Jūnijā Latvijā skatītākais TV kanāls pēc 10 gadu pārtraukuma – LTV1 0
Latvijā šogad jūnijā skatītākā televīzijas (TV) kanāla pozīcijā ierindojies LTV1, apsteidzot līdzšinējo līderi TV3, liecina pētījumu kompānijas “TNS Latvia” apkopotie dati.
Jūnijā LTV1 skatīšanās laika daļa bija 10,6%, bet TV3 – 10,5%. Savukārt trešajā vietā jūnijā ierindojies kanāls LNT, kura vērošanai veltīti 9,2% no kopējā TV skatīšanās laika.
Kanālam “NTV Mir Latvija” veltīti 8%, kanālam PBK – 7,9%, kanālam “RTR Planeta Baltija” – 6% un kanālam TV5 – 3,7% no kopējā TV skatīšanās laika jūnijā. Kanāla “REN Baltija” skatīšanās laika daļa jūnijā bija 3,4%, kanāla 3+ – 3,3%, kanāla TV6 – 2,9%, bet LTV7 – 2,6%. Savukārt kanāliem FOX, “National Geographic Channel” un “Kanālam 2” katram veltīti pa 0,7% no kopējā TV skatīšanās laika.
Tāpat apkopotie dati liecina, ka jūnijā kanāliem “CTC Baltija” un “RīgaTV 24” veltīti katram pa 0,6%, kanālam Re:TV – 0,5%, kanālam “Fox Life” – 0,4%, “Kidzone TV” – 0,3%, 1BM – 0,2% no kopējā TV skatīšanās laika, bet kanālu “Sony Entertainment TV” un “Sony Turbo” katra skatīšanās laika daļa bija 0,1%. Savukārt TV kanālu satura vērošanai ar nobīdi laikā veltīti 3,7%, bet pārējai skatīšanai – 22,9% no kopējā TV vērošanai veltītā laika.
Jūnijā viens TV skatītājs pie TV ekrāna pavadījis vidēji 4 stundas un 47 minūtes dienā, kas bija par 13 minūtēm mazāk nekā maijā.
“TNS Latvia” pārstāvji arī informēja, ka 2015.gadā kompānija ir ieviesusi jaunu TV auditorijas pētījuma metodoloģiju, izmantojot jaunākās paaudzes TV metrus – “RapidMeter”. Kanālu atpazīšanai tiek izmantota audio skaņas atpazīšanas tehnoloģija “Audiomatching”, ar kuras palīdzību ir iespējams nomērīt arī TV skatīšanos ar nobīdi laikā – “Time-Shifted Viewing” (TSV). Kopš 2015.gada 1.jūnija “TNS Latvia” ir sācis mērīt un atspoguļot TV kanālu pēdējo septiņu dienu satura skatīšanos ar nobīdi laikā.
“TNS Latvia” ir pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā.