Mobilā versija
-2.4°C
Baiba, Barbara, Barba
Svētdiena, 4. decembris, 2016
14. septembris, 2016
Drukāt

Viens no agresoru sugas, kura Rīgā baigi savairojusies (30)

Foto - Atis JansonsFoto - Atis Jansons

Steidzīgais spiests ceļu turpināt kājiņām – par šādu pārkāpumu pienākas gads bez tiesībām stūrēt.

Brīvības iela starp Teiku un gaisa tiltu. Jauns segums, nepabeigti labiekārtošanas beigu darbi. Spilgti dzeltenas pagaidu zīmes “30”. Spilgti balti sabiedriskā transporta joslas A burti. Rāma vidēja blīvuma kustība tā ap 40 km/h. Mēs vidējā joslā. Tad no aizmugures nāk viņš. Asi ienirst “A” joslā, tikpat asi izlec mums pie deguna, metas pa kreisi – ar kameras fiksēto vien pietiktu divu (par “A” joslu un vairākkārtēju joslu maiņu) pārkāpumu fiksēšanai. “Ieslēdz radaru!” sauc pilota pārinieks. Un radars parāda skaitli, kurš ļauj iepriekšējos “sīkumus” aizmirst. Sods pienākas par smagāko pārkāpumu. Un tas ir no APK ātruma iedaļas galējā plaukta. Nauda – sākot no 560 eiro. Tiesības – uz gadu nost! Sprieduma pieņemšanu atvieglo 35 gadus vecā D. kunga iepriekšējie šāgada sasniegumi, kurus parāda dators. Luksofora signāla neievērošana, nepārtrauktas ass līnijas šķērsošana. Un piedevām izcili pašpārliecinātā stāja un neizpratnes pilnais pretarguments – kā jūs nesaprotat, es taču steidzos!!!

Šis ir no tās sugas, kura pēdējā laikā gluži vai baigi Rīgā savairojusies. No pārcilvēkiem, kuri neievēro nekad un nekādus likumus, ja “steidzas”. Bet steidzas viņi vienmēr. Un, ja arī šī steiga reti ir bīstama tiešā, fiziskā veidā, tad vidi ap sevi viņi pieķēza ar necieņu pret apkārtējiem, ar likuma ignoranci milzu devās. Sērga ir lipīga, ļoti grūti ārstējama, jo parasti izpaužas vietās, kur kontroles iespējas niecīgas. Ar policijas tradicionālajiem līdzekļiem un paņēmieniem tuvas nullei. Fotoradari ir dārgi un pietiekamā daudzumā tos nekad nesagādāsim. Parastie trafarētie policijas auto tālu saskatāmi, turklāt gan par radariem, gan mobilajām ekipāžām advancētā sabiedrība gādīgi ziņo visiem – arī lielceļu laupītājiem – populārajās mobilajās lietotnēs. Vai vienkārši pamirkšķinot tālās gaismas. Un delverības pierimst. Uz īsu laiku un lokāli.

Mums vajag šādas nemanāmas uzraudzības ekipāžas! Drīz un pēc iespējas vairāk (pašlaik ir tikai dažas). Tikai tās spēj būt vietās, kur bezkaunības vētra plosās, tikai tās var D. kungam un viņam līdzīgajiem tā krietni iezvelt. Un es saku – tā tev vajag! Domāju, ka daudzi man piebalsos. Vajag šādu “visu redzošu” kontroli! Esmu pat gatavs ar kādu ziedojumu atbalstīt “Slēptās kontroles biedrību”– ja tāda tiktu nodibināta.

Ar vienu noteikumu, protams. Šāds spēks kategoriski lietojams tikai un vienīgi rupjas agresijas apkarošanai. Darbam vietās, kur citādi procesus ietekmēt nav iespējams. “Noķert” ar šādiem paņēmieniem meiteni Ādažos ir tas pats, kas ar lielgabalu šaut pa zvirbuļiem (šis bija gadījums, kad pat jaunās pussoda iespējas lietošana ir pārāk barga). Unikālu resursu nelietderīga tērēšana. Papīru noformēšana tur prasīja apmēram 20 minūtes. Pa to laiku pa Vanšu tiltu vai Krasta ielu aizdrāzās kāds desmits misteru D. Tur bija jābūt visuredzošā Dieva vietniekiem zemes virsū. Grūti un bīstami tur lidotājus apturēt? Tiesa, grūti. Bet tad ir jāizdomā, kā to darīt. Vairāku (trafaretas un slēptas, piemēram) ekipāžu spēkus apvienojot. Vai citādi. Profesionālu risinājumu šajā jomā mēs visi ļoti gaidām.

Un vēl – pārspīlēta, manuprāt, šādos gadījumos ir auklēšanās ar personas datu neaizskaramību. Nav pareizi, ka šādās ziņās jādzēš auto numuri, jāaizsedz smagu pārkāpumu autoru sejas. Viņu varoņdarbus vajadzētu publiskot pilnībā. Iespējams, ka tas iedarbotos efektīvāk par naudas sodiem.

Pievienot komentāru

Komentāri (30)

  1. Pieminēt aizmirsa vienu, ka paši brauca uz 50 šajā zonā, kur ir 30! Tādi ir policisti, līdz ar to, ja tie pārkāpj, kam ir jābūt kā priekšzīmei, tad kādēļ viss jāievēro pārējiem?????

  2. mmm jauki, izķersim ,,lidotājus,, .

  3. 1.citās valstīs šāda bieža joslu mainīšana nav raksturīga (tas var novest pie avāriijas, kurās saprotams vaino nevis joslu mainītāju – bet to, kurš iebrauca pakaļā joslu mainītājam).
    2. Netraferētie policisti? LV? sastapos vienreiz ar šādu tipu – naktī, ziemā, tumsā – bērns mašīnā- viens tips, kuras neizdveš standartfrāzes (t.i.CP policistu intonācijā), bet manā acu augstumā redzams ierocis 20 cm attālumā (ko parasti slēpj CP forma vai tmldz.)
    izsaucu oficiālos CP policistus, kuri mani uzreiz atlaida – šitiem netrafarētiem bija galvā sagājuši .. Vara? man šķita, ka promiles..
    netrafarētie – ideja laba – tikai ne LV! Tie ar kuriem sastapos es – nebija vispār sapratnes par CSN + elementāriem jēdzieniem.

  4. Līdzigu kontroli vajadzētu ieviest VID,Knābā un citās valsts institūcijās,iefiltrējot neatkarīgus cilvekus,kas tur ar slēpto kameru filmē un ieraksta,jo tā kasta,ierēdņi,jūtas ka’ir neaizskaramie.

  5. Videoreģistratori ar iespēju nodot failu policijā un tad ar iespējāmām sodīt – tas labi strādātu.

  6. Uz Biķernieku mežu

  7. Vai cik visi gudri, nu prieks! Vēl tikai neaizmirstiet ierosināt, ka ar likumu jānosaka, ka pa otro joslu noteikti ir jābrauc lēnāk kā pa pirmo, vienas joslas brauktuvē noteikti jābrauc lēnāk par atļauto ātrumu un maksimāli tuvāk sadalošajai joslai utt. Un galvenais neaizmirstiet to, ko Jums stāsta politikāņi, ka noteikti nevajag būvēt modernākus, labākus ceļus, bet vajag vairāk tikai salikt ātrumu ierobežojošas zīmes un kasēt sodus, ceļa nodokļa ieņēmumus atdot visam kam tikai ne ceļiem utt. Nu tiešām lumpeņi, tā Jūs slauc un slauks, kas būs tālāk pat negribas domāt…

  8. Tie ir tie paši tikumi kuri valda MASKAVĀ ! Interesanti, kā gan tie te nokļuvuši ? Laikam jau ar ĪPĀŠUMU iegādi LATVIJĀ un uzturēšanās vīzām ! Tā sākās Spānijā,Kiprā ….Kā būs LATVIJĀ?

  9. Pirmkārt vajag rekonstruēt brauktuves lai cilvēkiem kuri steidzas ir erti braukt.Otrkārt urlakovs Rīgā ir radijis situaciju savas un darbinieku neprofisionalitates dēļ ,ka pa brauktuvēm normali nevar pārvietoties remontu nepareizas plānošanas dēļ.Treškārt nav pareiza luksoforu sistēma kura arī ir jāpārveido.Ceturtkārt policistu Saeimas Rigas domes mantrausiba, un korupcija rāda cilvēkiem sliktu piemēru.Beidzot arī pilnīga ceļu nesakārtotība.Ceļa nodokļu piesaiste novirzīšana citiem měrķiem.Tātad autobrauceju apzagšana.

    • Latvijas teritorijā jebkura “steigšanās” ir ārstējama ar absolūti bezmaksas orgpasākumiem. Izbrauc parasti desmit minūtes ātrāk, galējos gadījumos, kādos desmit pa gadu uz visu Latviju- pusstundu ātrāk. Galējie būs kad jātiek no Zilupes uz Ventspili. Nelaime tāda, kad visādiem Dē un Pē kungiem liekas, ka viņiem kaut kas pienākas- palaist, piebremzēt, piemēram. Nepienākas, diemžēl, lai vai kāda izglītība nopirkta

    • Ja tas kunks visu godīgi samaksās, varēs gadā pat varbūt desmit metrus rekonstruēt. Lai saprastu, kurus desmit tieši, nepietiks arī ar viņa piecu gadu samaksātajiem nodokļiem. Bet labāk tomēr no rīta kāli nekasīt tik ilgi, bet izbraukt laicīgi

  10. Reizēm pilsētā pārvietojos ar satiksmes autobusu ,vieglās automašīnas mūs apdzen ,pie nākošā krustojuma skatos tās mašīnas stāv un gaida ,autobus atkal aizbrauc pirms viņiem ,nu kur esi aizskrējis ko ieguvis ,būtu braucis plūsmā ,tur pat vien būtu un drošāk būtu.

  11. Vispār nesaprotu ,šādus vadītājus ,es braucu plūsmā un vispār necenšos nevienu apdzīt ,tas ir bīstami. Manuprāt ,vispār vajadzētu mainīt noteikumus un aizliegt vispār apdzīšanas manervus .Lai gan braucot ārpus pilsētas tā ir pa priekšu brauc traktors lēni ,lēni ,nu tad ir jāapdzen ,taču pretī brauc citi transportlīdzekļi un tā apdzīšana ir bīstama ,braucu un ceru ka tas traktors nogriezīsies kādā sānceļā. Ja atļautais ātrums 90 parasti jau pats braucu ar 95-96 un vienmēr brīnos ,mani apdzen daudzi aizmugurē braucošie ,vai tad viņi nezina ātrumu ar kādu drīkst pārvietoties.Tāpēc arī nositas tie simti ,brauktu visi cits aiz cita ,ievērojot distanci ,reti būtu avārijas.

    • Par traktoru tu pamanīji, tas parasti pa šoseju nobrauc pāris km. bet ir vēl viena suga. panesas garām kā vējš, pēc pāris km šis klunkurē pa priekšu uz 60. tukšā vietā apdzenu, aina skaidra- pļerkst pa telefonu, un vēl galvu groza, it kā tā varētu labāk redzēt sarunu biedru. Daudzos gados esmu pamanījis, ka krietna puse cilvēku nespēj vienlaikus pļurkstēt (kur esi, ko dari, vai atceries), un skatīties uz ceļu. Un ne tikai blondīnes, ir labi situēti kungi, kam to apvienot nesanāk. Paldies dievam, daļa no viņiem tikai kavē satiksmi, nevis izperd priekšā fūrai. Bet ne visi, kāds arī izšķīst kopā ar līdzbraucēju

      • priekš pļerkstēšanas ir domāta brīvroku sistēma. daļai tā kaut ko dod, bet daļai tiešām vajadzīga brīvsmadzeņu sistēma. rokas kur rokas, bet nodarboties ar diviem tematiem vienlaikus (kur esi, un kas notiek uz ceļa) tiešām resursu par maz. tikai to grūti laikus pamanīt, jo jebkurā eksāmenā ir tikai viens temats. un ar parastu blondumu ir par maz, lai CSDD eksāmena laikā sāktu runāties pa telefonu. uz ceļa gan varonības pietiek to darīt, arī plikpauriem un melnmatainiem

  12. Sen nebiju lasījis tik haotisku rakstu, kaut gan sižets varētu būt interesants.

    • Raksts ar profesionālu skatu uz ikdienas notikumiem ielās. Ja neesi šaurpierītis, ceru, ka apjauti tēmu par ko autors raksta un, varbūt, ka pat aizdomājies, kas mums katram darāms, lai situāciju labotu.

    • haotisks raksts liekas tiem, kas vairaak par 140 ziimeem nevar sacereet un pie naakoshajaam 140 ziimeem jau pazaudeejis domu ko teicis ieprieksheejaas 140 ziimees 🙂
      Raksts labs! Profesionaals, strukturizeets.

  13. … pāris stingerus 4 reiz gadā iebliezt pa tiem lielceļa kretiiniem un samiiziisies taa suga …

  14. Ar vienu noteikumu, protams. Šāds spēks kategoriski lietojams tikai un vienīgi rupjas agresijas apkarošanai.
    +++++++++++
    Šim pilnīgi pievienojos. Nieki ir šāds D, salīdzinot ar lielceļu kretīniem, kas tiešām ir savairojušies. Vai nu jauna paaudze parādījusies vai arī kāds beidzot ticis pie smalkāka auto un kaut kas sakāpis galvā, spiež uz smadzenēm. Lielceļu kretīnus – purnā apdzinējus, kur visiem jāvācas malā un jābremzē, tos gan vajag pa pilnu programmu. Bet – viegli nav. Tāpēc ar neķer.

  15. Ja tas ir tikai ātrums, tas ir viens, es teiktu nosacīts sīkums, protams, līdz noteiktiem apstākļiem. Ja tas ir necieņa pret pārējiem un citu noteikumu pārkāpumi, līnijas, joslas, sarkanie, kantēšana, utt, nu tad gan es atbalstu čakarēšanu.

  16. Tieši šāds pats “misters D.”vada melnu Mersedess auto ar nr. PO 63!!! Lāčplēša ielā remontu laikā, kur zīme 30!!!!, mauca ar vismaz 65, turklāt pāri pa dubulto nepārtraukto līniju, apdzenot abās uz centru ejošajās joslās esošās automašīnas un aizgriežot tām priekšā! Aizgrieza priekšā mašīnai, kurā atradās grūtniece 9.mēnesī!!!

  17. Pie mums LV, vispār sabiedrība ir slima !Un noteikumi un likumi ir priekš muļķiem ,vismaz tā dažiem liekas !

  18. Nekaunība ņem virsroku. Pārsvarā iebraucēji krievi,baltkrievi vietējie vismaz atvainojas.
    pagriezienus nerāda,izlien priekšā pārkāpjot nepārtraukto balto līniju,telefoni,planšetes…vēl tevi nolamā kad centies aizrādīt ka traucē,kavē pārvietošanos ar mašīnu.Baisi padomāt kas var notik ik sekundi.

  19. Video registratori šodien ir daudziem.To faili būtu izmantojami policijas darbā,lai sodītu tādus kretīnus.Neviens neesam enģeļi .Pārkāpjam ātrumu ,bet nevajag palikt par lopiem ,kuriem uzspļaut citiem un likumam jau ir norma.Droši vien jāsakārto likumdošana ,bet šādi varetu diezgan efektīgi cīnīties pret šādiem D.

    • tiešām videoreģistratori tagad ir jau daudziem – brīnos pat, ka nav katram, jo no ķīniešu internetveikaliem var nopirkt labu-labo verķi par nieka 10 EUR (tieši tāds pats LV veikalos gan maksā jau ~ 50,- ;-)).
      BET… pēc pašreizējās likumdošanas to ieraksti ir pilnīgi nevērtīgi – vari tikai pats (vai ģimenes lokā) skatīties! Tiko gribēsi izmantot, lai pierādītu kādam kaut ko, vai publicēsi failus publiskos resursos, tā visticamākais rezultāts būs …SODS par datu aizsardzības institūcijā (neatceros precīzu kantora nosaukumu) nereģistrētas iekārtas ierakstu nesankcionētu lietošanu!! Tā lūk!

  20. drošam pieder pasaule! Mēs dzīvojam tādā laikmetā. Sabiedriskjā transportā pusaudži ar “kuprīšiem” arī izgrūsta uz kājām nevarīgākos un ieņem stratēģiskās vietas.

  21. Un pēc tam ar čomiem gvelž ar stundām visādas kroplības, kaut pats glaunā uzvalkā!

  22. Sāciet tik publicēt “viņu varoņdarbus” – galu nesaredzēsiet! Dzīvojam demokrātiskā valstī, tāpēc aģitācija par totalitārām metodēm negūs atsaucību.

Ar motorizētu čemodānu var sasniegt ātrumu 13 km/hJa kādreiz lidostā radusies nepieciešamība dažu minūšu laikā nokļūt no viena termināļa uz otru, lai paspētu uz savu reisu, lielisks sabiedrotais būs motorizētais čemodāns "Modobag".
Radīts paroļu ģenerators, kuru hakeri nevarēs uzlauzt (2)Firma "Everykey", ko atbalstījis pats antivīrusu kompānijas "McAfee" dibinātājs Džons Makafī, izstrādājusi īpašu maziņu ierīci, kura ģenerē jaunu un drošu paroli ikreiz, kad vēlaties ienākt vienā no saviem interneta vietņu profiliem.
Ja gribi tilpumu. "LA" vērtē "Opel Zafira""Opel Zafira" tika prezentēta 1999. gadā un kopš tā laika ir toņa noteicēja septiņvietīgo kompaktvenu klasē. Pavisam šo gadu laikā saražots vairāk nekā 2,7 miljoni dažādu paaudžu Zafira automobiļu.
Vai Latvijas neceļu nākotne? (1)Par gada auto nominēt pikapu? Uz tādu izlēcienu žūrija nez vai būs spējīga
Draugiem Facebook Twitter Google+