Mobilā versija
+7.7°C
Gunārs, Vladimirs, Gunis
Ceturtdiena, 8. decembris, 2016
29. marts, 2012
Drukāt

Jaunzeme-Grende: vienota sabiedriskā medija izveidē galvenās būs valsts intereses

grende12

Vienota sabiedriskā medija izveidē galvenās būs valsts un sabiedrības, nevis apvienojamo mediju intereses, ceturtdien intervijā Latvijas Radio sacīja kultūras ministre Žaneta Jaunzeme-Grende (Nacionālā apvienība), kuras vadītā ministrija virza vienota sabiedriskā medija koncepciju.

“Sabiedrības intereses ir tiesības pēc informācijas un nacionāla, konkurētspējīga medija,” viņa paskaidroja, uzsverot, ka “Latvijas Radio vienmēr būs Latvijas Radio, viņš neko nezaudēs”.

“Es neesmu gatava noraut stopkrānu [sabiedrisko mediju apvienošanai], tā ir padomes lieta,” teica ministre, aicinot koncepcijas izstrādātāju – Nacionālo elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomi (NEPLP) – un Latvijas Radio atgriezties pie sarunu galda un izrunāt problēmjautājumus. “Aizcērtot durvis, attiecības nekad nav uzlabojušās,” viņa piebilda.

“Varu piekrist jūsu uztraukumam, ka uz laika ass ir jāizdara ļoti daudz lietu un, iespējams, prasītos vairāk diskusiju. Cerams, ka padome ieklausīsies un izvērtīs šīs diskusijas plašāk, lai varētu saprast, cik tas būs izdevīgi sabiedriskajam medijam,” teica Jaunzeme-Grende.

Uz jautājumu par vienota sabiedriskā medija izveides iespējamajām iemaksām, ministre aicināja pagaidīt, līdz koncepcija būs pabeigta, un tad pārrunāt šo jautājumu vēlreiz.

Jau vēstīts, ka Latvijas Radio (LR) darbinieki atklātā vēstulē aicinājuši Nacionālo elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomi (NEPLP) nesteigties ar lēmuma pieņemšanu par jauna sabiedriska medija veidošanu Latvijā un izvērtēt vairākus elektronisko mediju attīstības modeļus.

Atklātajā vēstulē teikts, ka iespējamā Latvijas Radio apvienošana ar Latvijas Televīziju radīs informācijas monopolizācijas risku, jo politiskajai varai ir vieglāk manipulēt ar vienu mediju. Radio varētu zaudēt savu operativitāti – ja apvieno medijus, pastāvot iespēja, ka tā samazinās. Kā viens no riskiem minēta Latvijas Radio zīmola izzušana, kura būtiskākais elements ir informācijas uzticamība. Jaunam medijam savs zīmols būs jārada no jauna.

LR vadība un darbinieki pašlaik neredz arī finanšu ieguvumus.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+