Foto – Timurs Subhankulovs

Jauni peroni un lielāka drošība 1

Bulduru stacija ir pirmā, kur vilciena pasažieri var izmantot jaunās pasažieru iekāpšanas platformas jeb peronus.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa,” plāno aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri 69
Atradusies pirms 13 gadiem pazudusi meitene, kura savulaik neatgriezās mājās no skolas 15
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus 27
Lasīt citas ziņas

Šobrīd vairākās stacijās intensīvi turpinās būvdarbi, un līdz šā gada beigām VAS “Latvijas dzelzceļš” plāno pabeigt visas 16 modernizētās stacijas Jelgavas un Jūrmalas virzienā. Bulduri ir pirmā stacija, kas nodota pagaidu ekspluatācijā. Tas nozīmē, ka platformas ir izmantojamas un komisija tās atzinusi par cilvēkiem drošām un prasībām atbilstošām, taču līdz pilnīgai nodošanai ekspluatācijā uzņēmējam jānovērš nebūtiski trūkumi, lai parakstītu nodošanas aktu. Kā nākamās stacijas pagaidu ekspluatācijā plānots nodot Dzintaru, Babītes, Mellužu un Asaru staciju.

Turpmāk pasažieriem būs pieejams 55 cm augsts perons, kas atvieglos pasažieru iekāpšanu un izkāpšanu no vilcieniem. Īpaši svarīgi tas būs gados vecākiem cilvēkiem, jaunajām māmiņām ar ratiņiem, pasažieriem ar velo un invalīdiem. Salīdzinājumam – vecie peroni bija par 35 cm zemāki. Šobrīd pasažieri no jaunā perona vilcienā var iekāpt uz pirmā pakāpiena, bet, līdzko būs piegādāti jaunie zemās grīdas vilcieni, iekāpšana kļūs vēl ērtāka.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Latvijas dzelzceļa” projektu daļas vadītāja Aija Poča uzsver, ka pasažieriem būs pieejami arī mūsdienu prasībām atbilstoši sanitārie mezgli, gājēju celiņi, pārejas, piebrauktuves.

Stacijas aprīkotas ar mūsdienīgu apziņošanas un videonovērošanas sistēmu, ko nodrošinās SIA “Komerccentrs DATI grupa”, – tā ļaus brīdināt gan par vilcienu kustības izmaiņām, gan ļaus izvairīties no dažādiem negadījumiem. “Komerccentrs DATI grupa” vadītājs Aldis Gulbis slavē “Latvijas dzelzceļu” par to, ka uzņēmums spēris lielu soli un uzrunājis patērētāju, prasot viņa nepieciešamības. “Šis ir sākums daudzām labām lietām,” viņš rezumē.

Stacijās būs ierīkota arī modernāka apgaismojuma sistēma, bet galvenais – drošības labirinti un gājēju pārejas. Stacijās starp peroniem pasažieru drošību sargās žogs, lai cilvēki nevarētu šķērsot dzelzceļu tam nepiemērotā vietā. A. Poča atkārtoti brīdina, lai cilvēki nemēģina šķērsot dzelzceļu no jaunajiem peroniem, jo tie ir krietni augstāki un tas var radīt draudus pasažieru veselībai un dzīvībai.

Izrādot paveikto, “Latvijas dzelzceļa” viceprezidents Edvīns Bērziņš atzina, ka staciju modernizācijas projekts gan “Latvijas dzelzceļam”, gan būvniekiem bija liels izaicinājums, jo finansējums piešķirts samērā vēlu un darbus nācies veikt īsā laikā. Turklāt projektu vajadzējis īstenot, saglabājot vilcienu kustību. Jāņem arī vērā, ka visu procesu sarežģījis tas, ka vienlaikus Jūrmalā notiek ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmas rekonstrukcijas darbi, līdz ar to plānotajā termiņā nav iespējams nodot sanitāros mezglus.

Jūrmalas mērs Gatis Truksnis ir gandarīts, ka 10 Jūrmalas dzelzceļa staciju modernizācija radīs labu pilsētvidi un drošību vilcienu pasažieriem, kuru skaits ik gadu ir aptuveni divi miljoni.

Reklāma
Reklāma

Modernizācijas projekta kopējās izmaksas ir 15,3 miljoni eiro, ieskaitot tā virsuzraudzību.

Stacijās darbi jāpabeidz līdz gada beigām, būvdarbus veic pilnsabiedrība “RBSSKALS Būvsabiedrība un Leonhard Weiss RTE”. Jāpiebilst, ka dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizāciju pilnā apmērā finansē no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzekļiem.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.