Mobilā versija
Brīdinājums -2.0°C
Voldemārs, Valdemārs, Valdis
Svētdiena, 11. decembris, 2016
24. marts, 2013
Drukāt

Jelgavā no sliedēm nobraukuši un apgāzušies vagoni

Foto-LETAFoto-LETA

Sestdienas, 23.marta, vakarā Jelgavas dzelzceļa stacijas teritorijā no sliedēm nobrauca pieci vagoni, trīs no tiem apgāzās, avārijā cilvēki cietuši nav, aģentūru BNS informēja “Latvijas dzelzceļa” (LDz) pārstāvis Māris Ozols. Avarējušajos vagonos pārvadāta dīzeļdegviela, tomēr tās noplūde nav konstatēta. Tomēr dzelzceļa ārkārtējo situāciju speciālisti vagonus un grunti ap tiem noklājuši ar absorbējošām putām.

Svētdienas rītā vēl aizvien turpinās vilcienu avārijas novēršanas darbi Jelgavā, tomēr Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD) palīdzība tajos vairs nav vajadzīga.

Kā pastāstīja Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta operatīvais dežurants Guntars Bāliņš, paziņojums tika saņemts plkst. 21.02 un negadījums noticis Jelgavā Sporta ielā pie dzelzceļa tilta pāri Lielupei. VUGD darbu sāka plkst. 21.05, bet plkst. 5.54 no rīta brigādes atgriezās postenī, bet notikuma vietā palika vēl dzelzceļa darbinieki, lai turpinātu darbus.

Viņš minēja divus iespējamos negadījuma iemeslus – kādas problēmas ar pārmiju, ka tā nav nostrādājusi, vai arī problēmas ar cisternas sakabēm.

Kā sacīja Bāliņš, bija braucis vilciena sastāvs ar cisternām un trīs cisternas bija nogāzušās no sliedēm, bet viena bija sasvērusies 45 grādu leņķī. Noplūde bijusi no vienas cisternas, kas bija nokritusi. No tās lija ārā dīzeļdegviela ar intensitāti apmēram desmit litri minūtē. VUGD dienests noklāja apkārt šīm cisternām visu teritoriju ar putām, lai nerastos ugunsgrēka draudi. Vienas cisternas tilpums bija 60 tonnas.

Noplūdi sākotnēji mēģinājuši likvidēt vācot dažāda izmēra kannās un pēc tam dzelzceļa darbinieki atveda speciālu tilpni viena kubikmetra tilpumā, tad degviela tika vākta šajā tilpnē. Nogadījums noticis apmēram 100 metrus no upes, taču nekādi degvielas iekļūšanas ūdenī draudi nebija, jo VUGD izkārtoja speciālās absorbējošās bonas, lai norobežotu degvielas iztecēšanu plašākā teritorijā.

No Latvijas dzelzceļa tika izsūtīts atjaunošanas vilciens ar dažādu aprīkojumu un krānu, lai varētu uzlikt šīs cisternas atpakaļ uz sliedēm. Sākotnēji ar speciālu sūkni degviela gan tika pārsūknēta uz atvestajām tukšajām cisternām, lai varētu bojātās pacelt un nolikt uz sliedēm.

Bāliņš pastāstīja, ka, gāžoties cisternām, bija bojāts arī viens elektrības stabs un bija nokrituši vadi, tādēļ kādu laiku nevarēja kursēt arī elektrovilcieni.

Savukārt AS “Pasažieru vilciens” sabiedrisko attiecību speciāliste Jana Priedniece aģentūrai LETA sacīja, ka vilcienu kustība uz Jelgavu turpina kavēties, proti, vilcieni turpina kursēt līdz Cenas stacijai, kur pasažierus sagaida dīzeļvilciens, kas tālāk dodas uz Jelgavu.

Pretējā virzienā dīzeļvilciens no Jelgavas cilvēkus aizved līdz Cenas stacijai, kur notiek pārsēšanās elektrovilcienā. Pārsēšanās dēļ vilcienu satiksmē ir nelieli kavējumi gan Jelgavas, gan citos virzienos, piemēram, Ogre, Skulte.

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+