Mobilā versija
-3.6°C
Tenis, Dravis
Otrdiena, 17. janvāris, 2017
30. septembris, 2014
Drukāt

Konkursa “Latvijas Gada auto 2015” pretendents: jaunākais no “Cherokee” cilts

Publicitātes fotoPublicitātes foto

Jaunais "Cherokee" krietni atšķiras no saviem robustajiem priekšgājējiem.

Apvidus automobilis “Jeep Cherokee” var lepoties ar četrdesmit gadu vēsturi, kas atstājusi iespaidu uz šāda tipa spēkratu attīstību visā pasaulē. Ziemeļamerikas indiāņu ciltij par godu nosauktajam džipam nesen iznācis piektās paaudzes modelis, kurš pieteikts arī konkursam “Latvijas Gada auto 2015”.

“Cherokee” mēs iepazinām pēc kantainā otrās paaudzes modeļa, kurš uz konveijera noturējās samērā ilgi – no 1984. līdz 2001. gadam. Būtībā tieši šis modelis uzskatāms par SUV (Sport Utility Vehicle) tipa automobiļu modes aizsācēju. Arī iepriekšējās paaudzes “Cherokee” bija ieturēts klasiski robustajā “Jeep” stilā.

Turpretī jaunais “Cherokee” gan vizuāli, gan tehniski ir tipisks mūsdienu krosovers, kuram ar priekšgājējiem kopīgs tikai nosaukums un daži dizaina elementi, piemēram, tradicionālā septiņu vertikālo iedaļu radiatora reste. Pie markas korporatīvā stila var pieskaitīt arī trapecveida riteņu arkas. Kopumā priekšdaļas noformējums ar šaurajiem lukturiem pirmajā brīdī šķiet ļoti savdabīgs, it īpaši bildēs. Tiesa, dabā automobilis izskatās visnotaļ labi. Iespaids gan ir pavisam citādāks nekā no lielākā brāļa “Grand Cherokee”. Toties ir skaidri redzams, ka dizaineriem nav bijis uzdevums radīt granda samazinātu kopiju, bet gan stilīgu krosoveru. Turklāt jaunais modelis pēc izmēriem nedaudz pāraudzis priekšteci, tā ka to nu nekādi nevar saukt par mazu džipiņu.

Salona apdares ziņā jaunais “Cherokee” spēris platu soli kvalitātes virzienā. Interjerā valda mājīga atmosfēra, par ko gādā kvalitatīvi apdares materiāli un patīkams dizains. Stūres un priekšējā paneļa viduskonsoles dizains ir aizgūts no “Grand Cherokee”, arī modernā multimediju sistēma ar 8,4 collu skārienjutīgo ekrānu ir tāda pati. Ietilpība un ērtības ir visai augstā līmenī, aizmugures sēdekļiem var regulēt atzveltnes slīpumu, tos var bīdīt arī garenvirzienā. Bagāžnieks ir gana liels – salokot aizmugures sēdekļus, no standarta 591 litra var iegūt 1267 litru ietilpības kravas telpu ar gludu grīdu.

Bezceļa braukšanai palīdz pilnpiedziņa ar pazemināto pārnesumu un aizmugures diferenciāļa bloķēšanu. Tāpat ir kalnā augšup uzsākšanas un lejup braukšanas palīgsistēmas.

Eiropā par “Cherokee” bāzes motoru var uzskatīt 2,0 litru dīzeļdzinēju ar 140 vai 170 zirgspēku jaudu. Vēl pieejams V6 3,2 litru (272 ZS) benzīnnieks. Pašā vienkāršākajā variantā “Cherokee” ir ar priekšpiedziņu un sešpakāpju mehānisko pārnesumkārbu, bet pilnpiedziņa var būt komplektā ar jaudīgāko dīzeli vai benzīna motoru un deviņpakāpju automātisko pārnesumkārbu. Ražotāja norādītais vidējais degvielas patēriņš mazākajam dīzeļdzinējam priekšpiedziņas versijā ir 5,3 litri uz 100 km, kas ir tuvu reālajam patēriņam. Tātad taupīgs motors, kas turklāt nodrošina visnotaļ pieņemamu dinamiku.

“Jeep Cherokee” sākuma cena ir 33 400 eiro.

Pievienot komentāru

Kāpēc uz auto slotiņām uzvilkt zeķes un vēl pāris noderīgi padomi ziemai (1)Domājams, ka autovadītāji piekritīs – ziema nav pats patīkamākais gadalaiks.
“Google” TOP 10 meklētākie vārdi no Latvijas (1)Tīmekļa meklēšanas vietne “Google” publiskojusi Latvijā meklētākos atslēgvārdus 2016. gadā. * pokemon go * euro 2016 * iphone 7 * eurovision 2016
Draugiem Facebook Twitter Google+