Jauns marķējums bioloģiskajiem produktiem 0

Kopš 1. jūlija visiem fasētiem bioloģiskās pārtikas produktiem ir jābūt marķētiem ar jaunu logotipu – zaļu “eirolapu”. Latvijas ražotāji ar dažiem izņēmumiem jauno prasību ievēro. 


Reklāma
Reklāma

 

“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
“Meita raudāja, zvanīja, nesaprotot, kur atrodas!” Šoferis Ogrē vienaldzīgi izsēdina 10 gadus vecu meitenīti nepareizā pieturā 84
Lasīt citas ziņas

Latvijas Bioloģisko lauksaimnieku asociācijas izpilddirektore Mairita Blūma teic, ka jaunās prasības spēkā stāšanās bija zināma jau vairākus gadus, turklāt mūsu bioloģisko produktu ražotāji neražojot lielas produktu partijas, viņiem nevajag veikt lielus iepakojumu iepirkumus, tāpēc logotips esot uz visiem bioloģiskajiem pārtikas produktiem.

Trīs Rīgas ekoveikaliņos – Strēlnieku ielā 1a, Rūpniecības ielā 11 un K. Barona ielā 45/47 – pārliecinājos, ka ar dažiem izņēmumiem prasība tiek ievērota. Strēlnieku ielas veikalā sortimentā bija vairāki produkti, tostarp tējas ar ilgu lietošanas termiņu, uz kuru iepakojuma jaunā logotipa nebija. Veikala pārdevēja atzina – visiem no jauna uz veikalu vestajiem produktiem zaļā “eirolapiņa” esot. Vēl viena nianse – ekoveikalos ir redzams, ka ražotāji, taupot izdevumus, uz etiķetes izvieto melnu, melnbaltu, nevis zaļu logotipu. Protams, veikalu sortimentā ir arī to ražotāju produkti, kas ražoti ar bioloģiskajām metodēm, tomēr dārgo sertificēšanas izmaksu dēļ nav sertificēti, piemēram, Mērijas Vilūnas zemnieku saimniecībā “Laukgaļi” ražotās olas un zemnieku saimniecībā “Kalvāni” ražotā gaļa.

CITI ŠOBRĪD LASA

Jaunais bioloģisko pārtikas produktu logotips izvēlēts 2009. gadā notikušajā konkursā ar 3400 dalībniekiem. Pārejas periods logotipa ieviešanai bija divi gadi. Logotips nav obligāts neiepakotiem un ievestajiem bioloģiskajiem pārtikas produktiem. “Eurobarometer” ziņojumā norādīts – kopš logotipa ieviešanas 2010. gada jūlijā tas jau ir ieguvis atzinību ceturtajā daļā (24%) Eiropas sabiedrības.

Eiropas Komisija norāda – iepriekšējos gados bioloģisko produktu patēriņš ES ir palielinājies. Patlaban tas veido aptuveni 2% no ES tirgus. Iepriekšējos desmit gados arī ražošanas apjoms ir ievērojami pieaudzis – bioloģiskā lauksaimniecība tiek praktizēta aptuveni 5% no ES lauksaimniecībā izmantotās zemes, un vairāk nekā 2% lauku saimniecību (vairāk nekā 200 000 saimniecību) patlaban ir sertificētas kā bioloģiskas. Latvijā šo saimniecību daudzums ir aptuveni 3500.

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.