Mobilā versija
+0.2°C
Antonija, Anta, Dzirkstīte
Trešdiena, 7. decembris, 2016
19. novembris, 2015
Drukāt

Kā apsteigt slimību. 5 tējas veselībai

Foto - ShutterstockFoto - Shutterstock
5 tējas veselības stiprināšanai

1. Ehināciju, salviju un ugunspuķi tautas medicīnā jau izsenis lieto organisma aizsargspēju stiprināšanai.

2. Liepziedi, aveņu lapas un vīgriezes veicina svīšanu un normālu ķermeņa temperatūru.

3. Islandes ķērpis kavē nevēlamo baktēriju vairošanos.

4. Žeņšeņs ir lielisks palīgs vispārējai organisma aizsargspēju stiprināšanai, ja cilvēks saaukstējies vai sasirdzis ar vīrusslimību.

5. Piparmētras antiseptiskās īpašības neļauj organismā attīstīties baktērijām. Atkarībā no tējas stipruma dzēriens var gan tonizēt, gan nomierināt.

Nenovēršami tuvojas ziema, ir konstatēti pirmie gripas gadījumi. Lai labāk cīnītos pret vīrusiem, jāstiprina imūnsistēma, turklāt jau tagad, nevis tikai tad, kad sākas iesnas, drebuļi vai klepus. – Palīdzēs veselīgs uzturs, vitamīni, kārtīga atpūta, pilnvērtīgs miegs naktīs un izvairīšanās no publiskām vietām, – iesaka ģimenes ārste Ārija Bušmane.

Ja ēdam pilnvērtīgi, sabalansējot dārzeņus, augļus, gaļu un piena produktus, ar uzturu pagaidām vēl uzņemam pietiekami daudz vitamīnu, tāpēc par aptiekas plauktu klāstu jādomā tikai tad, kad vietējie krājumi beigušies.

Zirga devas nevajag

Papildus uzņemt vitamīnus ziemā vajag cilvēkiem, kuriem ir liela slodze – sportiskās aktivitātes, fiziski smags vai spriedzes pilns darbs. Tie, kuri ir pārguruši, pārstrādājušies vai naktī guļ mazāk par septiņām stundām, pirmie var paklupt vīrusu priekšā.

Imūnsistēmas stiprināšana sevišķi aktuāla ir bērniem un vecāka gadagājuma ļaudīm. Bērniem vēl nav pieaugušā pieredzes, nonākot saskarē ar agresīviem vīrusiem un baktērijām, turklāt viņi ir kustīgāki, sasvīst, un tas rada labvēlīgus apstākļus vīrusu piekļuvei. Savukārt veciem cilvēkiem, pieaugot gadu skaitam, imunitāte vairs nav tik stipra kā jaunībā. Ja vien organisms nav vitamīnu badā, uzņemtie vitamīni imunitāti sāk stiprināt jau aptuveni nedēļas laikā.

Ar vitamīniem tomēr nevajag pārcensties. – Ja, baidoties saslimt ar gripu, vienas vitamīnu devas vietā dienā izdzersim piecas, organismam labāk nekļūs, visticamāk, iedzīvosimies izsitumos vai aknu un nieru kaitēs, – saka ģimenes ārste. Vitamīnus uzņemot dabiski ar pārtiku, pārspīlēt nevar. Kilogramiem ēst augļus un ogas arī nav jēgas. – Tad uzpūtīsies vēders un būs gremošanas problēmas, nevis vitamīnu pārbagātība.

Medus, dzērvenes, sīpols

Imunitāti var stiprināt ar dabas līdzekļiem – tējām, novārījumiem, inhalācijām, bet jāatceras, ka arī dažādās zālītēs, ne tikai tabletēs ir ķīmiskie savienojumi, tāpēc jāzina, kā tos pareizi lietot. Droši var rīkoties ar medu, dzērvenēm un sīpolu – tie visas ziemas garumā ir universāli palīgi pret saaukstēšanos un nelieliem iekaisumiem. Imunitāti stiprina un kaitīgos mikroorganismus iznīcina ķiploks. Ja patīk augu uzlējumi, ārste iesaka tos lietot ne ilgāk kā divas vai trīs nedēļas, pēc tam vai nu gatavot citu uzlējumu, vai ieturēt pauzīti.

Ja cilvēks par sevi ļoti rūpējas, viņš jau laikus var domāt par dažādām dziednieciskajām procedūrām: pirts apmeklējumu, inhalācijām, ārstnieciskām tējām.

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+