Mobilā versija
+4.5°C
Aleksandrs, Doloresa
Sestdiena, 18. novembris, 2017
22. augusts, 2017
Drukāt

Jaunajā sezonā vairākos teātros būtiskas izmaiņas štatā (8)

Foto: LETAFoto: LETA

Varis Piņķis ir viens no sešiem aktieriem, kurus JRT mākslinieciskais vadītājs Alvis Hermanis pārcēlis ārštatā.

Tēmu loku izvērsumu teātrī jaunajā sezonā, kas jau sākusies ar “Lūci” Valmierā, varētu raksturot robežās “no Brigaderes līdz Ļeņinam”. Jauna teātra sezona vienmēr raisa interesi – kādi autori ieraudzīs skatuves gaismu, kuriem režisoriem tiks uzticēti iestudējumi un par ko teātris tajā runās.

Viens no lielākajiem notikumiem, protams, Indras Rogas kļūšana par Valmieras teātra māksliniecisko vadītāju. Kā teic Evita Sniedze, viņai pievilcīga likusies Rogas jaunā vīzija, vienlaikus nesalaužot veco, saglabājot to, ko darījis Lūcis, Ķimele, Kroders un spējot to iepludināt savā jaunajā vīzijā. Jaunajā Rīgas teātrī ar šo sezonu sāks strādāt literārās daļas vadītāja Margarita Zieda.

Nacionālajā teātrī noslēgts terminēts darba līgums uz gadu ar četriem jauniem aktieriem Igoru Šelegovski, Kārli Reijeru, Ilvu Centeri un Madaru Bori. Arī Valmieras teātrī štatu papildinājuši pieci jauni aktieri Pauls Iklāvs, Uldis Sniķers, Klinta Leja, Kārlis Arnolds Avots un Elīna Dambe, kura jau pērn piedalījās divās izrādēs – Reiņa Suhanova iestudētajā “Pazudušajā dēlā” un pie Regnāra Vaivara uzvedumā “Klusa nakts, dzēra nakts”. “Man ir brīnišķīga grimētava, un es jūtos laimīga,” sacīja Elīna Dambe.

Jaunajā Rīgas teātrī štatā uzņemts viens jauns aktieris – Toms Veličko, kuram uzticēta galvenā loma jau minētajā Kafkas “Procesā”. Kā sacīja Alvis Hermanis, svarīgi, lai talantīgs jauns aktieris sāktu uzreiz ar pamatīgu aktierdarbu, kā diemžēl nesanāca ar to paaudzi, kura JRT pievienojās pirms desmit gadiem, jo iepriekšējā paaudze pēc vecuma viņiem bijusi pārāk tuvu. Un tā “pēc savstarpējas vienošanās” seši JRT aktieri – Edgars Samītis, Gatis Gāga, Iveta Pole, Liene Šmukste, Varis Piņķis un Andis Strods – pārvietoti ārštatā.

“To pateikt viņiem nebija viegli, un iepriekšējā vakarā es smagi piedzēros”, atzinās Alvis Hermanis. Kā saprotams, ārštatā aktieris nesaņem ikmēneša algu, bet tikai atlīdzību par nospēlētām lomām. Uz ārštatu minētie mākslinieki pārlikti nevis tādēļ, ka būtu slikti aktieri, bet tāpēc, ka nav izturējuši konkurenci JRT trupas ietvaros.

Protams, minētie aktieri arī turpmāk spēlēs JRT, ja to vēlēsies režisori. Piemēram, Uldis Tīrons uzstājis, ka viņam ļoti vajag Vari Piņķi, un viņš jau piedalās mēģinājumos.” Katra teātra iekšējā ideoloģija ir atkarīga no viena cilvēka – mākslinieciskā vadītāja, kas ir totāli subjektīva lieta”, neslēpj Alvis Hermanis. “Mēs atrodamie mākslas teritorijā, kur nerīkosim nekādu tautas balsošanu, ar kuriem aktieriem sadarboties un ar kuriem ne…”

Plašāk par jauno teātru sezonu lasiet 22. augusta “Kultūrzīmēs” vai e-izdevumā.

Pievienot komentāru

Komentāri (8)

  1. hermaņa liekuliba ir fantastiska Atbildēt

    kad dailes teātris aktierus pārcēla ārštatā, tad hermanis bija rējeju pirmajās rindās -kā nu tā var. kad tagad dara to pats tad argumenti jau tie paši kas dailes vadībai, bet viš lūk pārdzivo, piedzeras drosmei:) sūdabrālis .

  2. Brīnos vienīgi par Ivetas Poles pārcelšanu JRT ārštatā un Indru Rogu kā Valmieras teātra māksliniecisko vadītāju. Nezinot aizkulises, to tiešām grūti saprast.

  3. LA, vai jums ir padomdevējs par latviešu valodas lietojumu? Atbildēt

    ak tad “štats” !!! :))) …. Vienreizēji! No kurienes šī Vita Krauja ir izlīdusi ar šādu valodu? No mucas, kurā visu laiku ir dzīvojusi? Ārprāts! ….

    • Par ko ņemšanās? Mani pārsteidz dažu aktieru pārcelšana ārštatā, bet stulbā piekasīšanās par vārdu llietojumu ir sava veida aprobežotība, zināms seklums.

  4. Valsts sākas no partiju sponsoriem, bet teātri no režisoriem.

  5. Vai teātriem nevajadzētu balstīties uz KVALITATĪVU mākslas teorijas realizāciju, nevis izdabāt modernismiem un neizglītotas proletāriskas publikas gaumēm ?
    IMHO Latvijas mākslai pietrūkst emocionalitātes, kā, piemēram krievu un franču teātriem, bet dominē didaktisms vājā izpildījumā.
    Publika jāaudzina ar kvalitāti.

  6. Varbūt balsošanu vajag par režisoriem, nevis aktieriem???

Draugiem Facebook Twitter Google+