Jaunais saldējums bumbiņās. Foto – Valdis Semjonovs/Latvijas Avîze/

Latvijā sāk ražot bumbiņsaldējumu 6

Papildināta ar fotogaleriju.

Latvijā sākta jauna saldējuma veida – bumbiņsaldējuma – ražošana. “Tā ir unikāla tehnoloģija. Mums bija pilnībā jāmaina domāšana par to, kā ražo saldējumu. Prieks, ka pamatā palika piens un krējums. Tas bija viens no vaļiem veiksmīgai sadarbības noslēgšanai ar ASV. Ražošanas pamatā izmanto slāpekli, kas ātri sasaldē saldējuma piles, pārvēršot tās bumbiņās,” “LA” atklāj “Rūjienas saldējuma” īpašnieks un valdes priekšsēdētājs Igors Miezis.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus
Kokteilis
Septiņi seni vārdi, kurus nevajadzētu dot meitenēm
Atradusies pirms 13 gadiem pazudusi meitene, kura savulaik neatgriezās mājās no skolas
Lasīt citas ziņas

Pasaulē lielākais bumbiņsaldējuma tirgus pašlaik ir Korejā, tur šī inovācija ieviesta no ASV. Latvijā šāda produkta līdz šim nav bijis. Sarežģītā tehnoloģija ir no ASV, bet korejieši to pilnībā pārveidojuši. Rūjienieši šobrīd daudz mācoties no dienvidkorejiešiem, tieši viņu inženieri uzstādījuši iekārtas.

Ražošanā ieguldīti aptuveni 350 tūkstoši USD, lielāko daļu investējuši ASV partneri, un lauvastiesa tikusi iekārtu iegādei. Tās jauda ir 300 t gadā. Salīdzinājumam – līdz šim Rūjienā saražoja 500 – 600 t aukstā salduma gadā.

Ražo eksportam

CITI ŠOBRĪD LASA

Laikā, kad Latvijas tirgus samazinās un ir vajadzība pēc eksporta palielināšanas, šī ir labā ziņa visai nozarei. Turklāt jaunais produkts ir atšķirīgs no tradicionālajiem, kas tikai rada iespējas labam rezultātam eksporta tirgos.

“Bumbiņsaldējums nozīmē, ka visa pamatā ir cilvēks. Tas radās, nodibinoties ļoti labam un ciešam kontaktam ar ASV uzņēmuma “Minimelts” īpašnieku. Laba un abpusēja sapratne, kaut arī partnerim ir citāda pieredze uzņēmējdarbībā nekā mums. Un šis uzņēmums piekrita saldējumu Eiropai ražot Rūjienā,” sākumu atklāj Igors Miezis. Tiesa, jārēķinās ar to, ka ielauzties tradicionālajos valstu tirgos var nebūt viegli, jo katra valsts tomēr aizsargā savu iekšējo tirgu, neskatoties uz paziņojumiem par tirgus atvērtību. Taču bumbiņsaldējums ir starptautisks produkts, tāpēc varētu būt vieglāk.

Rūjienā pašlaik top astoņu garšu bumbiņas, vispopulārākā ir “Bubble gum” jeb košļājamās gumijas garša, kam seko zemeņu, banānu maisījuma un cukura vates garša. Saldējuma eksportu sākuši šā gada jūnijā, un šobrīd rūjienieši to realizē Polijā, Bulgārijā, Vācijā, Anglijā un Čehijā. Apjomi aug ar katru mēnesi.

Lai iepazīstinātu potenciālos pircējus ar jauno saldējumu, rudenī rūjienieši kopā ar amerikāņiem plāno piedalīties starptautiskā izstādē “SIAL” Parīzē, bet nākamgad – izstādē “ANUGA” Vācijā. Savukārt pirmie piedāvājumi pircējiem vietējā tirgū bija “Positivus” festivāla laikā, atsauksmes bijušas ļoti labas. Jau saņemti vairāki atkārtotie pasūtījumi no eksporta valstīm, un tas nozīmē, ka pieprasījums ir augošs.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.