Mobilā versija
+6.1°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
25. februāris, 2014
Drukāt

Kā klājas “bulku vāģiem”? Statistika rāda – labāk nekā vieglajiem (1)

Publicitātes fotoPublicitātes foto

Jaunu auto tirgus apskatos parasti tiek operēts ar vieglo auto pārdošanas un reģistrācijas skaitļiem, LCV (light commercial vehicle) grupu tajos integrējot. Vai izslēdzot un aizmirstot.

Nepiedodama augstprātība. Cilvēks uz vajadzīgo vietu var aizbraukt arī ar tramvaju, ar velosipēdu, kājām aiziet galu galā. Cementa maisi vai kartupeļu kastes kājām nestaigā. Tādēļ tieši mazo kravas auto tirgus tendences vislabāk rāda attiecīgā reģiona, mazā un vidējā biznesa kāpumu vai lejupslīdi.

Lai skaitļos nenoslīktu, ņemu piecus populārākos “bulku vāģus”. Jaunus. Vairākus gadus ilga produktīva darba kārus. Jauno gadu tūkstoti šī grupiņa Latvijā sāk ar izteiktu Francijas marku pārsvaru un kopskaitu 417. Seko nepārtraukts un ļoti optimistisks kāpums ar gandrīz četrkāršu apjoma kāpumu 2007. gadā. Tad krīzes priekšnojautas 2008. gadā un – baiga bedre…

Jāsaka gan, ka pilnīga stagnācija šajā auto segmentā ir īsāka nekā “tīrajos” pasažieru. Te darba slodzes lielākas, nobraukumi mēdz pārsniegt 100 000 km gadā, un nav iespējams vienkārši atlikt vēl gluži pieklājīga pārvietošanās līdzekļa nomaiņu uz vēlāku laiku. 2007. gadā pirktais “Berlingo” jau 2011. gadā var sabirt gabaliņos. Un tie, kas krīzē izdzīvojuši, atkal pērk jaunus. Bet krietni mazāk. Un piesardzīgāk. Vērojama arī marku popularitātes izmaiņa – par labu “VW”, kuras izturības aura Latvijā tradicionāla. Parādās arī jauni pretendenti uz vietu līderu piecniekā. 2013. gadā, piemēram, reģistrētas gandrīz 100 “Toyota Verso” un 50 lētās “Dacia Lodgy”, kas, piecniekam pieskaitītas, paceļ segmenta kopskaitu virs gadsimta sākuma līmeņa.

Mazliet citāda ir aina kravas busiņu segmentā. Gadsimta sākuma izaugsmes lēciens te vēl straujāks, bet krīzes bedre relatīvi seklāka un par gadu platāka. Taču sekojošais kāpums straujāks. “Bulku vāģiem” 2013. gads ir vien piektdaļa no 2007. gada, bet busiņiem pērn fiksēta puse no rekordskaitļa.

Statistikā orientēties, jāatzīst, mazliet traucē Autotirgotāju asociācijas izmaiņas auto grupu klasifikācijā, kas ieviestas ar 2012. gadu. Pēdējos divos gados LPAA tabulās “tīri” kravinieki (divas vai trīs braucēju vietas) sajaukti ar MPV (multi purpose vehicle), kuros iespējams vairāk sēdvietu, kas transformējamas atbilstoši saimnieka konkrētā brīža vajadzībām (priekšpēdējā aile busiņu tabulā). Lai gan ļoti iespējams, ka šāda klasifikācija labi atspoguļo taupības gadu tendenci – nepārprotami populārāki kļūst universāli auto, kurus var lietot gan kā pasažieru, gan nelielu kravu pārvadāšanas auto. Kāpēc uzturēt, piemēram, “Ford Mondeo” un “Ford Transit”, ja, darbu un dzīvi pareizi plānojot, visu iespējams paveikt ar vienu “Ford S-max”.

bulkuvagi

 

Pievienot komentāru

Komentāri (1)

  1. verso, s-max un galaxy nav kravas auto. Viano arī diez vai.

Revolūcija, kas nes attīstību un briesmasTāpat kā cunami vilni, cilvēki digitālās tehnoloģijas sākumā vilni apbrīno, neapzinoties tā spēku un ātrumu
FOTO: Divi BMW "nesadala" Marijas ielu; viens ietriecas graustā (2)Pēc divu "BMW" automašīnu sadursmes Elizabetes un Marijas ielas krustojumā šovakar, viena no tām ietriecās Marijas ielas graustā.
Draugiem Facebook Twitter Google+