Mobilā versija
-0.3°C
Meta, Sniedze
Piektdiena, 2. decembris, 2016
16. augusts, 2013
Drukāt

Jau tagad liela ārzemju mediju interese par Rīgu kā Eiropas kultūras galvaspilsētu

LETALETA

Jau vairākus mēnešus, pirms Rīga 2014.gada 1.janvārī kļūs par Eiropas kultūras galvaspilsētu, ārvalstu mediji ir ļoti ieinteresēti tās programmas un citu Latvijas aktualitāšu atspoguļošanā, sacīja Latvijas Institūta (LI) direktore Karina Pētersone.

 

“Pirmā mediju interese par Rīgas apmeklēšanu parādījās jau pērn, taču par pirmajām nopietnajām vizītēm varam sākt runāt šovasar,” skaidro Pētersone.

Pēdējo divu mēnešu laikā LI un nodibinājums “Rīga 2014” organizējis jau 16 ārvalstu žurnālistu delegāciju vizītes, tostarp tādiem starptautiski zināmiem medijiem kā “China Daily”, Vīnes Radio, radio “ARD”, BBC, GEO, “arte TV”, ziņu aģentūra DPA un citiem.

“Tā ir ievērojama publicitātes iespēja visai Latvijai, jo daudziem no šiem medijiem auditorija ir mērāma miljonos,” norāda LI direktore, vienlaikus piebilstot, ka ne mazāk svarīgi esot, ka šie cilvēki par Rīgu un Latviju uzzinās pozitīvā gaismā.

Tiesa, tā kā žurnālisti darbu plānojot mēnešiem uz priekšu, publikācijas un raidījumi par Rīgu kā Eiropas kultūras galvaspilsētu lielākajā daļā gadījumu tiks publicēti rudens pusē, kad tuvosies programmas “force majeure” atklāšana.

Izvērtējot, kuru mediju žurnālistus aicināt, primāri tiek domāts par Eiropas valstīm, taču svarīgi esot uzrunāt arī reģionus, kuros par Latviju zina maz. Tāpēc LI sadarbībā ar Ārlietu ministriju un Latvijas vēstniecību un goda konsulu tīklu plānos žurnālistu vizītes, piemēram, no ASV un Āzijas. “Žurnālistu interesi sakāpina arī tas, ka nākamgad jūlijā Rīgā notiks Pasaules koru olimpiāde, kas ir ārkārtīgi skaists, liels un starptautiski nozīmīgs pasākums, kas lieliski sader ar kultūras galvaspilsētas tēmu,” stāsta Pētersone.

Vienlaikus žurnālistiem, kuri ierodas Latvijā, LI nodrošinot arī informāciju par eiro ieviešanu Latvijā un Latviju kā prezidējošo valsti Eiropas Savienības (ES) Padomē 2015.gadā. Tas tiek darīts, lai interese par Latviju ārvalstu medijos būtu daudzpusīga.

Pētersone skaidro, ka daži mediji izvēlas uz vietas veidot reportāžas arī par eiro ieviešanu Latvijā, kas žurnālistiem esot pateicīgs temats, jo sabiedrības viedoklis par to ir stipri sašķelts un sasaucas ar līdzīgām noskaņām visā Eiropā. Vienlaikus no ārzemju mediju puses šis Latvijas solis tiekot uztverts arī ar cerību par situācijas uzlabošanos eirozonā, ņemot vērā mūsu valsts makroekonomiskos rādītājus, taču Latvijas iedzīvotāju intervijas ārzemju medijiem liecinot par vēl nepieciešamo darbu sabiedrības informēšanā par eiro ieviešanu.

Žurnālistu uzņemšana notiek ciešā sadarbībā ar nodibinājumu “Rīga 2014”, kuri nodrošina visu informāciju par gaidāmajiem notikumiem, kā arī Rīgas tūrisma attīstības biroju, Tūrisma attīstības valsts aģentūru un citām partnerības un kultūras organizācijām.

Kopumā ārvalstu žurnālistu delegāciju uzaicināšanai šogad “Rīga 2014” pasākumu atspoguļošanai valsts budžetā apstiprināti 17 520 lati.

Jau ziņots, ka LI veiktā monitoringa dati liecina, ka no lielāko ārvalstu mediju tiešsaistes publikācijām, kas 2013.gada pirmajos sešos mēnešos pieminējušas Latviju, 79% bijušas ar pozitīvu ievirzi.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+