Foto – Zanda Birze

Ja elektrības patēriņš sarucis 1

Divreiz zvanīju “Latv­energo”, lai informētu, ka vairāk nekā gadu mēnesī patērēju vidēji 120 kWh elektroenerģijas. Abas reizes atbildēja, ka pateikšot grāmatvežiem, taču vienalga sūta rēķinus par 200 kWh un brīdinājumu atslēgt elektrību. Kāpēc spiež maksāt par to, ko cilvēks nepatērē? 
DZINTRA LIMBAŽOS

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus
Kokteilis
Septiņi seni vārdi, kurus nevajadzētu dot meitenēm
Kokteilis
“Man ir lauzta kāja un deguns, pārsista piere, pamatīgs smadzeņu satricinājums…” Horens Stalbe Dobelē nežēlīgi piekauts 191
Lasīt citas ziņas

Acīmredzot žurnāla lasītāja ar “Latv­energo” bija vienojusies par izlīdzināto maksājumu, kas aprēķināts pēc agrākā patēriņa, proti, vidēji 200 kWh mēnesī. Tāpēc “Latvenergo” sūta rēķinus par šādu elektroenerģijas daudzumu. Tagad, kad elektrības patēriņš samazinājies, klientei pašai jāzvana uz “Latvenergo” klientu servisu (tālrunis 80200400), jānosauc līguma numurs un pašreizējais skaitītāja rādījums. Ja patēriņš pēdējā gada laikā bijis mazāks un izveidojusies pārmaksa, varēs vienoties un veikt izlīdzināto maksājumu par mazāku kilovatstundu skaitu. Otrs variants ir atgriezties pie agrākās samaksas sistēmas un ik mēnesi norēķināties par reāli patērētajām kWh, ko pati būs norādījusi. Tad nevajadzēs uztraukties, ka “Latvenergo” sūta nepareizus rēķinus.

Atgādinām, ka joprojām ir spēkā starta tarifs, kad par gada laikā patērētajām pirmajām 1200 kWH jāmaksā 11,64 centi par 1 kWh, bet par nākamajām jāmaksā pamata tarifs – 15,15 centi par 1 kWh. Pārskats, rēķinot pirmās 1200 kWh, sākas no 1. aprīļa. Šāda kārtība būs spēkā vismaz līdz 2014. gada beigām, kad valdība atkal grasās lemt par elektrības tirgus atvēršanu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Ja jums pašlaik ir izveidojusies pārmaksa, pastāv iespēja, ka šā gada patēriņš iekļausies starta tarifa robežās, līdz ar to par katru patērēto kilovatstundu nāksies maksāt mazāk. Lai izmantotu starta tarifu, jums jāpiezvana uz “Latvenergo” klientu servisu, jāatsakās no izlīdzinātā maksājuma un jāpāriet uz agrāko samaksas kārtību.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.