Foto-LETA

Jūrmalas viesnīcnieki lēš: sezona bijusi laba, “Jaunais vilnis” tūristu skaitu nav ietekmējis 0

Lai gan precīza vasaras tūrisma statistika par aizvadīto vasaru būs zināma tikai rudens vidū, Jūrmalas viesnīcu rādītāji liecina, ka Jūrmalas kūrortpilsētā bijusi laba vasaras sezona, pauž Jūrmalas Tūrisma informācijas centrs (TIC).

Reklāma
Reklāma
Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 55
VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
Krievija vismaz mēnesi zināja par terorakta gatavošanu: “Lai viņi nestāsta pasakas fejai!” 87
Lasīt citas ziņas

Neskatoties uz samērā vēso vasaru un Krievijas tūristu skaita kritumu, kūrortpilsēta šogad sagaida tūrisma pieaugumu – bijis ievērojami vairāk viesu no Skandināvijas, Vācijas un kaimiņvalstīm, uzsver TIC.

“Kurshi hotel”, kas šovasar strādāja pilnu pirmo sezonu, vadītāja Zane Šteinberga atzīst – Jūrmalas specifika ir tā, ka, tiklīdz iestājas labs laiks, tā pilsēta ir pilna ar atpūtniekiem. Augusts kompensējis vasaras sākuma vēsumu, saka viņa: “Karstajā laikā gan mums, gan, kā zinu no citiem kolēģiem, bija tā sauktais overbooking jeb 100% piepildījums – nebija brīvu vietu. Numuriņu cenas esam saglabājuši pērnās vasaras līmenī, tāpēc varam teikt, ka vasaras sezona ir bijusi normāla.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Savukārt vienai no lielākajām kūrortpilsētas SPA viesnīcām “Hotel Jurmala SPA” šovasar bijis vairāk viesu nekā pagājušajā gadā, un viesnīcas pakalpojumus izmantojis ievērojami palielinājies tūristu skaits no Skandināvijas. “Tiesa, tādu cenu, kādas bija “Jaunā viļņa” divās nedēļās citos gadus, vairs nav. Ir mainījies arī tūristu sastāvs: salīdzinot ar pagājušo gadu, par apmēram 30% ir samazinājies Krievijas tūristu skaits, bet tā vietā palielinājies tūristu skaits no Skandināvijas valstīm – Zviedrijas, Norvēģijas, īpaši krass pieaugums ir somu tūristu vidū. Arī tūristu paradumi, kā viņi tērē naudu, ir mainījušies – tagad šie tēriņi ir ekonomiskāki, pārdomātāki. Domājam arī par kluso sezonu, attīstot biznesa tūrismu, par pievilcīgiem piedāvājumiem nedēļu nogalēs, kuras īpaši pieprasa vietējais tūrists un igauņi,” stāsta “Hotel Jurmala SPA” pārdošanas un mārketinga nodaļas vadītāja Kristīne Štāla-Bula.

Arī “Amber Spa Boutique Hotel” viesnīcas vadītājs Pēteris Grīnbergs nesūdzas par aizvadīto vasaras sezonu. “Par sezonu nesūdzamies, un, ja salīdzinām ar 2013. gadu, ir pat peļņas pieaugums. Visu laiku veicam uzlabošanas darbus, piemēram, uz šo sezonu paplašinājām restorāna āra terasi, atvērām “Dzintara istabu”, kurā pieejama atpūta un dzintara terapija, remontējam pirtis, atjaunojam istabiņas. Neesam no tām lētākajām naktsmītnēm, tāpēc visu laiku ir jādomā par atbilstoša līmeņa servisu un piedāvājumu. Arī uz nākotni skatos optimistiski: viss ir un būs kārtībā!” saka P. Grīnbergs.

Jūrmalas pilsētas domes Tūrisma nodaļas vadītāja Gunta Ušpele vērtē, ka Jūrmalā, līdzīgi kā visā Latvijā, tūristu skaits pieaug: “Maijs un jūnijs nebija vasarai tipiski mēneši, un lietainais laiks pabojāja tūristu un vienas dienas viesu lielāku pieplūdumu Jūrmalā un Latvijā kopumā, taču jūlijs un augusts izskatās diezgan pozitīvs, kad varētu sagaidīt arī 5-10% tūristu skaita pieaugumu. Kopumā esam gandarīti, ka tās tūrisma mārketinga aktivitātes, ko esam īstenojuši pēdējā gada garumā, ir sniegušas pozitīvus rezultātus, jo ir pieaudzis tūristu skaits no Latvijas, Zviedrijas, Igaunijas, Lietuvas un Lielbritānijas.”

G. Ušpele jau iepriekš paudusi, ka pozitīva tendence ir tā, ka arvien vairāk vietējo tūristu iegriežas kūrortpilsētā, turklāt viesi, arī no citām valstīm, ne tikai atbrauc uz vienu dienu pasauļoties vai pastaigāt pa Jomas ielu, bet uzturas ilgāk nekā vidēji citās Latvijas pilsētās – trīs līdz četras diennaktis. Arī cenu līmenis pakalpojumiem stabilizējies, vairs nav festivāla ietekmē uzpūsto cenu, un ir sakārtots, normāls Eiropas tūrisma bizness ar konkurētspējīgām cenām un kvalitatīviem pakalpojumiem.

Reklāma
Reklāma

Aktīvi attīstās Jūrmalai tik raksturīgais kurortoloģijas pakalpojumu un konferenču un semināru piedāvājums. “Šogad Jūrmalas pašvaldība un tūrisma uzņēmēju sektors strādājis aktīvi, lai ne tikai paplašinātu tūrisma infrastruktūras un pakalpojumu klāstu, tostarp veselības tūrisma jomā, bet arī lai paaugstinātu sniegto pakalpojumu kvalitāti, kas ir ļoti svarīgi, lai ikviens kūrortpilsētas viesis atgrieztos pie mums vēlreiz,” piebilst G. Ušpele.

Tūrisma eksperts, “Baltictravelnews.com” direktors Aivars Mackevičs, kurš pats šovasar baudījis Jūrmalas tūrisma pakalpojumus, karstajās augusta dienās novērojis, ka gan pludmales, gan krodziņi un kafejnīcas ir pilnas ar atpūtniekiem, bet viesnīcnieku teiktais bijis ar pozitīvu noti. Viņš gan piebilst, ka kūrortpilsētas tūrisma jomas pārstāvjiem “maizes rika vairs nav tik bieza”, kā tas bijis “Jaunā viļņa” laikā, toties cenas un piedāvājums stabilizējas, notiek normāls pārorientēšanās process, viesnīcu noslogojums ir saglabājies, un uzņēmēji spēj pielāgoties mainīgajiem apstākļiem.

“Tas ir pozitīvi, jo tūrisms vairs neliek visu uz vienas – “Jaunā viļņa” – kārts. Ja agrāk atsevišķi nozares pārstāvji nosmēla krējumu vasarā un klusajā periodā varēja neiespringt, tagad nākas domāt par pievilcīgiem piedāvājumiem arī pārējos gadalaikos. Tāpēc nevar apstāties, ir jādomā, kādus pasākumus rīkot, noteikti – ar starptautisku ievirzi, lai piesaistītu apmeklētājus Jūrmalai ne tikai ar siltu laiku pludmalē. Pozitīvi, ka kopdarbā ar pašvaldību tiek attīstīti jauni objekti, piemēram, atjaunotā Dzintaru koncertzāle u.c., kas piesaista arvien vairāk apmeklētāju (un ne tikai rīdziniekus). Tāpat būtu jāturpina attīstīt Jūrmalu kā kurortoloģijas centru. Pesimisma nav, tikai jāmeklē jaunas iespējas un jauni tirgi, kā pievilināt tūristus,” piebilst A. Mackevičs.