūsdienu garšu patronese, gardēde un viesmīlības eksperte, māksliniece, apgleznojot porcelānu.

Sevi restartēt un izveidot atkal un atkal no jauna! Kurš gan to negribētu? Bet ILZEI JURKĀNEI tas ir izdevies. Pēc veiksmīgas finansistes karjeras ASV un Latvijā Ilze Jurkāne pirms četriem gadiem uzraksta autobiogrāfisku pavāru un ceļojumu grāmatu “Dzīves garša”, bet tagad kļūst par filmzvaigzni “Latvijas gardāko stāstu” sērijās (www.gardezi.lv). Filmiņās viņa ciemojas lauku saimniecībās un pēta, kā galdā ceļamie labumi ir audzēti, loloti un ražoti. Saruna par Ilzes Jurkānes jauno ceļu, pa kuru dodoties, viņa jūt savu senču gēnu programmu.

– Ko jums dod projekts “Latvijas gardākie stāsti”?

– Šis nav tikai ļoti skaists projekts, šī ir Latvijas nākotne. Esmu ļoti lepna arī par to, ka Latvija ir viena no pirmajām valstīm, kas atteikusies no ģenētiski modificētas pārtikas. Tā ir liela lieta, mums vajadzētu pavicināt sarkanbaltsarkanu karodziņu. Latvijas ražotājiem ir tas, kas daudzviet jau pazaudēts – ekoloģiski audzēta un veselīga pārtika. Es gribētu būt Latvijas vēstniece šiem produktiem, lai tie ar kvalitātes un prestiža tēlu būtu zināmi un pirkti visā pasaulē.

Protams, produkts nebūs veiksmīgs, ja to nevienam nevajadzēs. Tāpēc uzņēmējiem gan jāriskē, gan jāpēta tirgus. Un nedrīkst baidīties. Jo bailes ir velna ierocis, tās atņem iespējas un laupa prieku. Gribētu, ka šie gardie stāsti iedvesmo arī citus veidot biznesu un pat, ja tu pats neko neuzsāksi, lai ir lepnums par mūsu ražotājiem, lai pērkam viņu produktus.

– Kādi tad viņi ir?

– Esmu apciemojusi jau desmit – “Kliblapsas” (ķirbji), “Lazdonas pienu”, “Ķelmēnus”, “Annas zivis”, “Ogres pienu” un “SierŠtelli”, “Satori Alfu” (smiltsērkšķi), “Milzu!” (pārslas), “Sabiles sidru”, “Liedagu”, “Dimdiņu kāpostus” un būs vēl. Šo uzņēmēju darbs mani iedvesmo, jo viņi patiešām strādā gudri un radoši. Man nepatīk, kad saka – latvieši grūti strādā. Ja savā darbā jūties kā ogļracis, tad kaut kas nav kārtībā un tas ietekmēs arī rezultātu. Vai nu izbaudi darāmo, vai arī nedari nemaz. Nevajag strādāt grūti, vajag strādāt gudri un ar iedvesmu. Vēlos pastāstīt, kā jauns rīdzinieku pāris Ences bija sapelnījuši naudu un sprieduši – vai pirkt laukos māju atpūtai vai uzsākt biznesu. Izlēma – izveidot uzņēmumu un sacensties ar “Kellogg’s” un “Nestle” brokastu pārslu ražošanā.

– Tā tik ir ambīcija!

– Jā, viņi saprata – lai konkurētu ar pasaulslavenajiem pārslu ražotājiem, jābūt labākiem, bet ne dārgākiem. Tas izdevās un gada laikā “Milzu!” iekarojuši 10% tirgus. Tas ir fenomens. Viņi izmantoja visus četrus galvenos mārketinga principus – produktu cenu, pārdošanas veidus, vietu un reklāmas aktivitātes. Kā es mācu lekcijās – mārketings ir vislabākā profesija, jo tā ir zinātnes, mākslas, literatūras, matemātikas, inženierzinātnes un psiholoģijas kombinācija. Amerikas finanšu pasaulē, būdama mārketinga direktore, allaž jutos kā Leonardo da Vinči. “Bank of America” pārvaldīju bankas pakalpojumus un programmas desmit miljoniem klientu, atbildība bija liela – 17 miljardi dolāru aizdevumos, 27 miljoni – noguldījumos un 1200 filiāles.

Pievienot komentāru

Komentāri (12)

  1. Ko var sevi reklamēt

  2. Ir tāds latviešu teiciens- kas sunim asti cels, ja ne pats. Staigājošā pašreklāma- es to un es šito.

  3. Viņa ir forša ,lai viņai viss tas labākais notiek dzīvē .

  4. Paldies,par jauko interviju! Stipra,gudra sieviete-veiksmi turpmaak!

  5. Nodzīvojusi gandrīz 25 gadus Latvijā un nav iemācījusies pareizi runāt latviski. Tas angliskais r vienkārši iespārda. Būtu ieklausījusies, kā viens otrs nelatvietis prot pareizi latviski runāt, piem. Abu Meri vai bijusī Ušakova kundze.

  6. Izveidot sevi no jauna. Tas ir stāsts par fotošopu.

  7. Viens jautājums.Kādā amatā bija Jurkāne,kad daudzi no mums zaudēja naudu Bankā Baltija?

  8. Izlasīju ar interesi. Visu cieņu Ilzei Jurkānei.

  9. pec taa skandala publiskaa si persona galigi vairs nesimpatize

  10. vajadzētu piestrādāt pie savu smadzeņu attīstīšanas !

  11. Viela pārdomām; kurš kuram tika “piespēlēts”? Jānis Ilzei,vai Ilze Jānim?

Draugiem Facebook Twitter Google+