Foto – LETA

Kādā noskaņojumā pedagogi sagaida jauno mācību gadu? 2

Ārija Čerņavska, Vaiņodes vidusskolas bioloģijas un ķīmijas skolotāja: “Domas par jauno mācību gadu ir tikai pozitīvas, jo ir prieks tikties ar skolēniem pēc vasaras brīvlaika. Ir apņemšanās strādāt vēl cītīgāk, veidot dažādus uzdevumus, lai skolēniem un pašai būtu interesanti. Pagājušajā gadā biju kursos par zinātnes teātri – kaut ko no tā arī skolēniem varēšu iemācīt. Tā kā mācu ķīmiju, kas ir visai sarežģīts mācību priekšmets, mēģināšu skolēniem to caur dažādām spēlēm padarīt saistošāku un interesantāku.”

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 13
NATO admirālis atklāj, vai ir pazīmes, ka Krievija tuvākajā laikā plāno iebrukt kādā no NATO valstīm
VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
Lasīt citas ziņas

Ineta Amoliņa, Valmieras Valsts ģimnāzijas vēstures skolotāja: “Jauno mācību gadu gaidu jaukā noskaņā. Ir daudz domu un ideju. Šogad septembris 12. un 9. klasēm sola burvīgu tēmu, proti, 1905. gada revolūciju. Valmieras muzejā ir gatava skaista izstāde par šiem notikumiem Rūjienā, Valmierā un Mazsalacā. Pati skolēniem esmu sagatavojusi interesantus stāstījumus. Esmu arī iesaistījusies vairākos projektos, kas, domāju, spēs aizraut arī skolēnus. Šogad mūsu Kokmuiža svinēs savus svētkus, tāpēc esmu intervējusi cilvēkus, kas stāsta par Kokmuižas vēsturi, kā arī alus brūzi. Esmu guvusi patiešām vērtīgas atziņas, kurās varēšu dalīties ar skolēniem. Domāju, ka es ar savu audzināmo klasi došos pārgājienā uz mākslinieka Jāņa Staņislava Rozes dzimtajām mājām “Caurumkrogs”, kur patalkosim. Savukārt, ja jautājat par skaidrību ar atalgojumu, par to gan labāk skolotājus nekaitināt. Mums nekad dzīvē nav samaksāts, jo tā tomēr ir misija.”

Irēna Šaicāne, Balvu Valsts ģimnāzijas vēstures, kulturoloģijas un politikas skolotāja, 
kā arī skolas muzeja vadītāja: “Esmu noskaņojusies kārtīgam darbam. Jau sāku domāt par audzēkņu gatavošanu eksāmeniem, par ekskursiju galamērķiem, kas palīdzētu Latvijas vēstures apzināšanā. Esmu apņēmusies arī mācību procesā intensīvāk izmantot interaktīvo tāfeli ar tās sniegtajām iespējām. Svarīgi ir mācīt tā, lai bērniem būtu aizrautības dzirksts acīs un interese. Ceru arī, ka šajā mācību gadā iznāks manis sagatavotā grāmata par sportu Ziemeļlatgalē. Runājot par atalgojumu, atliek nopūsties – tā arī būs pagājis mans darba mūžs, nezinot īsti, kas un kā būs ar atalgojumu. Tas nekad nav bijis adekvāts. Dievs dod, lai veselība turētos, jo būt par skolotāju jau ir sirdslieta.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Aiga Krinģele, Lielvārdes pamatskola, 
sākumskolas 1. klases audzinātāja: “Noskaņojums ir brīnišķīgs. Šogad vēlos rast ciešāku saikni ar audzēkņu vecākiem, lai mēs vēl ciešāk sastrādātos. Mans uzskats ir tāds: ja ar vecākiem viss ir kārtībā, tad arī pedagogam ar bērniem būs saskaņa. Šajā mācību gadā esmu apņēmusies arī pabeigt maģistrantūras studijas. Pedagogam nekad nav garlaicīgi, un ideju ir ļoti daudz. Centīšos īstenot to, ko esmu apguvusi gan kursos, gan studijās. Mēs, pedagogi, savu prestižu esam pieraduši celt caur labiem bērniem, kas izcili mācās, bet jāsaprot, ka novārtā nevar palikt arī tā saucamie smagie bērni.”

UZZIŅA

Iespējami skolotāju protesti

* Izglītības un zinātnes ministrija rosina jauno pedagogu darba samaksas modeli ieviest tikai nākamajā mācību gadā. Pedagogu atalgojuma jaunā modeļa ieviešanai valsts budžetā gadā papildus ir nepieciešami 31,43 miljoni eiro, 2016. gada četriem mēnešiem – 10,48 miljoni eiro, lai novērstu pašreizējo pedagogu atalgojuma nevienlīdzību un palielinātu nepieciešamo atbalstu skolēniem.

* Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) vadītāja Inga Vanaga neizslēdz protesta akciju iespējamību gadījumā, ja neizdosies valdību pārliecināt ņemt vērā LIZDA paustos iebildumus saistībā ar jauno pedagogu atalgojuma modeli.

* LIZDA saskata modelī vairākas būtiskas nepilnības. LIZDA izceļ tādas prioritātes kā skolotāja amata algas paaugstināšana par amata vienību, pedagoga slodzes izlīdzināšana, palielinot laiku, kas paredzēts stundu gatavošanai un darbu labošanai, izglītības psihologu un bibliotekāru viena amata vienība uz 450 izglītojamajiem, saglabāta 10% piemaksa Valsts ģimnāzijām un citas.