Mobilā versija
-2.8°C
Baiba, Barbara, Barba
Svētdiena, 4. decembris, 2016
9. jūlijs, 2014
Drukāt

Vai izvēlaties nodokļus maksājošus autoservisus?
 (5)

Foto - ShutterstockFoto - Shutterstock

Andris, 
vidējā līmeņa darbinieks poligrāfijas nozarē: 
”Vispirms atradu labu meistaru, savu automašīnu labot un kopt vedu pie viņa. Protams, nodokļus par manas mašīnas apkopi viņš nemaksā, čeku nesaņemu. Esam ar servisa īpašnieku apsprieduši šo tēmu – viņš teica, ka, maksājot visus nodokļus, pakalpojumu cena būtu jādubulto. Automašīnu apkopē iesaistītie cilvēki stāsta, ka arī tā saucamie oficiālie servisi nemaz tik balti nav – arī tajos par daļu no sniegtajiem pakalpojumiem nodokļus nemaksā. Piekrītu Valsts ieņēmumu dienestam, ka vajadzētu piegriezt skrūves, tomēr jāsāk būtu ar nereģistrētajiem autoapkopes uzņēmumiem.”

Pēteris, 
strādā vidēji lielā firmā par vieglās automašīnas šoferi: 
“Savu auto vedu uz servisu, kur nemaksā visus nodokļus. Apzinos, ka valsts nesaņem nodokļus, tomēr es dzīvoju izdzīvošanas režīmā. Jūtos tā, ka valsts mani krāpj. Oficiālajos firmu autoapkopes uzņēmumos ir jāmaksā PVN, tajos ir ļoti augsta stundas likme par darbu. Ar tā saucamo krūmu meistaru var novērtēt, apspriest bojājumu, vienoties par visizdevīgāko risinājumu un cenu. Savukārt lielajos, oficiālajos servisos tālāk par mašīnas pieņēmēju tu netiec. Cilvēki, tostarp arī es, kaktu servisus izvēlas nabadzības, nevis valsts krāpšanas dēļ.”

Jānis, 
strādā valsts pārvaldes iestādē: 
”Mūsu 1999. gada izlaiduma “Opel Vectra” vedam uz servisiem galvenokārt Rīgā. Esmu pārliecināts, ka šie autoservisi ir liela pelēkā zona tautsaimniecībai, kur darījumus vislabprātāk kārto bez papīriem. Šī nozare ir jāsakārto. Tas ir jautājums par to, vai valstī vajag kārtību. Ja vajag, tad jāsāk ar vienas nozares sakārtošanu. Es parasti automašīnu uz servisu vedu pirms tehniskās apskates veikšanas un gadījumos, kad notiek kaut kas īpašs. Kad servisā prasu čeku, tad parasti jāvēro īpaša darbinieka grimase. Dārgāk gan par pakalpojumu sniegšanu arī čeka izsniegšanas gadījumā neprasa.”

Aivars, 
lauksaimnieks, lielražotājs: 
”Manā saimniecībā ir daudz automašīnu un citu spēkratu, tie ir reģistrēti uz saimniecības vārda. Es esmu ieinteresēts maksāt visus nodokļus, tostarp PVN par tehniku, un to arī daru. Loģiski, ka valsts var pastāvēt vien tad, ja cilvēki maksā nodokļus. Jautājums ir par to, vai sabiedrība akceptē nodokļu sistēmu, ko 100 gudrās galvas apstiprinājušas. Normāli būtu, ja mūsu valsts būtu vienmērīgi apdzīvota. Ja tā nav, tad nākamais jautājums – vai nodokļus pareizi iekasē un no kā tos iekasē? Ja turpināsies cilvēku aizplūšana no Latvijas, tad valsts drīz galus kopā nesavilks.”

Iveta, 
zinātņu doktore, strādā augstskolā: 
”VID rīkojas pareizi, gatavojoties stingrām autoservisu pārbaudēm, lai gan man pēc šo pārbaužu veikšanas būs jāmaksā dārgāk. Savu “Volvo” vedu kopt un labot uz reģistrētu servisu, tomēr tajā nav pakalpojumu cenrāža un čekus arī nedod. Darbinieki ir ļoti profesionāli, draudzīgi. Saprotu, ka, prasot čeku, man par pakalpojumu būtu jāmaksā daudz dārgāk. Ja vestu savu auto uz oficiālo “Volvo” apkopes centru, tad no šīs automašīnas būtu jāatsakās, jo tas būtu par dārgu. Mani nepārsteidz VID secinājumi par aizdomīgajiem skaitļiem autoapkopes uzņēmumos. Iemesls – lielākā daļa Latvijas cilvēku nebūt nav turīgi.”

Uzziņa


* Valsts ieņēmumu dienests (VID) devis divus mēnešus laika, lai autoservisi Latvijā iznāktu no ēnu ekonomikas zonas un sāktu maksāt nodokļus. Ja tas nenotiks, sekošot nopietnas represijas – VID rudenī sola plašu vēršanos pret autoservisiem, kuros maksā aplokšņu algas.

* No aptuveni 4000 oficiāli reģistrētajiem uzņēmumiem nodokļus maksā aptuveni 10% uzņēmēju (Auto asociācijas vērtējums); 60 – 70% nozarē strādājošo slēpj naudas ienākumus.

Pievienot komentāru

Komentāri (5)

  1. vispirms es izvēlos profesionālu meistaru. Nodokļu maksāšana, tā ir viņa karma, ne mana.

  2. Pie mūsu ceļiem remonti un rūsēšana ir ir lielāka nekā citur Eiropā.Un kur tad vēl astronomiskais ceļa nodoklis vairumam autovadītāju.Ja es dzīvoju uz iztikšanas robežas,tad man gribot negribot jāizvēlas lētakais variants.Piemēram man remontu TC servisā novērtēja uz 345 euro,bet kā te raksta “kaktu meistara”(kurš paralēli strādā tajā pašā TC,tātad kvalifikācija tāda paša)man izmaksāja 150euro.Starpība par to pašu darbu gandrīz 200 euro.Ja man būtu alga ka Vācijā un ceļi tādā pašā kvalitātē,tad vartētu labot arī oficiālā servisā,bet pagaidām jāizvelas lētakais variants.

  3. FM Andra Vilka un VID Ināras Pētersones vadībā sasniedz jaunu liekulības un darba tēlošanas pakāpi. Ja pēc pašas FM un tā paša VID iepriekšējām iniciatīvām automašīnu ekspluatācijas izmaksas ir mērķtiecīgi izspiesta no legālajiem, likumīgajiem attaisnotajiem izdevumiem, tad nav ko brīnīties par nabadzīgāko slāņu izdzīvošanas paņēmieniem partizānu kara stilā. Tai pašā laikā neviens LR elitē nerunā par to personu sodīšanu, kuras pieļāva 70 miljonu latu uzdāvināšanu bez kontroles mehānismas un atskaišu par tēriņiem prasībām priātuzņēmuma Liepājas metalurgs miljonāriem Zaharjinam un Segalam. Cerams, ka laucinieki pacentīsies Vienotībai to visu atgādināt Saeimas vēlēšanās rudenī, lidz kam vairs ilgs laiks nav atlicis.
    Gaidu, kad pirmsvēlēšanu laikā “Latvijas Avīze” atgādinās saviem lasītājiem, kuras partijas kurš finansu ministrs panāca visdažādāko CSDD maksājumu paaugstinājumu pirms gadiem 4 vai 5 un kādēļ, krīzei sākoties, Rīgas Motormuzejs tika no Kultūras ministrijas pakļautības pārcelts Satiksmes ministrijas pakļautībā. Iespējams, ka “Latvijas Avīzes” lasītājiem visai neskaidrs, kādēļ valsts apmaksātā elites pulciņa iestādei arī šajos laikos tik ērta dzīve un kuru latvisko partiju piederīgie tur iekārtojušies par spīti politiskās piederības dažādībai.

  4. man ir pilnīgi vienalga par nodokļiem. galvenais- lai manu automašīnu salabo kvalitatīvi .

  5. Pārāk augsts ceļu nodoklis vieglajam transportam. Lielai daļai autoīpašnieku, sevišķi lauku rajonos, tas nav pa kabatai. Tādēļ atrodas ekspluatācijā tik daudz vecāku izlaiduma gadu ar vienkāršāku elektroniku komplektētu automašīnu, kurām apkopi iespējams veikt pašiem īpašniekiem. Jāpārskata nodokļu slogs vieglajam transportam, tad arī veidosies iespēja izmantot autoservisu pakalpojumus par saprātīgu ar nodokļiem apliktu izcenojumu.

Draugiem Facebook Twitter Google+