Publicitātes foto

Jānis Avotiņš populārāks par Rērihu un Rozentālu 0

Mūkusalas Mākslas salona kūrēto Zuzānu kolekcijas izstādi “TOP no top” Latvijas Nacionālā mākslas muzeja Lielajā zālē apskatījuši 20 183 apmeklētāji – vidēji dienā mākslas pērles novērtējuši 448 apmeklētāji, vēsta izstādes veidotāji.

Reklāma
Reklāma
Notriektā tautumeita 6
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Lasīt citas ziņas

Izstāde “TOP no top” aicināja apmeklētājus mākslu paņemt arī līdzi, nosūtot sev vai draugiem bezmaksas pastkarti ar mākslas darbu reprodukcijām. Kopumā nosūtīti 5 000 pastkaršu. Pārsvarā tās aizceļoja pie adresātiem Rīgā un citur Latvijā, kā arī uz ārvalstīm – Vāciju, Lielbritāniju, Skandināvijas valstīm, Nīderlandi, ASV, Kanādu, Austrāliju, Ķīnu, Japānu, Pakistānu u.c.

Pastkartītes ar skatiem no gleznotāju Jaņa Rozentāla, Konrāda Ubāna un Karla Gotharda Grasa skaistākajiem ceļojumiem tika izmantotas dažādiem mērķiem: ārzemju viesi vēstīja draugiem par skaisto izstādi un muzeju, mazbērni sūtīja sveicienus vecvecākiem un slepenie pielūdzēji sūtīja neparakstītas ziņas savām simpātijām.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tikpat aizrautīgi izstādes apmeklētāji izmantoja iespēju paņemt mākslu līdzi arī digitālā formā – ar īpaši radītas aplikācijas starpniecību nosūtot sev personīgo TOP 10 jeb desmit mīļākos izstādes darbus. Apkopojot visbiežāk nosūtīto virtuālo gleznu statistiku, nepārspēts skatītāju mīlulis bija Jānis Avotiņš ar darbu “Nekas no nekā” (2008), aiz sevis atstājot Nikolaja Rēriha darbu “Kalni” (ap 1930./1940. g.) un Jaņa Rozentāla “Peldētājas Kapri salā” (1913).

Jāņa Avotiņa lielizmēra (326 x 580 cm) gleznu skatītāji arī visvairāk dokumentējuši sociālajā tīklā “Instagram”, pastāstīja Mūkusalas Mākslas salona pārstāve Agnese Kleina.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.