Publicitātes foto

NEDĒĻAS FILMA: Tusnīte 0

Pusaudžu problēmas skolā ir pateicīgs materiāls kinematogrāfam – auditorija ir milzīga, tēmu netrūkst. 17 gadus vecā Kodija Keplingere nolēma piepušķot savu pieredzi, un viņas 2010. gadā publicētā grāmata kļuva par iedvesmas avotu “Tusnītei”, kas, par spīti pieticīgajam budžetam, saņēmusi slavējošas atsauksmes un skatītāju mīlestību, gandrīz pieckārtīgi atpelnot budžetu.

Reklāma
Reklāma
Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 55
VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
Krievija uzbrūk Ukrainai ar “brīnumieroci”. Ar to varētu tikt galā tikai F-16 144
Lasīt citas ziņas

Viņas vienmēr ir bijušas trīs: skaistulītes Džese un Keisija un Bianka, kuru nekā citādi kā par dīvainīti nevar nodēvēt. Pasniedzēji viņas vārdu neatceras, skolasbiedri – nesveicina, vispār neviens viņu nepamana, jo Bianka savu smuko, atraktīvo, komunikablo draudzeņu sabiedrībā vienkārši nobāl. Kad bērnības draugs Vess, kurš kļuvis par skolas spicāko džeku, atklāj, kāds ir Biankas patiesais statuss skolasbiedru hierarhijā, viņa nolemj mainīt savu dzīvi un dara to, pateicoties Vesam, kuram arī kāds labumiņš atlec. Smuks un komunikabls, taču diezgan dumjš, un šobrīd izskatās, ka stipendija tālākām mācībām pazudīs tālēs zilajās, jo puiša atzīmes nav no teicamākajām, taču Bianka ir gandrīz teicamniece, un viņa ir vienīgā, kura šajā situācijā varētu līdzēt. Taču ir viens nelāgs “bet”, un tā ir Medisona, skolas neoficiālā karaliene, kuras mērķis ir reiz piedalīties realitātes šovā, tāpēc jau laikus viņa iejūtas lomā, katru savas ikdienas soli dokumentējot ar mobilo telefonu un uzreiz ievietojot tīklā, “audzējot biezu ādu”, jo, viņasprāt, tikai nejauks cilvēks var sasniegt panākumus.

“Tusnīte” nav ideāla pusaudžu filma, taču tā ir ļoti aktuāla šobrīd, jo veids, kā atklāts Biankas stāsts, perfekti iederas ar tehnoloģijām apsēstās pasaules ikdienā. Visa komunikācija norisinās, pateicoties vien internetam, un ātrums, kā tas notiek, uzņem apgriezienus nu jau pa dienām, taču tajā paša laikā “vecās” komunikācijas formas arī nav zaudējušas vērtības, kaut arī mazinājušās. Iespējams, ka krasi izdalītais “melnais” un “baltais” ieder īpaši pusaudžiem mērķētā produktā, un “Tusnīte” neapstrīdami tāda ir, taču frāzi, ka vidusskola nudien nav pats pateicīgākais laiks cilvēka mūžā, ir izmetusi ne viena vien sabiedrībā novērtēta personība, tādējādi radot Biankai lielisku kompāniju, kas ļauj gan spēlēties ar vārdiem, gan sapīkt, gan izbaudīt personības izaugsmes kursu, gan no neglītā pīlēna pārvērsties par balto gulbi. Ne jau burtiski, bet pēc jēgas, nezaudējot ne ironiju, ne humoru un pat ne pašcieņu – viss notiek atbilstoši galvenās varones vecumam, apzināti audzētajam sarkasma procentam un sakabē ar apkārtējā fona vienvirziena domāšanu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Biankas lomā iejutusies Meja Vaitmena, 1988. gadā dzimusi aktrise, kuras kontā ir vairāk nekā 100 (!!!) lomas dažādos televīzijas un kino projektos, un tas nav nekāds brīnums, jo kameru priekšā viņa stāv jau kopš sešu gadu vecuma. Nosaukumi runā paši par sevi: “Kad vīrietis mīl sievieti”, “Neatkarības diena”, “Kādā jaukā dienā” un seriāli “Draugi”, “Čikāgas cerība”, “Džonijs Bravo”, “Bīstamās mājsaimnieces”, “Likums un kārtība”. Viņas slavenākie partneri “Tusnītē” ir Alisone Džennija un Kens Džoengs, neprātis no “Paģiru” sērijas, kā arīdzan modele un aktrise Bella Torna, kamēr jaunie un cerību pilnie tikai pucē savu vārdu, šobrīd lepojoties ar smukiem ģīmīšiem un krājot mazos bonuspunktiņus lielās karjeras vārdā. Un priecājas par katru skatītāju, kas novērtē viņu centienus, un to nav maz, jo “Tusnīte” ir viegla pusaudžu komēdija, kas ar saprotamiem piemēriem skaidro lietas, kas konkrētajam vecuma posmam svarīgas. Un dara to vecumam atbilstošā un atraktīvā manierē.

“Tusnīte” / “The Duff”, ASV, 2015.

Režisors Ari Sandels

Lomās: Meja Vaitmena, Robijs Emels, Niks Eversmens, Bella Torna, Skailera Semjuelsa, Bianka Santosa, Kriss Vailds, Alisone Džennija, Kens Džoengs

No 17. jūlija “Cinamon”, “Multikino”