Mobilā versija
Brīdinājums +0.7°C
Gunārs, Vladimirs, Gunis
Ceturtdiena, 8. decembris, 2016
20. aprīlis, 2012
Drukāt

Jāmaina sabiedrības attieksme par vērtībām

gimene_leta

Dažs pūš trauksmes taures, cits dimdina kapa zvanus, bet skaidrs ir viens – latviešu tauta iet mazumā. Ko nu darīt? Kas jādara, it kā būtu skaidrs, bet kā motivēt TO darīt? Būtiski ir panākt kardinālu visas tautas attieksmes maiņu. Ņemot talkā masu saziņas līdzekļus, radīt veselīgu mātes kultu.

 

Panākt, lai sabiedriskā doma nosaka, ka ģimene ar vairākiem bērniem pieder pie prestiža. Izklausās nedaudz patētiski un vecmodīgi, dažbrīd pat atgādina ulmaņlaikus, bet tomēr.

Avīzē lasīju kāda vīrieša atziņu – lai domātu par bērnu, nepieciešams pelnīt vismaz tūkstoti mēnesī. Respektējot kunga viedokli, vienlaikus nākas atzīt – šādi raugoties uz lietām, tauta vairumā neies. Zem saukļa “Vispirms labklājība un nodrošināta karjera, tad tikai bērni” jaunas atvases nerodas. Kāpēc būtu jāveido mātes kults? Apkārtesošo pozitīvai, saprotošai attieksmei ir liela, dažbrīd pat noteicoša nozīme. Vairāku bērnu ģimenei ir jākļūst par prestiža lietu. Nevis par traucēkli karjerai, nevis par atsevišķu meža dīvainīšu individuālo pasākumu, bet tieši par prestiža statusa rādītāju sabiedrībā. Prestižs ļoti iedarbojas uz vīrieša pašapziņu, viņi grib, lai tiem piederētu atzītas statusa lietas. Kādus prestiža etalonus slavina masu mediji? Vai tie ir vīri, kuriem pie katras rokas pa atvasei? Ne uz to pusi! Tiek aprakstītas dārgas izpriecas, ekskluzīvi spēkrati, elegantas privātmājas un smukas meitenes, tautā sauktas par “zaķiem”. Veiksmīga biznesa karjera un izglītība, kuru jābrauc iegūt ārzemēs. Bērni un mammas atrodamas mazuļu audzināšanai domātos žurnālos. Bet vajadzētu panākt, lai prestiži būtu ierasties pasākumā ar sievu, kura gaida mazuli.

 

Šobrīd grūtniece masu medijos redzama vien tad, ja tā ir sabiedrībā pazīstama persona, vai arī ja piecpadsmitgadīgai jaunkundzei bērnu pagādājis piecdesmitgadīgs naudas maiss. Tiek apmierināta lēta ziņkāre, sensācija kļūst par preci, ko var veiksmīgi iztirgot. Žurnāla tirāža ceļas, pārdošanas apjomi kāpj. Peļņas vārdā pozitīvais tiek pavērsts savā pretmetā.

 

Vajadzētu panākt, ka vīrieša apziņā grūta sieviete ir pati skaistākā uz pasaules! Un to var panākt! Eiropā tas ir darīts ne vienu reizi vien. Renesanses laikmetā lielāko daļu no Madonnām mākslinieki attēloja mātes cerībās. Pēc simtgadu kara dāmas kleitām priekšpusē veidoja polsterus, lai siluets atgādinātu grūtnieci. Gaidīt bērnu – tas ilgstošajos karos izpostītajā Eiropā bija modē! Šodienas vārdiem runājot, tie visi bija sabiedriskās domas veidošanas pasākumi.

Tas nav viegli. Iedomājieties – vīriešu dzīves stila žurnālos, tādos kā “Klubs” vai “Pleibojs”, pēkšņi dāmas mātes cerībās. Izdevēji dzers sirds drapes un sauks – tā ir finansiāla pašnāvība! Gadiem ir pētīts un izpētīts, ko tie vīrieši grib, šo viņi nepirks! Bet, ja ar laiku ieietos, ja latviešu vīrieši grūtniecē saskatītu patieso un augstāko skaistumu, tad arī sievietes daudz drošāk laistu pasaulē bērniņu. Tā būtu kolosāla pozitīva motivācija

Vīrietim par ģimeni jāgādā. Ja panāktu, ka prestiža ir ģimene, tad statusa uzturēšanai paredzētā nauda tiktu atdota ģimenei. Un, saprotama lieta, mātes kulta kopšanai ir vajadzīgi arī līdzekļi. Pabalstiem, medicīniskajai aprūpei, bērnudārziem. Radināšanai pie domas, ka bērns nav traucēklis, bet neizsīkstoša prieka avots.

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+