Tehnika
Tehnoloģijas

Jauns portāls Latvijas jaunuzņēmumu vides popularizēšanai 16

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras direktors Andris Ozols. Foto – LETA

Darbību sākusi Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) izstrādātā Latvijas jaunuzņēmumu vides platforma “startuplatvia.eu”. Informatīvā vietne ārvalstu uzņēmējiem un investoriem ļaus vienuviet iegūt apkopotu informāciju par Latvijas jaunuzņēmumu vidi, veiksmes stāstiem, uzņēmumiem, kontaktiem, pasākumiem un iespējām. Vietnes galvenais mērķis ir popularizēt Latviju ārvalstīs kā jaunuzņēmumu veidošanas un mītnes zemi, aicinot ārvalstu investorus un tehnoloģiju speciālistus uzsākt darbību Latvijā. Šo mērķi atspoguļo arī visas jaunuzņēmumu nozares jau pirms pāris gadiem kopīgi izvēlētais sauklis #StartinLatvia (“Sāc Latvijā!”), kas nodod vēstījumu par Latviju kā lielisku mājvietu tehnoloģiju uzņēmumiem.

“Latvijai ir milzīgs potenciāls kļūt par reģiona tehnoloģiju centru. Mums jau šobrīd ir ļoti daudz priekšrocību salīdzinājumā ar citām valstīm: lieliska vide un dzīves kvalitāte, piemērots ģeogrāfiskais novietojums un attīstīta lidosta, IT infrastruktūra, izcili talanti un valodu zināšanas, kā arī dažādas atbalsta programmas tieši jaunuzņēmumiem. Platforma “startuplatvia.eu” ir būtisks solis uz priekšu, kas ļaus šīs priekšrocības plašāk komunicēt starptautiskajā auditorijā, piesaistot Latvijai investorus un veiksmīgus uzņēmumus,” uzsver LIAA direktors Andris Ozols.

Savukārt kā norāda ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens, “digitālā platforma “startuplatvia.eu” ir nākamais solis Latvijas jaunuzņēmumu ekosistēmas integrācijai globālajā kopienā. Tieši starptautiskā arēna ir tā vieta, kur Latvijas jaunuzņēmumi var piesaistīt pasaules investoru uzmanību un talantus savu uzņēmumu izaugsmei. Man ir gandarījums, ka jaunuzņēmumu ekosistēmas attīstībā vienlīdz aktīvas ir abas puses – gan nozares pārstāvji, gan politikas veidotāji.”

Uzņēmumu dibinātājiem platforma piedāvās regulāri papildinātu informāciju par Latvijas uzņēmējdarbības vides priekšrocībām un sniegtajām iespējam, piemēram, akselerācijas fondiem, inovāciju vaučeriem, komercializācijas iniciatīvām, Jaunuzņēmumu likuma piedāvāto atbalstu, jaunuzņēmumu “vīzas” (uzturēšanās atļaujas) saņemšanas procesu, aktuālajiem pasākumiem un ekosistēmas norisēm. Turpretī investoriem un ārvalstu medijiem platforma ļaus iegūt priekšstatu par Latvijas veiksmes stāstiem jaunuzņēmumu vidē, kā arī uzzināt vairāk par nozares partneriem – organizācijām, notikumiem, iestādēm un vietējiem investoriem. Platformas ietvaros ir pieejama arī plaša jaunuzņēmumu datubāze un pasākumu kalendārs, kuru regulāri papildināti. Plānots, ka jaunuzņēmumu kopiena iesaistīsies platformas papildināšanā ar saturu, pievienojot tai arī katras organizācijas aktualitātes.

Interesanti, ka LIAA pārziņā jau ir viens jaunuzņēmumiem domāts portāls “Labs of Latvia”, kurā šobrīd uzzināms daudz no tā, kas plānots “startuplatvia.eu”. Vai abi portāli nepārklāsies? Kā skaidroja LIAA pārstāvis Kristaps Tālbergs, LIAA “Labs of Latvia” pārņēma tikai 2018.gada sākumā. Līdz tam portāls bija valsts attīstības finanšu institūcijas “Altum” pārziņā. “Portāls jau faktiski ir pāraudzis vienas jaunuzņēmumu tēmas robežas. Vēl vairāk – portāls šobrīd ir pārveides stadijā un plānots, ka tas izaugs par inovāciju un tehnoloģiju portālu visplašākajā nozīmē, proti, informēs visdažādākās sabiedrības grupas par uzņēmējdarbības norisēm, tehnoloģiju pārnesi, komercializācijas jautājumiem, zinātnes un biznesa sadarbību, LIAA un citu organizāciju biznesa atbalsta pasākumiem, Latvijas augsto tehnoloģiju sasniegumiem, veiksmes stāstiem utt. Līdz ar to portāla saturs būs vairāk vērsts uz vietējo auditoriju, tai skaitā angļu valodas versija – uz ārvalstniekiem, kuri dzīvo Latvijā un interesējas par biznesu, inovācijām un iespējām iesaistīties un saņemt valsts atbalstu,” sacīja K. Tālbergs. Viņš sacīja, ka “Labs of Latvia” apmeklētāju vidējais vecums ir 25-40 gadus veci portāla apmeklētāji. “Būtisks interesentu pieaugums ir vērojams arī portāla sociālo kontu lietotāju skaitā, tādēļ šobrīd strādājam pie portāla zīmola attīstīšanas – vizuālās identitātes un satura vadlīniju izstrādes.”

LA.lv