Foto – LETA

“Zaķu” kļuvis mazāk. “LA” reidā ar biļešu kontrolieriem Rīgas sabiedriskajā transportā 5

“Būs laba mācība, jo 20 eiro man ir diezgan liela nauda,” teic piektdienas vakarā galvaspilsētas sabiedriskajā transportā pieķertā bezbiļetniece, kura vēlējās palikt anonīma. Parasti viņa biļeti iegādājoties, šoreiz steigusies, neesot paguvusi to izdarīt. Viņai jāmaksā tik daudz, jo kopš 20. februāra “Rīgas satiksmes” (“RS”) autobusu, tramvaju un trolejbusu pasažieriem braukšana bez biļetes iznāk stipri dārgs pasākums – jāmaksā sods 20 – 50 eiro apmērā.

Reklāma
Reklāma
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 24
Putins ir izmēģinājis jaunu “superieroci”, kādu pasaule “vēl nav redzējusi” 154
Lasīt citas ziņas

“Lai cik nepatīkama būtu situācija, apzinos, ka pie manas aizmāršības nav vainojami biļešu kontrolieri, turklāt ne jau viņi nosaka biļešu cenas,” spriež sodītā rīdziniece, kurai pret kontroles darbiniekiem neesot nekādu iebildumu – viņi vienkārši dara savu darbu.

Bezbiļetnieku mazāk

Dienā, kad stājas spēkā jaunie sodi bezbiļetniekiem, vairākas stundas pavadu kopā ar “RS” biļešu kontrolieru brigādi – Maksimu Romančuku un Ilzi Vucinu. Šī reida laikā atklājas vien daži “zaķi”, kuriem tiek izrakstītas soda kvītis. Arī biļešu kontroliere I. Vucina secina: “Kopš biļešu cenas sabiedriskajā transportā paaugstinātas, bezbiļetnieku kļuvis mazāk.” Atgādināšu, ka biļešu cena Rīgas sabiedriskajā transportā tika pacelta 1. februārī no 0,60 līdz 1,15 eiro par braucienu. Bet 20 dienas pēc tam stājušies spēkā arī jaunie sodi. Jāņem arī vērā, ka daudzi rīdzinieki pagaidām vēl izmanto iepriekš iegādātās biļetes, kas ļauj braukt par veco cenu – 60 eirocentiem. Šāda iespēja ir līdz februāra beigām. No 1. marta par neizlietotajām biļetēm “RS” klientu centros varēs atgūt naudu, bet braukšanai tās vairs nebūs derīgas.

CITI ŠOBRĪD LASA
“Manuprāt, jaunā biļešu cenu politika ir vairojusi mēnešbiļešu īpašnieku skaitu. Tas ir loģiski, jo ilgtermiņā mēnešbiļetes sanāk lētāks un izdevīgāks ieguldījums,” vērtē I. Vucina, piebilsot, ka tie ir tikai viņas pirmie novērojumi. Viņa novērojusi, ka bailes no iespējamā soda disciplinējušas arī, piemēram, skolēnus. Lai arī viņiem par braucienu nav jāmaksā, tomēr e-talons ir jāreģistrē. Tagad šo pienākumu jaunieši veicot daudz apzinīgāk. Arī viņiem par nereģistrētu braucienu jāmaksā sods.
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.