Mobilā versija
-2.2°C
Niklāvs, Nikola, Nikolajs, Niks
Otrdiena, 6. decembris, 2016
30. septembris, 2014
Drukāt

Konkursa “Latvijas Gada auto 2015” pretendents: jaunākais no “Cherokee” cilts

Publicitātes fotoPublicitātes foto

Jaunais "Cherokee" krietni atšķiras no saviem robustajiem priekšgājējiem.

Apvidus automobilis “Jeep Cherokee” var lepoties ar četrdesmit gadu vēsturi, kas atstājusi iespaidu uz šāda tipa spēkratu attīstību visā pasaulē. Ziemeļamerikas indiāņu ciltij par godu nosauktajam džipam nesen iznācis piektās paaudzes modelis, kurš pieteikts arī konkursam “Latvijas Gada auto 2015”.

“Cherokee” mēs iepazinām pēc kantainā otrās paaudzes modeļa, kurš uz konveijera noturējās samērā ilgi – no 1984. līdz 2001. gadam. Būtībā tieši šis modelis uzskatāms par SUV (Sport Utility Vehicle) tipa automobiļu modes aizsācēju. Arī iepriekšējās paaudzes “Cherokee” bija ieturēts klasiski robustajā “Jeep” stilā.

Turpretī jaunais “Cherokee” gan vizuāli, gan tehniski ir tipisks mūsdienu krosovers, kuram ar priekšgājējiem kopīgs tikai nosaukums un daži dizaina elementi, piemēram, tradicionālā septiņu vertikālo iedaļu radiatora reste. Pie markas korporatīvā stila var pieskaitīt arī trapecveida riteņu arkas. Kopumā priekšdaļas noformējums ar šaurajiem lukturiem pirmajā brīdī šķiet ļoti savdabīgs, it īpaši bildēs. Tiesa, dabā automobilis izskatās visnotaļ labi. Iespaids gan ir pavisam citādāks nekā no lielākā brāļa “Grand Cherokee”. Toties ir skaidri redzams, ka dizaineriem nav bijis uzdevums radīt granda samazinātu kopiju, bet gan stilīgu krosoveru. Turklāt jaunais modelis pēc izmēriem nedaudz pāraudzis priekšteci, tā ka to nu nekādi nevar saukt par mazu džipiņu.

Salona apdares ziņā jaunais “Cherokee” spēris platu soli kvalitātes virzienā. Interjerā valda mājīga atmosfēra, par ko gādā kvalitatīvi apdares materiāli un patīkams dizains. Stūres un priekšējā paneļa viduskonsoles dizains ir aizgūts no “Grand Cherokee”, arī modernā multimediju sistēma ar 8,4 collu skārienjutīgo ekrānu ir tāda pati. Ietilpība un ērtības ir visai augstā līmenī, aizmugures sēdekļiem var regulēt atzveltnes slīpumu, tos var bīdīt arī garenvirzienā. Bagāžnieks ir gana liels – salokot aizmugures sēdekļus, no standarta 591 litra var iegūt 1267 litru ietilpības kravas telpu ar gludu grīdu.

Bezceļa braukšanai palīdz pilnpiedziņa ar pazemināto pārnesumu un aizmugures diferenciāļa bloķēšanu. Tāpat ir kalnā augšup uzsākšanas un lejup braukšanas palīgsistēmas.

Eiropā par “Cherokee” bāzes motoru var uzskatīt 2,0 litru dīzeļdzinēju ar 140 vai 170 zirgspēku jaudu. Vēl pieejams V6 3,2 litru (272 ZS) benzīnnieks. Pašā vienkāršākajā variantā “Cherokee” ir ar priekšpiedziņu un sešpakāpju mehānisko pārnesumkārbu, bet pilnpiedziņa var būt komplektā ar jaudīgāko dīzeli vai benzīna motoru un deviņpakāpju automātisko pārnesumkārbu. Ražotāja norādītais vidējais degvielas patēriņš mazākajam dīzeļdzinējam priekšpiedziņas versijā ir 5,3 litri uz 100 km, kas ir tuvu reālajam patēriņam. Tātad taupīgs motors, kas turklāt nodrošina visnotaļ pieņemamu dinamiku.

“Jeep Cherokee” sākuma cena ir 33 400 eiro.

Pievienot komentāru

Ar motorizētu čemodānu var sasniegt ātrumu 13 km/hJa kādreiz lidostā radusies nepieciešamība dažu minūšu laikā nokļūt no viena termināļa uz otru, lai paspētu uz savu reisu, lielisks sabiedrotais būs motorizētais čemodāns "Modobag".
Vietnes "nozagts.com" un "Toma joki" nonākušas arī Drošības policijas redzeslokāSavstarpēji saistītās interneta vietnes "nozagts.com" un "ukradeno.com", kā arī viena no populārākajām sociālā tīkla "Facebook" lapām latviešu valodā "Toma joki" ir Drošības policijas redzeslokā, tomēr dienesta pārstāvji nekomentē šo interneta resursu saistību ar personām, kas saņem Krievijas finansējumu un izplata Krievijas ideoloģisko propagandu.
FOTO: Divi BMW "nesadala" Marijas ielu; viens ietriecas graustā (2)Pēc divu "BMW" automašīnu sadursmes Elizabetes un Marijas ielas krustojumā šovakar, viena no tām ietriecās Marijas ielas graustā.
Uzmanību, šoferīši! Rīt darbu uzsāks vēl 20 stacionārie fotoradari; arī Grobiņā, Līgatnē, Rubenē (5)Pamatojoties uz Ministru kabineta 8.novembra konceptuālo ziņojumu par stacionāro fotoradaru ieviešanas gaitu, otrdien, 6.decembrī uz Latvija autoceļiem sāks darboties otrajā kārtā paredzētie 20 stacionārie fotoradari.
Draugiem Facebook Twitter Google+