Jauna cilvēka piedzīvojumi ar laimīgām beigām 0

Jauno gadu Dailes teātris atklāj Kamerzalē – 7. janvārī gaidāma pirmizrāde režisora Regnāra Vaivara jauniestudējumam „Pusslepkava”. Krievu dramaturga un scenārista Aleksandra Molčanova mūsdienīgam stāstam par mūsdienu jauniešiem. Izrāde par jauna cilvēka piedzīvojumiem – ne tikai jauniešiem. Stāstā, kura žanrs pieteikts kā „izrāde laimīgām beigām” galvenajā lomā – Dailes teātra jaunais aktieris Kaspars Zāle.

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 13
NATO admirālis atklāj, vai ir pazīmes, ka Krievija tuvākajā laikā plāno iebrukt kādā no NATO valstīm
VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
Lasīt citas ziņas

„Lādzīgais „lohs” Andrejs kāršu spēlē ir zaudējis pamatīgu naudas summu „alfa-tēviņam” Pokeram (Artūrs Dīcis). Vispār šim Pokeram zaudē visi, ne jau tikai Andrejs. Neko darīt, parāds kaut kā būs jānolīdzina. Nokļūstot ekstremālos apstākļos, nākas tikt skaidrībā par daudzām morālām dilemmām,” vēstīts izrādes pieteikumā.

Galvenajā, 19 gadus vecā studenta Andreja lomā izrādē spēlē jaunais Dailes teātra aktieris Kaspars Zāle, kurš šīs sezonas sākumā papildināja teātra štata aktieru rindas. Aktieris stāsta, pirmoreiz ar krievu rakstnieka Aleksandra Molčanova darbu (oriģinālā – „Slepkava”) sastapies jau aktieru studiju otrajā kursā, toreiz darba fragmentus iestudēja kursabiedrs. „Toreiz gan plašs priekšstats par darbu neradās, tagad esam to izanalizējuši līdz kaulam, un strādājam vaiga sviedros,” stāsta Kaspars.

CITI ŠOBRĪD LASA

„No draudīgā nosaukuma nevajadzētu nobīties,” skaidro Kaspars. „Andrejs ir jaunietis, kurš iebraucis pilsētā no laukiem. Šis ir stāsts par viņa sapņiem, par to, kā ko viņš domā, tur, „kojās” dzīvojot – par dzīvi, par Dievu. Ir viņš, vai nav. Par to, kas mūs šeit regulē. Protams, šis ir arī stāsts par uzdrīkstēšanos un to, kā pārkāpt baiļu slieksnim. Protams, arī par mīlestību,” atklāj jaunais aktieris. Viņš norāda, ka izrādē ainotā situācija esot ļoti pazīstama jebkuram no mums, tāpēc nav nozīmes tam, ka notikumi risinās Krievijā – tikpat labi tas varētu notikt arī pie mums. Varbūt tur ir specifiskāki reliģiskie uzskati – piederības apziņa reliģijai. Varbūt arī fakts, ka Krievijā jaunam cilvēkam izsisties ir vel grūtāk nekā šeit, jo konkurence ir lielāka. Tomēr būtiskas tomēr ir tēmas, par ko runājam izrādē. Ļoti svarīga ir Andreja mammas loma, ko lieliski spēlē Indra Briķe, svarīgs ir viņas skats uz jauniešiem. Izrādē runājam par vecāku lomu, par ģimeni, vidi, kas veido cilvēku. Domāju, interesanti paskatīties uz to tāpēc būs ne tikai jauniešiem, kuri varbūt atpazīs sevi, bet dažādu vecumu skatītājiem. Ikvienam taču ir bijušas jaunības dienas, ikviens ir vairāk vai mazāk cīnījies par saviem sapņiem. Laiki, vieta var mainīties, taču problēmas ikvienam no mums paliek tās pašas.”

Kaspara paša kontā jau ir divas augstākās izglītības – gan Tehniskās Universitātes funkcionālā dizaina, gan Kultūras Akadēmijas aktiera diplomi, un viņš atzīst, ka studenta dzīve viņam nav sveša. „Ir viegli identificēties ar Andreju. Protams, veidojot ikvienu lomu, aktieris to izdzīvo, „izlaiž” caur sevi, savu dzīves pieredzi, atmiņām, domām. Tas ir neizbēgami. Pats esmu mācījies divās augstskolās, bijis dažādās vidēs. Laikam visspilgtākie iespaidi nāk no Rīgas amatniecības vidusskolas, kur satikās pilsētas un lauku jaunieši, kuri ieradušies piepildīt savus sapņus. Uz skaidrs, ka tie var arī nepiepildīties. Kāds var arī salūzt.”

„Man ir ārkārtīgi interesanti strādāt kopā ar Regnāru. Gan viņam, gan man galvenais ir darbs, un šajā ziņā labi saprotamies. Vienkārši strādājam,” stāsta Kaspars. Sezonas otrajā pusē viņu redzēsim galvenajās lomās gan Dmitrija Petrenko iestudētajā izrādē „Čuhņa”, gan – debitējot galvenajā lomā uz Lielās zāles skatuves Dž. Dž. Džilindžera veidotajā komēdijā „Reāli sliktie puiši”. „Sajūta, ka tev dod lomas, ir ļoti laba, un nav tik svarīgi, vai tās ir galvenās, priecājos, ka man ir darbs – varu piepildīt savas ieceres, īstenot sevi.” atzīst jaunais aktieris.

Varbūt noder

Režisors – Regnārs Vaivars

Scenogrāfs – Aigars Ozoliņš

Kostīmu māksliniece – Anta Priedīte

Lomās: Kaspars Zāle, Artūrs Dīcis, Inita Dzelme, Indra Briķe.

Izrādes: 7. I 19.00; 10. I 18.00; 20. I 19.00; 4. II 19.00; 12. II 19.00.