Mobilā versija
+5.2°C
Gunārs, Vladimirs, Gunis
Ceturtdiena, 8. decembris, 2016
10. septembris, 2012
Drukāt

Izveidots mācību līdzeklis bērniem reizrēķina apgūšanai

Foto - LETAFoto - LETA

Māksliniece Indra Sproģe ar mūziķi Renāru Kauperu radījuši inovatīvu mācību līdzekli reizrēķina apgūšanai “Māci mani, Degunlāci!”, kas ar grāmatas, dziesmu un animācijas filmu palīdzību ļauj bērniem vieglā un interesantā veidā apgūt reizrēķinu, izmantojot visas maņas.

Grāmata “Māci mani, Degunlāci!” ir 98 lappuses bieza ar DVD pielikumā, kas ietver 55 pantus par katru no reizrēķina izteiksmēm, 100 bildes, 55 animācijas, 11 dziesmas, desmit mūzikas instrumentus un desmit dažādas balsis, aģentūru LETA informēja sabiedrisko attiecību speciāliste Maija Trikule.

“Māci mani, Degunlāci!” turpina Sproģes iepriekšējo bērnu grāmatu “Miljons” un “Joka pēc alfabēts” iesākto ceļu pie bērniem un viņu vecākiem, ierādot, kā uz pavisam nopietnām lietām paraudzīties no krāsainās un aizraujošās puses. Ar radošu pieeju un spilgtu emociju palīdzību reizrēķins ieguls bērnu ilglaicīgajā atmiņā, tādējādi nodrošinot, ka tas, ko šie bērni iemācīsies otrajā klasē, paliks viņu atmiņā visu mūžu.

Projekta galvenais varonis Degunlācis aicina būt radošiem, savu kreativitāti izpaust ne tikai vizuālās mākslas stundās un dažādos ārpusklases interešu pulciņos, bet arī eksakto zinātņu stundās. Degunlācis parāda, kā reizinātājus asociēt ar bērniem pazīstamiem un tuviem tēliem no pasaku pasaules, ikdienas un dabas pasaules,, piemēram, septiņiem rūķīšiem, deviņgalvu pūķīšiem, piecstaru zvaigznēm, pieclatniekiem, astoņkājiem, skudrām, vaboli ar sešām kājām.

Katram reizinātājam dota sava krāsa – no baltās līdz melnajai, savukārt reizinājums iegūst to krāsu toni, kas rodas, sajaucot šīs abas krāsas. Tāpat katram ciparam atbilst viens mūzikas instruments, piemēram, viens ir stabule, bet divi – vijole. Katras izteiksmes muzikālo pavadījumu veido abu reizinātāju instrumenti, tas ir, katram skaitlim ir piesaistīts savs instruments, tādējādi radot papildu audiālās asociāciju ķēdes, kuras īpaši palīdzēs bērniem ar izteiktu dzirdes atmiņu.

Lai katrai reizrēķina izteiksmei asociācijas būtu pēc iespējas dažādākas, animāciju veidošanā izmantotas atšķirīgas tehnikas – klasiskā zīmētā animācija, plastilīna animācija, leļļu animācija, datoranimācija, sadzīves priekšmetu animācija, kolāžas, brīvdabas sniega animācija un brīvdabas smilšu animācija, kā arī aktieru iesaistīšana animācijā.

Projekta autori uzskata, ka dažādās izmantotās tehnikas un atspoguļotais animācijas tapšanas process rosinās bērnu iztēli un vēlmi pašiem veidot savas multfilmas, izmantojot pieejamo tehniku un vienkāršus, sadzīviskus priekšmetus.

Bērni ir dažādi, un katram no viņiem ir nepieciešama individuāla pieeja, kuru visvieglāk atrast, nosakot bērna inteliģences tipu, – vai bērns ir ar kinētisku, audiālu vai vizuālu uztveri. Taču “Māci mani, Degunlāci!” materiāls ietver tik daudz dažādu faktūru, skaņu un vizuālo formu, ka neatkarīgi no bērna uztveres veida redzētais paliks atmiņā.

“Māci mani, Degunlāci” būs lietderīgs ne tikai skolai, bet arī ģimeniskiem vakariem.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+