Publicitātes foto

Jaunu auto tirgus pusgada rezultāti 0

Šā gada pirmajā pusgadā reģistrēti 8068 vieglie pasažieru automobiļi un vieglie komercauto, kas ir par 791 jaunu reģistrētu automobili vairāk nekā 2014. gada pirmajā pusē.

Reklāma
Reklāma
“Kā krāpnieks zināja, ka neesmu izņēmusi paciņu?” Lasītāja atmasko neīsto “Latvijas Pastu” 1
Kokteilis
Personības tests: jūsu dzimšanas mēneša zieds atklāj par jums vairāk, nekā spējat iedomāties 17
Mākslīgais intelekts nosauc piecus “neveiksmīgākos” latviešu politiķus 115
Lasīt citas ziņas

“Šā gada pirmā puse noslēgusies ar stabilu pieaugumu, taču ar ļoti viļņveidīgiem ikmēneša rezultātiem. Vieglo pasažieru automobiļu tirdzniecībā samazinājums pret 2014. gada attiecīgo mēnesi bija vērojams tikai februārī, bet vieglā 
komerctransporta tirdzniecības apjomu pieaugums līdz martam bija ar negatīvu tendenci un pieaugums sākās tikai no aprīļa. Pusgada tirgus attīstība ir pozitīvāka salīdzinājumā ar prognozēm par 4,5% pieaugumu 2015. gadā,” skaidro Ingus Rūtiņš, Auto asociācijas viceprezidents.

Līzingā iegādāto automobiļu skaits ir pieaudzis un sasniedzis gandrīz 4000 darījumus, kas veido 7% pieaugumu darījumu skaita ziņā pret 2014. gadu, bet līzinga tirgus nav spējis tikt līdzi auto tirgus attīstībai, un šā gada pirmajā pusē līzinga darījumu tirgus daļa no kopējo darījumu skaita ir samazinājies līdz 49% (iepriekš 51%) no visiem jaunu automobiļu iegādes darījumiem. Kā lielākais jaunu automobiļu finansētājs nemainīgi ir palicis “Nordea Finance Latvia” ar tirgus daļu 31%, bet pārējā tirgū turpinās gada pirmajā ceturksnī novērotā tendence par tirgus pārdali, kurā “Swedbank Līzings” sasniedzis 23% tirgus daļu jeb 900 darījumu skaitu, bet trešajā vietā ierindojas “SEB Līzings” ar 641 darījumu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Šī gada pirmajā pusē ievērojami pieaudzis korporatīvo darījumu skaits, no kuriem lielākais ir janvārī noslēgtā 230 automobiļu piegāde ES prezidentūras vajadzībām. Publiskajā iepirkumā lielākais darījums ir bijis “Latvenergo” ar 111 piegādātiem automobiļiem “VW Caddy” un “Ford Focus”.

Visvairāk pirkto zīmolu piecnieks 2015. gadā ir piedzīvojis pārmaiņas – no topa ir aizgājuši “Peugeot” un “Renault”, savukārt klāt nākuši “Nissan” un “Ford”. Līderis nemainīgi ir “Volkswagen” (1332) ar tirgus daļu 16,5%. Tālāk seko “Toyota” (880), “Nissan” (751), “Škoda” (620) un “Ford” (456).

Populārākie vieglo auto modeļi ir “Nissan Qashqai” (446), “Volkswagen Passat” (298), bet pirktākie komerc­auto modeļi ir “Volkswagen Caddy” (179), “Renault 
Master” (97) un “Toyota Hilux” (81).

Klašu dalījums nav piedzīvojis būtiskas pārmaiņas, dominējošās joprojām ir apvidus klases ar kopējo tirgus daļu nedaudz virs 40%.

Šā gada pirmajā pusē ir piereģistrēti septiņi jauni elektromobiļi, kas apliecina vien to, ka bez būtiska finansiālā atbalsta elektromobiļi nav klientu izvēle. Piereģistrētie elektromobiļi ir pa diviem “Tesla Model S”, “Nissan Leaf” un “Nissan E NV200”, kā arī elektrisks “VW Golf”.

Lietuvā šā gada pirmajā pusē ir necerēti augsts jaunu automobiļu reģistrācijas skaita pieaugums – 14,5%. Igaunijā šī gada pirmais pusgads jaunu vieglo pasažieru automobiļu tirgū noslēdzies ar 2% samazinājumu, bet vieglā komerctransporta segmentā bijis 20% pieaugums, kas summā veido +2% kopējo pieaugumu un sasniedz 12 835 kopējo reģistrēto automobiļu skaitu.

ES jaunu pasažieru automobiļu tirgus šī gada pirmajos piecos mēnešos ir pieaudzis par 6,8%, savukārt vieglā komerctransporta tirgus ir pieaudzis par 11,4%.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.