Kā atšķirt modīgu zīmolu viltojumus? Pārliecinies viltotu preču izstādē 0

No 31. marta līdz 2. maijam modes un izklaides centrā Rīga Plaza ir apskatāma izstāde Viltotais zaķis. Izstādē ir iespēja apskatīt dažādus viltojumus un arī to oriģinālus, kā, piemēram – apģērbus, apavus, bērnu un pārtikas preces, smaržas un pat viltotu naudu. Kā arī uzzināt informāciju par to, kāpēc dažādu veidu viltojumi ir pat bīstami dzīvībai.

Reklāma
Reklāma
“Kā krāpnieks zināja, ka neesmu izņēmusi paciņu?” Lasītāja atmasko neīsto “Latvijas Pastu” 1
Kokteilis
Personības tests: jūsu dzimšanas mēneša zieds atklāj par jums vairāk, nekā spējat iedomāties 17
Krievija identificē divas “smirdīgas” valstis, kas būtu tās nākamais mērķis
Lasīt citas ziņas

Lai kopīgi cīnītos pret ēnu ekonomiku, korupciju un citām negodprātīgām darbībām, kas ietekmē valsts budžetu un kopējo sabiedrības labklājību, tiek īstenota valsts pārvaldes sociāli informatīvā kampaņa jeb pretkrāpšanas kustība – #atkrāpies! Kustības ilgtermiņa uzdevums ir panākt iedzīvotāju nulles toleranci pret krāpšanos mūsu valstī. Viens no kustības projektiem ir arī izstāde Viltotais zaķis.
Izstādē ir izvietoti vairāki desmiti reāli eksponāti, kas ir konfiscēti uz Latvijas valsts robežas un apstiprināti kā viltojumi. Lai izstādes apmeklētājos radītu intrigu par to, vai paši spējam atšķirt oriģinālu no viltojuma, liela daļa priekšmetu būs divos eksemplāros, kas uzskatāmi parādīs galvenās iezīmes, kuras atšķir oriģinālu no viltojuma.

Jānorāda, ka Latvijā viltoto preču radītie zaudējumi tirgū ir 140 miljoni eiro, kas veido 15,7 % no pārdošanas apjoma, izraisot arī darbavietu samazināšanos par 2500 vietām. Aizturēto viltoto preču skaits muitas iestādēs visā Eiropas Savienībā (ES) salīdzinājumā ar 2016. gadu ir palielinājies par 15%. Latvijā viltojumi tiek ievesti galvenokārt no Turcijas, Ķīnas un citām Āzijas valstīm, tāpat no Indijas, Singapūras un Apvienotajiem Arābu Emirātiem. Liela daļa preču Latvijas tirgu sasniedz caur ES iekšējo un tādējādi arī nekontrolēto robežu – no Lietuvas un Polijas.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Mēs kā tirdzniecības centrs uzskatām, ka veiksmīga tirgus situācija var pastāvēt tikai godīgas konkurences apstākļos. Tāpēc uzņēmējam, kas tirgo konkrēto preci, ir jāuzņemas arī pilna atbildība par tās kvalitāti un drošības garantijām un mums kā saiknei starp patērētāju un uzņēmumu ir svarīgi nodrošināt saviem apmeklētājiem drošu un kvalitatīvu produkciju. Šī izstāde arī ir kā informatīva kampaņa, kas ļaus gan patērētājiem, gan uzņēmējiem atšķirt oriģinālu no viltojuma un apzināties iespējamās viltojumu radītās sekas,” uzsver modes un izklaides centra Rīga Plaza vadītāja Egita Puķīte.

“Preču zīmes aizsardzība ir viens no veidiem kā savlaicīgi aizsargāt savu produktu. Preču zīme norāda uz izcelsmi, kvalitāti un juridisko aizsardzību, tādējādi ļaujot patērētājiem atšķirt preces un pakalpojumus, kurus tirgū piedāvā dažādi uzņēmēji,” informē Patentu valdes direktors Sandris Laganovskis.

Šā gada martā veiktās aptaujas “Latvijas iedzīvotāju attieksme pret negodīgu rīcību” dati liecina, ka krāpšanas problēma Latvijas sabiedrībai ir ļoti aktuāla. 65,8% aptaujāto atzina, ka, viņuprāt, valstī ir augsts kopējais negodīguma līmenis. Respondenti norāda, ka būtiskākā problēma Latvijā ir kontrabandas alkoholisko dzērienu un cigarešu izplatība – tā domā attiecīgi 50,2% un 50,9% aptaujāto. Savukārt 29,6% respondentu par būtisku problēmu Latvijā uzskata viltotu apģērbu un apavu tirdzniecību. Šīs ir arī jomas, kurās Latvijas iedzīvotāji pēdējo trīs gadu laikā visbiežāk ir saskārušies ar negodīgām darbībām.

Kampaņas idejas pamatā ir valsts pārvaldes iestāžu, uzņēmēju, sociālo partneru, kā arī ikviena sabiedrības locekļa apvienošanās kopīgai cīņai pret krāpšanu. Kampaņā īpaša uzmanība tiek pievērsta preventīvajiem pasākumiem, tostarp sabiedrības informētības un izpratnes veicināšanai par ēnu ekonomiku, krāpšanu un negatīvajām sekām, kādas tā atstāj uz katru indivīdu un valsts kopējo labklājības līmeni. Tāpat tiks akcentētas un skaidrotas iespējas vērsties attiecīgajās tiesībsargājošās iestādēs, ja radušās aizdomas vai konstatēta krāpšana.
Izstādes tapšanā atbalstu ir snieguši sekojoši uzņēmumi – Capital, Chicco, Dizaina Centrs, Douglas, Fielmann, Home4You, Latvijas Mobilais Telefons, Peek&Cloppenburg, Sony Centrs, Sportland, Top Shop un XS bērnu rotaļlietas.
Links uz izstādes foto: https://failiem.lv/u/nb5rhtsd

Reklāma
Reklāma

Par pretkrāpšanas iniciatīvu #atkrāpies!
Pirmo reizi Latvijā vairāk nekā 20 valsts pārvaldes institūcijas un sadarbības partneri ir apvienojušies kopīgā pretkrāpšanas iniciatīvā #atkrāpies!: Finanšu ministrija, Iekšlietu ministrija, Ekonomikas ministrija, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija, Zemkopības ministrija, Labklājības ministrija, Valsts ieņēmumu dienests, Valsts policija, Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs, Konkurences padome, Valsts Robežsardze, Pārtikas un veterinārais dienests, Iepirkumu uzraudzības birojs, Nodrošinājuma valsts aģentūra, Patentu valde, Latvijas Republikas Prokuratūra, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs, Lauku atbalsta dienests, Centrālā finanšu un līgumu aģentūra u. c., kā arī biedrība “Sabiedrība par atklātību – Delna”. Nākamā mēneša laikā visas kustībā iesaistītās organizācijas nodrošinās plašu informāciju, izglītojot sabiedrību par krāpniecības kaitējumu un sniedzot praktiskus padomus, kā neiegādāties viltotu preci.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.