Mobilā versija
-4.0°C
Baiba, Barbara, Barba
Svētdiena, 4. decembris, 2016
8. augusts, 2013
Drukāt

Jaunās prasības kravu pārvadājumos draud ar rindām uz robežas

SERBIA-CROATIA-EU-TRANSPORTATION

Trucks wait on July 3, 2013, forming a more than 8 kms long line, near the Batrovci border crossing between Serbia and Croatia,. Trucks were backed up for 15-kilometres (nine-miles) at Serbia's border with Croatia on July 2 as Croatian customs officers struggled with technical problems linked to the country joining the EU on July 1. Some 1,200 drivers from Balkan countries and beyond were stuck at the Batrovci border crossing, waiting for the Croatian customs system to be successfully synchronized with the European Union network. AFP PHOTO / ANDREJ ISAKOVIC

Rīga, 8.aug., NOZARE.LV. No 2013.gada 14.augusta pārvadājumos Krievijā TIR karneti nebūs iespējams izmantot kā galvojumu dokumentu, informē Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Sabiedrisko attiecību daļa. Jaunās prasības var izraisīt rindu veidošanos uz kaimiņvalsts robežas.

Iebraucot Krievijā, pārvadātājam būs jāiesniedz papildu galvojums vai jānoformē tranzīta procedūra vispārējā kārtībā, vai prece būs jāatmuito robežšķērsošanas vietā, vai jāizvēlas preču konvojēšana uz tuvāko pierobežā esošo muitošanas centru.

Atbilstoši Krievijas Muitas dienesta sniegtajai informācijai, ja trīs stundu laikā pēc iebraukšanas Krievijas Federācijā robežšķērsošanas vietā pārvadātājs nevarēs izpildīt jaunās prasības, krava tiks nosūtīta atpakaļ uz Latviju.

Atpakaļ nosūtītajām kravām ir jāiesniedz ievešanas kopsavilkuma deklarācija un nekavējoties jāpiemēro muitas procedūra preču ievešanai Eiropas Savienībā.

VID informē, ka ieviestie ierobežojumi var izraisīt autotransporta dīkstāvi un rindu veidošanos Latvijas un Krievijas robežšķērsošanas vietās.

Pārvadātāju asociācijas “Latvijas auto” prezidents Valdis Trēziņš norāda, ka problēmas būs, jo neviena puse neesot gatava jaunajai situācijai – ne pārvadātāji, ne Krievijas un Latvijas muita, ne arī kravu saņēmējs Krievijā.

“Ja no 14.augusta tiešām tiks ieviesta jaunā kārtība, būs lielas nesaprašanas un problēmas, īpaši Latvijas muitai. Ja bez TIR karnetes nebūs cita nodrošinājuma, krava tiks griezta atpakaļ. Jautājums, ko darīs Latvijas muita, ja kravas masveidā tiks grieztas atpakaļ. Vai muita spēs to “norīt”, ja veidosies rindas arī mūsu pusē, un skaidrs, ka pārvadātāji izteiks neapmierinātību,” retoriski jautā Trēziņš. Savukārt citu kravu nodrošinājumu saņemt neesot tik vienkārši, jo tas ir atkarīgs arī no kravu saņēmēja Krievijā.

Tomēr Trēziņš cer, ka “vēl būs kādas korekcijas tuvākajās dienās, ņemot vērā to, ka Krievijā lietas notiek tā, kā tur notiek”. Patlaban Krievijā augstā līmenī notiekot sarunas, un Trēziņš uzskata, ka “vēl vajadzētu būt risinājumam, lai situāciju nenovestu līdz baltkvēlei”.

Kā ziņots, ja Krievija no 14.augusta mainīs starptautiskās muitas tranzīta sistēmas TIR režīma piemērošanas noteikumus, transportēšanas izdevumi pieaugs no 150 līdz 400 eiro (līdz 283 latiem) uz vienu mašīnu, biznesa portālam “Nozare.lv” norāda eksperti.

Trēziņš iepriekš pauda viedokli, ka tas ir starptautisks skandāls, ka Krievija vienpusēji nolēmusi mainīt kārtību, nepildot attiecīgas konvencijas nosacījumus, kurā arī ir paredzēta procedūra, kā no TIR režīma var izstāties, tomēr tas nav darīts. Esot pārkāpta starptautiski pieņemta prakse, un šī jautājuma risināšanā ir iesaistījušās gan Eiropas Savienības institūcijas, gan ANO, gan arī Latvijas valdība.

Trēziņš norādīja, ka izmaksas būs jāuzņemas kravu saņēmējiem, jo pārvadātājiem ir zema peļņas marža un tie šo sadārdzinājumu neuzņemsies. Tas nozīmējot, ka transportēšanas process sadārdzināsies un tas lielā mērā atsauksies uz patērētājiem Krievijā.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+